BMW


Přeposlat Praëm X BMW S1000RR: Na první pohled retro, ale jinak jeden z nejmodernějších motocyklů současnosti

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Praëm X BMW S1000RR: Na první pohled retro, ale jinak jeden z nejmodernějších motocyklů současnosti

04.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzské designové studio Praëm u nás sice moc známé není, ale určitě stojí za zmínku, protože vypouští do světa vskutku zajímavé počiny. Prozatím poslední úprava se týká superbiku BMW S1000RR, ze kterého udělalo toto studio parádní retro s vizáží závodních speciálů minulého století.

Praëm X BMW S1000RR: Na první pohled retro, ale jinak jeden z nejmodernějších motocyklů současnosti

Za tímto designovým studiem stojí Sylvain a Florent Berneronovi, přičemž Sylvain je bývalým designérem BMW Motorrad a Florent je zase ten přes techniku. Poslední počin z jejich dílen ve Francii vypadá opravdu skvěle a tentokrát si tito úpravci vzali na paškál jeden z nejmodernějších superbiků současnosti, BMW S1000RR. Samozřejmě to není jenom o tom, že vzali standardní mašinu S1000RR a oblékli ji do jiného hávu, je v tom pochopitelně mnohem víc. Nicméně je to právě design a kabátek, který praští do očí jako první a v tomto ohledu si dali úpravci opravdu záležet. Kapotáž je evidentně inspirovaná závodními speciály a úpravci si vzali inspiraci konkrétně u mašin, které jezdily vytrvalostní závod Suzuka 8-Hour v 80tých letech.

Praëm X BMW S1000RR: Na první pohled retro, ale jinak jeden z nejmodernějších motocyklů současnosti

Barevné provedení zase připomíná slavný speciál BMW 3.0 CSL navržený Alexandrem Calderem, který se proháněl v Le Mans již v roce 1975. Jako celek působí tato přestavba opravdu jako návrat do let dávno minulých a zaujme hlavně výrazně zakulacená příď, která plynule přechází do ochranného štítu. Při pohledu z profilu zase vynikne zajímavě vypadající sedlo a za zmínku určitě stojí také palivová nádrž, která byla proti standardnímu modelu asi o 50 mm natažena. Zpětná zrcátka jsou ukotvena na konci rukojetí řidítek a dodala je společnost Rizoma. Ono celkově se dodavatelé třetích stran na tomto motocyklu docela výrazně podíleli a najdeme na něm například kola od společnosti Rotobox, výfuk od firmy Werkes a brzdy zase dodala firma Sicom (kotouče, třmeny jsou od Bremba).

Praëm X BMW S1000RR: Na první pohled retro, ale jinak jeden z nejmodernějších motocyklů současnosti

Tento speciál váží o 9 kg méně, než standardní model BMW S1000RR (má tedy 184 kg včetně provozních náplní) a této úspory bylo dosaženo hlavně použitím populárního karbonu. Z tohoto lehkého a pevného materiálu jsou vyrobena již zmíněná kola a dokonce i brzdné kotouče. Ty jsou dokonce karbon-keramické, což je většinou běžné jen u těch nejdražších supersportovních automobilů. Palubní deska zůstala stejná, jako na modelu S1000RR a skládá se tedy z tradičního analogového otáčkoměru a velkého displeje, který zobrazuje zbytek důležitých informací. Podvozek se také vůbec nezměnil a tato mašina je tedy postavena na příhradovém kompozitním rámu, USD vidlici o průměru 46 mm vpředu a ,,kyvky“ vzadu, přičemž přední i zadní odpružení je samozřejmě stavitelné.

Praëm X BMW S1000RR: Na první pohled retro, ale jinak jeden z nejmodernějších motocyklů současnosti

Další věc, která zůstala na svém místě a u které to bylo vyloženě žádoucí, je motor. Částečně vzduchem a vodou chlazený čtyřválec se čtyřmi ventily na válec, který pohání standardní S1000RR, je totiž naprosto fantastický motor patřící ve světě jedné stopy k tomu nejlepšímu. Nejvyšší výkon tohoto motoru o zdvihovém objemu 999cc je hrůzu nahánějících 146 kW (199 koní) a těch motor dosahuje při stratosférických 13500 ot/min.

Praëm X BMW S1000RR: Na první pohled retro, ale jinak jeden z nejmodernějších motocyklů současnosti

Točivý moment o hodnotě 113 Nm je k dispozici při 10500 ot/min a už podle těchto čísel je hezky patrné, že motor miluje a k životu potřebuje vysoké otáčky. Převodovka je pak klasicky šestistupňová. Toto BMW na první pohled určitě nevypadá na takřka 200 koní a zcela jistě by zvládlo překvapit nejednoho účastníka okruhových hrátek, protože působí spíše jako takový ,,kafáč“ se závodním nástřikem a svůj potenciál nedává nějak extrémně okatě najevo. Je to zkrátka krásný stroj, designem opravdu hodně retro počin sahající až do druhé poloviny 70. let minulého století, ale technikou naprostá špička a jeden z nejmodernějších superbiků současnosti.

Praëm X BMW S1000RR: Na první pohled retro, ale jinak jeden z nejmodernějších motocyklů současnosti

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Praëm X BMW S1000RR: Na první pohled retro, ale jinak jeden z nejmodernějších motocyklů současnosti


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.