BMW


Přeposlat Tamburini T12 Massimo: Poslední sbohem mistra designu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Tamburini T12 Massimo: Poslední sbohem mistra designu

09.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Už je to přes dva roky, co nás navždy opustil Massimo Tamburini, slavný italský designér společností Cagiva, Ducati, MV Agusta a Bimota. Jeho odkaz ale stále žije a promítl se do ultimativní okruhové mašiny Tamburini T12 Massimo.

Tamburini T12 Massimo: Poslední sbohem mistra designu

Massimo Tamburini byl ve světě motocyklového designu legendou a jako u každé legendy, jeho výtvory se smrtí neupadly v zapomnění a nová mašina Tamburini T12 Massimo ukazuje, na čem tento designér naposled pracoval. Tamburini tu zkrátka nechal odkaz, který dokončil jeho syn Andrea a díky němu tak můžeme spatřit opravdu nekompromisní okruhovou mašinu, po které tento Ital vždycky toužil. Jeho posedlost ve vytvoření dokonalého superbiku, který by naplno rozvinul jeho kreativitu, se nikdy nedostala do úplného cíle hlavně kvůli rozpočtovým limitacím a přísným homologačním pravidlům. Tamburini chtěl extrémně lehkou, bezpečnou, dokonale vyladěnou mašinu stvořenou vyloženě na závodní okruh. Zkrátka dokonalý stroj, který nemá konkurenci. Ten ale vzhledem k úmrtí v roce 2014 nedokončil, nicméně jeho již zmíněný syn Andrea to vzal na sebe a dokončil dva prototypy modelu s označením T12 Massimo. Ono písmeno T značí Tamburini, číslo 12 bylo jeho šťastné numero a navíc, massimo znamená v italštině maximum, takže se jedná o víceméně ideální pojmenování pro nekompromisní okruhový superbike.

Tamburini T12 Massimo: Poslední sbohem mistra designuTamburini T12 Massimo: Poslední sbohem mistra designu

Dalo by se říct, že pod tímto fantasticky vypadajícím strojem najdeme to nejlepší od slavných firem, jako jsou Brembo, Öhlins nebo Marchesini. Dobrá zpráva je, že se tato mašina dostane v několika málo kusech do prodeje, nicméně cena bude naprosto astronomická a bude tak dostupná jenom pro pár šťastlivců. Její šasi obsahuje speciální patentový systém samotného mistra, který umožňuje nastavení tuhosti ohybu rámu. Techniku ale proklepneme až později a začneme jako vždy designem. Ten je velmi minimalistický, lehce futuristický a mašina působí hodně ostrým, až agresivním dojmem. Výrazně zakulacená maska s decentním ochranným štítem působí tak trochu jako retro a vypíchnout musíme i do kapotáže zakomponovaný výfuk. Výfukový systém vyrobila na zakázku společnost Arrow a tato mašina je obsypána značkovými doplňky známých výrobců motocyklových komponent. Krásná kovaná magnéziová kola o průměru 17 palců dodala firma Marchesini a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Diablo SBK o rozměrech 120/70 vpředu a 200/60 vzadu.

Tamburini T12 Massimo: Poslední sbohem mistra designuTamburini T12 Massimo: Poslední sbohem mistra designu

Tlumiče jsou od společnosti Öhlins a brzdy zase pochází od Bremba, přičemž přední kotouče mají průměr 320 mm a na zadním kole sedí jeden kotouč o průměru 218 mm. Brzdy jsou klasicky ocelové a novinka tak nemá dnes i v motocyklovém průmyslu používané karbon-keramické kotouče, což je určitě škoda a k jejímu nekompromisnímu stylu by se taková brzdná soustava určitě skvěle hodila. Tato mašina je vyrobena povětšinou z karbonu, protože hlavním cílem bylo dosáhnout co nejnižší hmotnosti a to se bez výhrad povedlo, protože její suchá hmotnost se zastavila těsně pod hranicí 150 kg a to je opravdu výborná hodnota. Kromě karbonových částí se nějaké to kilo ušetřilo i na doplňcích, které nebyly až tak důležité. Světla? Nejsou potřeba. Blinkry? Také ne, na okruhu se jedná o vesměs zbytečné věci a s homologací na běžné silnice si nikdo hlavu nelámal, protože T12 Massimo na okresky zkrátka není a nebude. Palubní deska je velmi jednoduchá, minimalistická a víceméně se jedná o monochromatický displej, který ukazuje rychlost, otáčky, teplotu a podobné, pro jízdu důležité věci.

Tamburini T12 Massimo: Poslední sbohem mistra designuTamburini T12 Massimo: Poslední sbohem mistra designu

Co se týče motoru, tak zadní kolo této mašiny roztáčí fantastický řadový čtyřválec z BMW S1000RR (jeho zdvihový objem je 999cc), nicméně pro potřeby tohoto okruhového stroje byl naladěný na podstatně vyšší výkon. Mluví se o výkonu okolo 230 koní (nárůst okolo 30 koní) a to už nahání docela hrůzu, takže je jasné, že zvládnout tento model bez problémů bude výsadou pouze těch nejzkušenějších řidičů. Točivý moment je neznámý, ale určitě bude vyšší, než 113 Nm u standardního motoru. Převodovka je pak klasicky šestistupňová a navíc doplněná technologií rychlořazení. Pokud máte o tento vpravdě úžasně vypadající stroj větší zájem, zamiřte na oficiální stránky výrobce, kde je k dispozici dostatek informací i fotografií. Tamburini T12 Massimo spadá přesně do kategorie produktů ,,když se ptáš na cenu, tak na to nemáš“ a podle prvních odhadů to vypadá, že finální stroj bude stát neuvěřitelných 342 000 dolarů, což je v přepočtu něco málo přes 8 milionů Kč.

Tamburini T12 Massimo: Poslední sbohem mistra designuTamburini T12 Massimo: Poslední sbohem mistra designu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Tamburini T12 Massimo: Poslední sbohem mistra designu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.