Přeposlat Honda CBR500R: Povedená vstupenka do světa superbiků
Honda CBR500R: Povedená vstupenka do světa superbiků
Pokud hledáte mašinu, která vás uvede do světa superbiků, je Honda CBR500R jednou z nejlepších a zároveň i nejhezčích možností. Je to zkrátka po všech směrech povedený stroj a kromě skvělého motoru nabídne i dobře vyladěné jízdní vlastnosti a pocit, že řídíte opravdu sportovní stroj.
Motor
Srdcem této sportovní a na první pohled docela ostré mašiny je takřka ve všech ohledech povedený motor, který je navíc vhodný i pro držitele řidičského oprávnění A2. Jedná se o kapalinou chlazený řadový dvouválec s DOHC rozvodem, zdvihovým objemem 471cc a elektronickým vstřikováním paliva. Jeho nejvyšší výkon čítá 35 kW (48 koní) při 8500 ot/min, točivý moment dosahuje hodnoty 43 Nm a ty jsou dostupné při 7000 ot/min. Motor jde krásně za plynem do vyšších otáček a jednou z jeho hlavních předností jsou bleskové reakce na přidání plynu. Zátah je solidní i ve středních otáčkách, ale právě v těch vyšších se motor cítí nejlíp a také v nich nabídne nejlepší dynamiku. Míra vibrací je až nečekaně nízká napříč celým spektrem otáček a motor je také docela úsporný, přičemž přímo Hondou vypočítaná spotřeba v režimu WMTC je 3.4 litru paliva na 100 km. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 180 km/h, nicméně ideální cestovní rychlost leží pochopitelně výrazně níž. Převodovka je klasicky šestistupňová, s motorem je dobře sladěná a zmínit bychom měli také povedený zvukový projev.
Jízda a ovladatelnost
Model s přídomkem R sice na první pohled působí mnohem serióznějším dojmem, než jeho nahatý sourozenec CB500F (ten vypadá jako takový uličník), ale jízda je i tak velmi zábavná. Na klikatých okreskách pak umí být tato mašina až překvapivě rychlá a právě na silnici plné zatáček se cítí jako doma. Zde řidič ocení hlavně rychlé reakce na změny směru jízdy a komunikativní řidítka, díky kterým se bude cítit jako součástí celé akce. Odezva od řidítek je tedy dobrá a jízda je v celkovém součtu dobře čitelná, přičemž s ovladatelností nejsou problémy ani v nižších rychlostech. Motocykl nemá problémy ani v hustém městském provozu a je to vesměs velmi příjemný společník v jakémkoliv prostředí. Tlumiče jsou naladěny dobře a zvládnou odfiltrovat i výraznější nerovnosti. Žádné větší výtky nemíří ani směrem k brzdné soustavě, která se skládá z jednoho kotouče o průměru 320 mm vpředu a 240 mm kotouče vzadu. Do předního se zakusuje dvoupístkový třmen a do zadního pak klasický jednopístek. Brzdný výkon je solidní, dobře se dávkuje a brzdy nijak moc nevadnou ani při náročnějším používání.
Výbava
Výbava je u této mašiny spíše základní, ale to ničemu nevadí, protože všechno pro jízdu nezbytně nutné a důležité dostanete. Jediným na palubě přítomným moderním prvkem je dvoukanálový brzdný systém ABS a to je tak nějak všechno. Palubní deska je sice velmi jednoduchá a vlastně se jedná o nepříliš velký displej doplněný několika informačními diodami, ale pro potřeby tohoto motocyklu to naprosto stačí a řidič určitě ocení hlavně perfektní čitelnost a přehlednost. Kromě rychlosti zobrazuje i aktuální otáčky a všechny pro řidiče důležité informace. Sedlo je uloženo ve výšce 785 mm, nádrž zvládne pojmout až 16.7 litru paliva a právě to je jedna z dalších předností této mašiny. Díky kombinaci úsporného motoru a objemné nádrže je dojezd na plné natankování výborný a při takové té normální jízdě určitě nebude problém dostat se přes 400 km s jednou nádrží. Světlomety jsou složeny z LEDek, mají dostatečný výkon a zároveň dodávají této Hondě moderní a vcelku agresivní vzezření. Kola z lehké slitiny mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.
Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a prakticky bez chyby, což je něco, čím se motocykly Honda pyšní už hodně dlouho a pořád jsou v tom na špici. Řada CB500 jsou první Hondy s víceválcovými motory, které se vyrábějí v Thajsku a Honda má evidentně velmi dobrou výstupní kontrolu kvality, protože ta nijak neutrpěla. Model CBR500R je nepatrně dražší, než jeho sourozenec CB500F (174 900 vs. 149 900 Kč) a zároveň je i dražší, než jeho hlavní konkurent v podobě KTM RC390, ale v celkovém součtu je cena nastavená dobře a víceméně odpovídá vysoké kvalitě a spolehlivosti.
Verdikt
Pokud hledáte mašinu, která vás uvede do světa superbiků, je Honda CBR500R jednou z nejlepších a zároveň i nejhezčích možností. Je to zkrátka po všech směrech povedený stroj a kromě skvělého motoru nabídne i dobře vyladěné jízdní vlastnosti a pocit, že řídíte opravdu sportovní stroj. Na klikaté okresce se cítí jako doma, tlumiče vám dají dobrou jistotu v každém prostředí a každé situaci a žádné výtky nemáme ani k dostatečně dimenzovaným brzdám. Výbava je sice trochu spartánská, ale k celkovému stylu tohoto modelu se dobře hodí a nic důležitého v ní neschází, přičemž jedna z jeho nejsilnějších zbraní je objemná nádrž a tím pádem skvělý dojezd na plné natankování. Dílenské zpracování je perfektní a při pravidelném servisu se dá čekat také bezproblémová spolehlivost. Tato mašina je sice nepatrně dražší, než její přímá konkurence, ale v celkovém součtu kladných vlastností si svou cenu bez problémů obhájí.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Honda NC750X: Dokonalý univerzál
- Článek: Honda CBR650R: Následovník populární CBR650F je lepší…
- Článek: Honda X-ADV: V nové verzi s offroad režimem je lepší…
- Článek: Honda Super Cub C125: Nejprodávanější dopravní…
- Článek: Honda Forza 300: Svižný a skvěle jezdící skútr do…
- Článek: Novinky od Hondy: Superbike CBR650R a naháč CB650R
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Honda CBR500R: Povedená vstupenka do světa superbiků
počet příspěvků: 0