Přeposlat Ducati Multistrada 1200 Enduro: Nekorunovaný král terénu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Multistrada 1200 Enduro: Nekorunovaný král terénu

18.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Multistrada 1200 Enduro je ve své třídě bez debat jednou z nejlepších mašin a všichni konkurenti se před ní musí mít na pozoru. Jedná se o po všech směrech moderní motocykl, který je nesmírně schopný jak v terénu, tak na silnici a nabídne hlavně kombinaci prověřeného motoru a parádního dojezdu na jednu nádrž.

Ducati Multistrada 1200 Enduro: Nekorunovaný král terénu

Motor
Ducati Multistradu 1200 Enduro pohání stejný motor, jaký najdeme v modelu 1200 S a jedná se tedy o poslední generaci dvouválce Testastretta. Tento kapalinou chlazený motor se zdvihovým objemem 1198.4cc má čtyřventilový rozvod, dvě svíčky na válec a pyšní se velmi hezkými výkony. Nejvyššího výkonu 117.7 kW (160 koní) dosahuje při 9500 ot/min a točivý moment o hodnotě 136 Nm je dostupný při 7500 ot/min. Výfuk je proti modelu 1200 S posazený trochu výš kvůli předpokladu, že se bude majitel s touto mašinou pohybovat i v náročném terénu. Dvouválec disponuje solidním zátahem v nižších a středních otáčkách s tím, že ve vyšších nabídne příjemnou výkonnostní špičku a decentní kopanec. Odezva na přidání plynu je vskutku pohotová a vypíchnout musíme i výrazný, charizmatický zvukový projev. Motor plní emisní normu Euro4 a je spojený s přesnou a vhodně odstupňovanou šestistupňovou převodovkou. Maximální rychlost této mašiny se může vyšplhat až na 240 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje okolo 6.3 litru na 100 km.

Ducati Multistrada 1200 Enduro: Král terénu

Jízda a ovladatelnost
Multistrada 1200 Enduro je mohutná, velká mašina a ani se to nijak nesnaží skrývat. Ono to vlastně ani dost dobře nejde, protože sedlo je podstatně vyšší, než u modelu 1200 S a to samé platí také pro řidítka, která jsou o 50 mm výš. S obrovskou nádrží o objemu 30 litrů je Enduro také docela široké a menší řidiči tak můžou mít trochu problémy dát obě nohy na zem, a to hlavně v terénu. Zde si ale vede Multistrada parádně a i při jízdě v opravdu náročných podmínkách si budete připadat jako na asfaltu. USD vidlice Sachs a semi-aktivní systém elektronického nastavení odpružení DSS fungují na jedničku a pneumatiky Pirelli Scorpion Trail II zase nabídnou hodně odezvy a gripu. Díky skvělé ochraně před větrem, pohodlné pozici za řidítky a výbavě, která zvyšuje komfort, se jedná o přímo ideální stroj ke zdolávání dlouhých vzdáleností všemi druhy terénu. Pochválit musíme i brzdy, které nabídnou velmi vysoký výkon, dobrou úroveň dávkování a navíc nevadnou ani při náročném používání. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 2 x 320 mm, čtyřpístkové třmeny a na zadním je pak jeden kotouč s průměrem 265 mm a klasický, dvoupístkový třmen. Přední třmeny dodala známá společnost Brembo.

Ducati Multistrada 1200 Enduro: Král terénu

Výbava
Výbava tohoto modelu je perfektní a je doslova obsypaný elektronickými pomocníky, doplňky a moderními prvky přesně tak, jak jsme u mašin Ducati zvyklí. Kromě brzdného systému ABS s funkcí brzdění v náklonu dostane majitel již zmíněné semi-aktivní odpružení, tempomat, asistenta rozjezdu do kopce a nechybí ani digitální palubní deska. Jedná se vlastně o velký barevný displej, který zobrazuje všechny důležité informace, jako například rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, zvolený jízdní režim, spotřebu, dojezd, teplotu a samozřejmě neschází ani informační diody. Sedlo je uloženo ve výšce 870 mm a nádrž zvládne obsáhnout až 30 litrů paliva, což je jedna z největších předností tohoto modelu. Díky tomu není problém urazit na jedno natankování opravdu pořádnou porci kilometrů a průměrný dojezd se pohybuje okolo 470 km. Moc přátel si tedy u benzinových pump ve svém okolí neuděláte. Přední světlomet je dostatečně výkonný a zpětná zrcátka vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi, takže v tomto ohledu je také vše v pořádku. Přední kolo má průměr 19 palců, zadní 17 a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 a 170/60.

Ducati Multistrada 1200 Enduro: Král terénu

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní, nicméně v této cenové relaci snad ani nic jiného očekávat nelze. Pochválit musíme i atraktivní design a smysl pro detail, což je pro mašiny Ducati opět typické. V oblasti spolehlivosti by neměly nastat žádné závažnější problémy, protože standardní Multistrada, na základě které je tato varianta postavena, je považována za spolehlivou mašinu bez jakýchkoliv větších problémů či nedostatků. Olejový servis je naplánovaný na 15000 km / 12 měsíců a velký servis Desmo pak na každých 30000 km.

Ducati Multistrada 1200 Enduro: Král terénu

Verdikt
Ducati Multistrada 1200 Enduro je ve své třídě bez debat jednou z nejlepších mašin a všichni konkurenti se před ní musí mít na pozoru. Jedná se o po všech směrech moderní motocykl, který je nesmírně schopný jak v terénu, tak na silnici a nabídne hlavně kombinaci prověřeného motoru a parádního dojezdu na jednu nádrž. Tento model míří na konkurenční BMW GS, Triumph Explorer nebo KTM 1190 Adventure a vybrat si mezi těmito veskrze povedenými kousky je tak nyní ještě o něco těžší. Cena samozřejmě není nejnižší a na našem trhu byla stanovena na 19990 EUR, tedy v přepočtu na 540 000 Kč, nicméně Ducati si tuto vyšší cenovku bez větších problémů obhájí. Základní výbava je bohatá, mašina je prošpikována moderními technologiemi, perfektně zpracovaná a žádné problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Multistrada 1200 Enduro: Nekorunovaný král terénu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.