Přeposlat Indian Chieftain Dark Horse: Černo černý cesťák

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Indian Chieftain Dark Horse: Černo černý cesťák

16.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Tradiční americké mašiny mají většinou společné množství chromovaných doplňků, což k nim tak nějak patří. Ne každému se ale tento styl musí zamlouvat a právě pro tyto případy připravila společnost Indian temně černou verzi svého cestovního baggeru Chieftain.

Indian Chieftain Dark Horse: Černo černý cesťák

Novinka dostala jméno Chieftain Dark Horse a už podle označení je patrné, čím se bude tato mašina odlišovat od standardní varianty. Výrobce zkrátka vzal standardní model Chieftain, sundal z něho drtivou většinu blyštivých chromovaných prvků a nahradil je černými doplňky. Velký cestovní bagger Chieftain spatřil světlo světa v roce 2014 a jedná se o velmi populární stroj s nezaměnitelným designem, velmi osobitým stylem a dobrou výbavou. To všechno samozřejmě zůstalo zachováno a díky černým doplňkům působí tato verze podstatně drsnějším a výraznějším dojmem. Je to prostě pořádná mašina pro pořádné chlapy a v temně černém hávu jí to po čertech sluší. Příď, která má u standardní verze bohaté chromované zdobení, je kompletně černá a z masky tak vystupují pouze rozměrné světlomety a blinkry. Chrom zmizel také ze zrcátek a v černé barvě jsou dále vyvedeny blatníky, vidlice, řidítka a do černého kabátku byl oblečený dokonce i motor, což vypadá parádně. Černá jsou pochopitelně i kola a této barvy nebyl ušetřený ani znak výrobce na předním blatníku.

Indian Chieftain Dark Horse: Černo černý cesťákIndian Chieftain Dark Horse: Černo černý cesťák

Moc oblastí, kde by chrom zůstal, není a tento materiál pak najdeme vlastně pouze na výfuku, na několika částech motoru a v decentním množství i na předním blatníku, kde je z něj vytvořena tenká dekorační linka. Nám se tento styl velmi líbí a černá varianta je určitě podstatně přitažlivější a živočišnější, než standardní verze. Ta je totiž někdy možná až moc okázalá. Pod celým tím temným kabátkem se pak ukrývá známá a prověřená technika standardního modelu Chieftain, který je postavený okolo charakterního vidlicového dvouválce Thunder Stroke 111. Tento motor disponuje zdvihovým objemem 1811cc a nabídne mohutný točivý moment čítající takřka 139 Nm, které jsou dostupné při 2600 ot/min. To nejlepší tedy odvádí v nízkých otáčkách a je to přesně ten typ motoru, kdy se dostanete na ideální cestovní rychlost, zařadíte šestku a necháte ho jen tak převalovat a bublat v nízkých otáčkách.

Indian Chieftain Dark Horse: Černo černý cesťákIndian Chieftain Dark Horse: Černo černý cesťák

Motor je uložený v hliníkovém rámu, a zatímco vpředu najdeme teleskopickou vidlici, vzadu sedí jednotný, vzduchově stavitelný tlumič. Na předním kole sedí dva brzdné kotouče se čtyřpístkovými třmeny a na zadním pak klasický jeden kotouč s dvoupístkovým třmenem. Brzdná soustava to nemá vůbec lehké, protože Chieftain není zrovna ořezávátko a hmotnost této mašiny i s náplněmi čítá značných 385 kg. Rozměrné sedlo je uloženo ve výšce 660.4 mm a nádrž zvládne pojmout 20.8 litru paliva, což by mělo stačit na solidní dojezd na plné natankování. Palubní deska je umístěná hezky před řidičem a skládá se ze dvou analogových budíků a displeje, který sedí mezi nimi. Displej palubního počítače pak zobrazuje hromadu důležitých informací a samozřejmě neschází klasika typu stav nádrže, ujeté kilometry nebo aktuální zařazený převodový stupeň. Standardní výbava by měla zůstat stejná, jako u základního modelu a majitel tak za své peníze dostane poměrně širokou plejádu elektroniky a doplňků, které zpříjemní i dlouhé cesty.

Indian Chieftain Dark Horse: Černo černý cesťákIndian Chieftain Dark Horse: Černo černý cesťák

V základní výbavě tedy neschází brzdný systém ABS, tempomat, přední ochranný štít, bezklíčové startování, elektricky uzamykatelné brašny, kontrola tlaku v pneumatikách a kožené sedlo. Při dlouhých vyjížďkách řidič určitě ocení audio o výkonu 100W a tuto mašinu je možné také propojit s chytrým telefonem prostřednictvím bezdrátového Bluetooth modulu. Nic důležitého tedy v základu neschází, a kdyby přece jenom náhodou něco, list příplatkové výbavy je dostatečně dlouhý a obsáhlý. Zda se tento speciální, černo černý model dostane i na náš trh, se prozatím bohužel neví, ale s největší pravděpodobností o něj ochuzeni nebudeme. O ceně prozatím nepadlo ani slovo, nicméně ta by se měla pohybovat v podobné rovině, v jaké se pohybuje standardní Chieftain (ten u nás stojí necelých 758 000 Kč s daní). Některé zdroje dokonce uvádí, že Dark Horse bude o něco málo levnější, než standardní verze.

Indian Chieftain Dark Horse: Černo černý cesťákIndian Chieftain Dark Horse: Černo černý cesťák

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Indian Chieftain Dark Horse: Černo černý cesťák


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.