Přeposlat Indian Springfield: Nejlepší velký cesťák současnosti?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Indian Springfield: Nejlepší velký cesťák současnosti?

11.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Indian Springfield je bez debat nejlepším velkým strojem této tradiční americké společnosti a ve své kategorii patří na úplnou špičku. Nabídne kombinaci tradičního stylu, takřka dokonalého motoru, vyladěných jízdních vlastností a v neposlední řadě i nadprůměrné výbavy. Ano, je to hodně drahý stroj, ale svou cenu si bez větších problémů obhájí.

Indian Springfield: Nejlepší velký cesťák současnosti?

Motor
Pořádná cestovní mašina potřebuje pořádný motor a ten Indianu Springfield naštěstí nechybí. Tento vskutku impozantní stroj je postavený okolo relativně nového (2013), vzduchem chlazeného dvouválce Thunderstroke patřícího mezi nejlepší motory ve své třídě. Jeho zdvihový objem čítá 1811cc a výrobce sice neuvádí nejvyšší výkon, ale masivní točivý moment o hodnotě 139 Nm hovoří za vše. Ještě důležitější je ale fakt, že vrchol točivého momentu je dostupný při vcelku nízkých otáčkách (2600 ot/min), což vás při náhlé potřebě zrychlení krásně vytáhne bez nutnosti podřazení. Je to opravdu parádní motor, jde hezky za plynem, reaguje docela pohotově a neschází mu ani výrazný a charizmatický zvukový projev. Navíc běží prakticky bez vibrací, a tudíž se jedná o příjemného společníka i na delší cesty. Maximální rychlost tohoto velkého cestovního stroje se může vyšplhat až na 185 km/h a pokud by vám výkon základní verze nestačil, k dispozici je i speciální kit, který by měl zvednout výkon až o 10 %. Převodovka je klasicky šestistupňová a pracuje se s ní příjemně.

Indian Springfield: Nejlepší velký cesťák současnosti?

Jízda a ovladatelnost
Při prvním pohledu na tento velký bagger se nejeden řidič zhrozí, protože je to opravdu rozměrná mašina a mohlo by se tak zdát, že dá pořádně zabrat. To ale není tak úplně pravda a ovladatelnost není až tak náročná, jak by se mohlo u 372 kg (suchá hmotnost) těžkého motocyklu zdát. Samozřejmě, vysoká hmotnost jde poznat, ale je velmi dobře rozložená a díky nízko položenému sedlu je všechno hezky vybalancované. Springfield je postavený na hliníkovém rámu a teleskopické vidlici s dvojitými pružinami vpředu, přičemž naladění je velmi dobré a tlumiče zvládnou odfiltrovat i výraznější nerovnosti. Je to v první řadě stroj na polykání kilometrů a v tomto ohledu si vede opravdu na jedničku. Neztratí se pochopitelně ani na klikaté okresce a do zatáček ho nemusíte nijak zvlášť tlačit, ale na klasických rychlostních cestách se cítí o něco lépe. Brzdy se perou s touto masou docela se ctí a jsou dostatečně odolné, aby zvládly i náročnější opakované brzdění. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 300 mm a na zadním má své místo kotouč pouze jeden (opět má průměr 300 mm). Do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny a do zadního pak klasický dvoupístek.

Indian Springfield: Nejlepší velký cesťák současnosti?

Výbava
Indian Springfield je profilovaný jako luxusní cestovní mašina, čemuž odpovídá jak jeho cena, tak velmi dobrá výbava. Kromě klasického systému ABS nechybí ve výbavě například tempomat, stavitelné stupačky, kontrola tlaku v pneumatikách a dokonce ani bezklíčové startování. Palubní deska je pak kombinací klasických analogových budíků, které jsou doplněny displejem palubního počítače. Ten jednak zastupuje otáčkoměr a navíc zobrazuje důležité informace, jako například stav paliva v nádrži, nízký tlak oleje, spotřebu nebo okolní teplotu. Všechny instrumenty jsou krásně přehledné a s čitelností by neměly být žádné větší problémy ani na přímém slunečním světle. Pohodlné a rozměrné sedlo je uloženo ve výšce 660 mm a nádrž zvládne pojmout 20.8 litru paliva, což stačí na docela solidní dojezd na plné natankování. Klasický kulatý světlomet vpředu je dostatečně výkonný a pochvalu si zaslouží i zpětná zrcátka, která poskytují dobrý přehled o dění vzadu. Stylová kola mají průměr 16 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Dunlop Elite 3 vpředu a Dunlop American Elite vzadu (rozměry pneumatik jsou 130/90 vpředu a 180/65 vzadu).

Indian Springfield: Nejlepší velký cesťák současnosti?

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je parádní, ale zastavíme se spíše u designu, který umí opravdu přitáhnout pozornost a na silnici patří Indian Springfield k těm nejvýraznějším účastníkům provozu. Může za to hlavně robustní stavba a opravdu hodně chromu, který je snad všude a motocykl je jím doslova obsypaný. K tomuto stylu klasického amerického stroje se tento styl samozřejmě dokonale hodí a jediný problém s tou spoustou chromu je v náročnější údržbě. Na druhou stranu, starat se o takto krásný stroj je prostě radost. V otázce spolehlivosti je prozatím brzo něco soudit, protože se jedná o nový model, ale motor má již něco za sebou a je velmi odolný i při vyšším zápřahu. Pokud by ale přece jen někdo měl nějaké pochybnosti, záruka na 5 let je dokonale sfoukne. Cena je hodně vysoká, ale mašiny Indian prostě nejsou láce a bez jakýchkoliv problémů si svou cenovku obhájí. Model Springfield stojí na našem trhu 729 900 Kč.

Indian Springfield: Nejlepší velký cesťák současnosti?

Verdikt
Indian Springfield je bez debat nejlepším velkým strojem této tradiční americké společnosti a ve své kategorii patří na úplnou špičku. Nabídne kombinaci tradičního stylu, takřka dokonalého motoru, vyladěných jízdních vlastností a v neposlední řadě i nadprůměrné výbavy. Ano, je to hodně drahý stroj, ale svou cenu si bez větších problémů obhájí. Výrobce pojmenoval tento model po městě, ve kterém byl v roce 1901 založený a je tedy jasné, že si dal záležet, aby byl výsledek dokonalý. A on takřka dokonalý opravdu je, protože moc nedostatků tato mašina opravdu nemá (možná vyšší hmotnost, ale to je v této třídě spíš vlastnost).

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Indian Springfield: Nejlepší velký cesťák současnosti?


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.