Přeposlat Honda PCX 125 si prošla modernizací a nově plní emisní normu Euro4

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda PCX 125 si prošla modernizací a nově plní emisní normu Euro4

20.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda PCX 125 je v kategorii menších skútrů bestseller a celkově jeden z nejoblíbenějších modelů vůbec. Pro modelový rok 2017 prošlo toto sympatické městské a příměstské přibližovadlo lehkou modernizací, která se dotkla hlavě pohonu.

Honda PCX 125 si prošla modernizací a nově plní emisní normu Euro4

Tento dnes již legendární skútr, který potkáte prakticky v každém větším i menším městě, spatřil světlo světa v roce 2009. Od té doby si na trhu vydobyl vskutku výsadní postavení a v roce 2012 přibyla další verze s motorem o zdvihovém objemu 150cc. Pro modelový rok 2017 se toho sice moc nezměnilo, ale i to málo je nesmírně důležité a vlastně to udrží tento skútr na evropských trzích i do budoucnosti. Po stránce designu se jedná o vcelku povedený, do jisté míry originálně pojatý skútr, jehož dominantu tvoří přední část s opravdu výraznými světlomety. Ty jsou doplněny LEDkami pro denní svícení a díky nim má Honda PCX 125 zajímavou tvář a výraz. V horních rozích tohoto rozměrného světlometu pak sedí blinkry a ještě výš má své místo ochranný štít a rozměrná zpětná zrcátka. LEDky ale nenajdeme pouze na přídi a z těchto diod je složeno jak koncové světlo, tak blinkry a dokonce i osvětlení registrační značky. Je to tedy hezky moderní skútr a nejvíc mu to slušní při pohledu zboku, kdy vynikne jeho dynamický profil a ostře střižená karoserie se spoustou hezkých detailů.

Honda PCX 125 si prošla modernizací a nově plní emisní normu Euro4Honda PCX 125 si prošla modernizací a nově plní emisní normu Euro4

Výrobce samozřejmě nezapomněl ani na praktickou stránku věci a tu zastupuje prostor pod sedlem, do kterého se vleze celá uzavřená helma a pochvalu si určitě zaslouží také použití pantu, díky kterému drží sedlo po otevření samo nahoře. To ale není všechno a tento model je vybavený také schránkou na pití a 12V zásuvkou, která poslouží například k nabití mobilního telefonu. Kompletní rozměry Hondy PCX 125 jsou 1930 x 1100 x 740 mm a její pohotovostní hmotnost čítá 128 kg, takže je to poměrně lehkonohý stroj a prolétání se v hustém městském provozu bude určitě nesmírně pohodlné a zábavné. Sedlo pro dva je uloženo ve výšce 760 mm a nádrž pojme 8 litrů paliva, což by mělo stačit na opravdu solidní dojezd na plné natankování. Honda totiž udává spotřebu okolo 2.1 litru paliva na 100 km, takže na plnou nádrž by se mělo dát urazit až okolo 375 km. Takto nízké spotřeby by měl skútr navíc dosahovat i bez aktivované technologie Idling Stop, což je ale vlastně pouze jinak pojmenovaná funkce Start / Stop, kterou známe z automobilů.

Honda PCX 125 si prošla modernizací a nově plní emisní normu Euro4Honda PCX 125 si prošla modernizací a nově plní emisní normu Euro4

Jde o to, že když je tato technologie aktivní (dá se vypnout nebo zapnout přepínačem přímo na řidítkách), tak po třech sekundách běhu motoru na volnoběh ho vypne a nastartování proběhne po opětovném přidání plynu. Primární účel této technologie není jenom šetřit palivo, ale i životní prostředí, protože při vypnutém motoru do okolí neutíkají žádné škodlivé látky. Honda je svým zeleným smýšlením pověstná a hlavní novinka tohoto skútru je s ochranou životního prostředí přímo spojená. Motor totiž nově plní emisní normu Euro4, což je pro evropský trh nesmírně důležité. Další novinkou je použití pneumatik Michelin City Grip, které by se měly postarat o lepší a jistější jízdní vlastnosti ve městě i mimo něj. Rozměry pneumatik 90/90 vpředu a 100/90 vzadu zůstaly stejné a to platí i pro průměr kol čítající 14 palců. Brzdný systém je také stejný, a zatímco na předním kole sedí kotouč, na zadní má své místo na údržbu méně náročný buben o průměru 130 mm.

Honda PCX 125 si prošla modernizací a nově plní emisní normu Euro4

Palubní deska je klasická a skládá se z analogového tachometru, uprostřed kterého je malý displej zobrazující rychlost, stav nádrže, ujeté kilometry a čas. Motor pak zůstal po stránce objemu a výkonu beze změn a jeho jedinou novinkou je vlastně již zmíněné plnění emisní normy Euro4. Tento kapalinou chlazený jednoválec má zdvihový objem 125cc, SOHC rozvod a elektronické vstřikování paliva PGM-FI. Honda tento čtyřtaktní motor nazývá eSP (enhanced Smart Power) a jeho výkony čítají 8.6 kW (takřka 12 koní) při 8000 ot/min a 12 Nm, které jsou dostupné o 2000 ot/min níž. Převodovka je pak automatická. Na závěr bychom měli zmínit také přítomnost bezpečnostního systému CBS, tedy technologie propojující přední i zadní brzdu, což ve výsledku znamená bezpečnější a plynulejší brzdění. Lehce přepracovaná a nyní o něco ,,zelenější“ Honda PCX 125 se pomalu dostává do prodeje a cena by se od současné varianty příliš lišit neměla.

Honda PCX 125 si prošla modernizací a nově plní emisní normu Euro4

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda PCX 125 si prošla modernizací a nově plní emisní normu Euro4


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.