Přeposlat Honda CBR500R: Povedená vstupenka do světa superbiků

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CBR500R: Povedená vstupenka do světa superbiků

06.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud hledáte mašinu, která vás uvede do světa superbiků, je Honda CBR500R jednou z nejlepších a zároveň i nejhezčích možností. Je to zkrátka po všech směrech povedený stroj a kromě skvělého motoru nabídne i dobře vyladěné jízdní vlastnosti a pocit, že řídíte opravdu sportovní stroj.

Honda CBR500R: Povedená vstupenka do světa superbiků

Motor
Srdcem této sportovní a na první pohled docela ostré mašiny je takřka ve všech ohledech povedený motor, který je navíc vhodný i pro držitele řidičského oprávnění A2. Jedná se o kapalinou chlazený řadový dvouválec s DOHC rozvodem, zdvihovým objemem 471cc a elektronickým vstřikováním paliva. Jeho nejvyšší výkon čítá 35 kW (48 koní) při 8500 ot/min, točivý moment dosahuje hodnoty 43 Nm a ty jsou dostupné při 7000 ot/min. Motor jde krásně za plynem do vyšších otáček a jednou z jeho hlavních předností jsou bleskové reakce na přidání plynu. Zátah je solidní i ve středních otáčkách, ale právě v těch vyšších se motor cítí nejlíp a také v nich nabídne nejlepší dynamiku. Míra vibrací je až nečekaně nízká napříč celým spektrem otáček a motor je také docela úsporný, přičemž přímo Hondou vypočítaná spotřeba v režimu WMTC je 3.4 litru paliva na 100 km. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 180 km/h, nicméně ideální cestovní rychlost leží pochopitelně výrazně níž. Převodovka je klasicky šestistupňová, s motorem je dobře sladěná a zmínit bychom měli také povedený zvukový projev.

Honda CBR500R: Povedená vstupenka do světa superbiků

Jízda a ovladatelnost
Model s přídomkem R sice na první pohled působí mnohem serióznějším dojmem, než jeho nahatý sourozenec CB500F (ten vypadá jako takový uličník), ale jízda je i tak velmi zábavná. Na klikatých okreskách pak umí být tato mašina až překvapivě rychlá a právě na silnici plné zatáček se cítí jako doma. Zde řidič ocení hlavně rychlé reakce na změny směru jízdy a komunikativní řidítka, díky kterým se bude cítit jako součástí celé akce. Odezva od řidítek je tedy dobrá a jízda je v celkovém součtu dobře čitelná, přičemž s ovladatelností nejsou problémy ani v nižších rychlostech. Motocykl nemá problémy ani v hustém městském provozu a je to vesměs velmi příjemný společník v jakémkoliv prostředí. Tlumiče jsou naladěny dobře a zvládnou odfiltrovat i výraznější nerovnosti. Žádné větší výtky nemíří ani směrem k brzdné soustavě, která se skládá z jednoho kotouče o průměru 320 mm vpředu a 240 mm kotouče vzadu. Do předního se zakusuje dvoupístkový třmen a do zadního pak klasický jednopístek. Brzdný výkon je solidní, dobře se dávkuje a brzdy nijak moc nevadnou ani při náročnějším používání.

Honda CBR500R: Povedená vstupenka do světa superbiků

Výbava
Výbava je u této mašiny spíše základní, ale to ničemu nevadí, protože všechno pro jízdu nezbytně nutné a důležité dostanete. Jediným na palubě přítomným moderním prvkem je dvoukanálový brzdný systém ABS a to je tak nějak všechno. Palubní deska je sice velmi jednoduchá a vlastně se jedná o nepříliš velký displej doplněný několika informačními diodami, ale pro potřeby tohoto motocyklu to naprosto stačí a řidič určitě ocení hlavně perfektní čitelnost a přehlednost. Kromě rychlosti zobrazuje i aktuální otáčky a všechny pro řidiče důležité informace. Sedlo je uloženo ve výšce 785 mm, nádrž zvládne pojmout až 16.7 litru paliva a právě to je jedna z dalších předností této mašiny. Díky kombinaci úsporného motoru a objemné nádrže je dojezd na plné natankování výborný a při takové té normální jízdě určitě nebude problém dostat se přes 400 km s jednou nádrží. Světlomety jsou složeny z LEDek, mají dostatečný výkon a zároveň dodávají této Hondě moderní a vcelku agresivní vzezření. Kola z lehké slitiny mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Honda CBR500R: Povedená vstupenka do světa superbiků

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a prakticky bez chyby, což je něco, čím se motocykly Honda pyšní už hodně dlouho a pořád jsou v tom na špici. Řada CB500 jsou první Hondy s víceválcovými motory, které se vyrábějí v Thajsku a Honda má evidentně velmi dobrou výstupní kontrolu kvality, protože ta nijak neutrpěla. Model CBR500R je nepatrně dražší, než jeho sourozenec CB500F (174 900 vs. 149 900 Kč) a zároveň je i dražší, než jeho hlavní konkurent v podobě KTM RC390, ale v celkovém součtu je cena nastavená dobře a víceméně odpovídá vysoké kvalitě a spolehlivosti.

Honda CBR500R: Povedená vstupenka do světa superbiků

Verdikt
Pokud hledáte mašinu, která vás uvede do světa superbiků, je Honda CBR500R jednou z nejlepších a zároveň i nejhezčích možností. Je to zkrátka po všech směrech povedený stroj a kromě skvělého motoru nabídne i dobře vyladěné jízdní vlastnosti a pocit, že řídíte opravdu sportovní stroj. Na klikaté okresce se cítí jako doma, tlumiče vám dají dobrou jistotu v každém prostředí a každé situaci a žádné výtky nemáme ani k dostatečně dimenzovaným brzdám. Výbava je sice trochu spartánská, ale k celkovému stylu tohoto modelu se dobře hodí a nic důležitého v ní neschází, přičemž jedna z jeho nejsilnějších zbraní je objemná nádrž a tím pádem skvělý dojezd na plné natankování. Dílenské zpracování je perfektní a při pravidelném servisu se dá čekat také bezproblémová spolehlivost. Tato mašina je sice nepatrně dražší, než její přímá konkurence, ale v celkovém součtu kladných vlastností si svou cenu bez problémů obhájí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CBR500R: Povedená vstupenka do světa superbiků


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.