KTM


Přeposlat KTM lehce vylepšilo svoji lehkou mašinu RC 390

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM lehce vylepšilo svoji lehkou mašinu RC 390

02.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Rakouská společnost KTM vcelku v tichosti inovovala svoji mašinu RC 390 pro modelový rok 2016 a novinka je již dostupná i na našem trhu. V oblasti vzhledu se toho moc nezměnilo, ale nový a jinak uložený výfuk je hezky patrný už na první pohled.

KTM lehce vylepšilo svoji lehkou mašinu RC 390

KTM RC 390 je agilní a velmi lehký superbike, který v sobě kombinuje závodnické geny této rakouské společnosti a skvělou ovladatelnost. Pro modelový rok 2016 si tento model prošel několika menšími úpravami a ty by měly jízdní vlastnosti ještě trochu zlepšit. V oblasti designu se nezměnilo skoro nic a jediný prvek, jak jde novější model odlišit od toho staršího, je již zmíněný nový výfuk. Zatímco na starší verzi byl výfuk uložený pod motorem a nebyl ani moc vidět, u té přepracované už je klasicky vystrčený vedle zadního kola na pravé straně. Původní řešení bylo určitě elegantnější a vypadalo podle nás o něco lépe, nicméně i takto výrazný výfuk má něco do sebe. Jinak uložený výfuk se samozřejmě podepsal i na lehce přepracované kapotáži a ve spodní části pod motorem pak kapotáž takřka úplně schází. Tato výfuková soustava je vyrobena z oceli a hliníku a jedná se o podobný výfuk, který zdobí mašinu 1290 Super Duke R. V neposlední řadě má tato změna za následek plnění nové emisní normy Euro4.

KTM lehce vylepšilo svoji lehkou mašinu RC 390KTM lehce vylepšilo svoji lehkou mašinu RC 390

Přídi pořád dominují dva oddělené světlomety a ostře střižená zpětná zrcátka s integrovanými blinkry, mezi kterými sedí ochranný štít. Zadní část je pak vyvedena ve velmi minimalistickém duchu, který se k této mašině se závodními kořeny docela hodí. Další změna se dotkla sedla, ale ta už tentokrát na první pohled vidět není a všimnou si jí až pasažéři, kteří mají zkušenost i s předchozím modelem. Sedlo má totiž o 12 mm zvýšené polstrování právě v oblasti pro spolujezdce, takže na výlety ve dvou by měla být novinka o něco příjemnější a pohodlnější. Výčet novinek ale ještě zdaleka nekončí a zmínit musíme i nový elektronický plyn Ride-by-wire a antidopingovou spojku. Ta bude trochu nečekaně k dispozici i pro starší model a nebude tak problém nechat si ji na požádání přimontovat. Je to velmi hezký krok a KTM jím dává najevo, že se stará i o stávající zákazníky. Nádrž byla lehce poupravená, a byť má pořád objem 10 litrů, nyní by měla být mnohem lepší v oblasti nežádoucího odpařování paliva.

KTM lehce vylepšilo svoji lehkou mašinu RC 390KTM lehce vylepšilo svoji lehkou mašinu RC 390

Poslední novinky se týkají brzdné soustavy (dodala ji společnost Brembo) a konkrétně přední kotouč má nyní průměr 320 mm namísto minulých 300 mm. Zakusuje se do něj čtyřpístkový třmen a do zadního, 230 mm velkého brzdného kotouče se zakusuje klasický třmen s jedním pístkem. Mašina je již v základu vybavena brzdným systémem ABS (dvoukanálový systém Bosch 9MB) a brzdy s ní určitě nebudou mít žádnou větší práci, protože její suchá hmotnost čítá pouhých 147 kg. Palubní deska se u nové verze vůbec nezměnila a pořád je tedy zastoupena displejem, který zobrazuje všechny důležité informace. Kromě aktuální rychlosti a otáček motoru ukazuje displej i stav nádrže, zařazený převodový stupeň a dokonce vám i řekne, kdy jít do servisu na pravidelnou kontrolu. To ale není všechno a na displeji ukáže také ideální okamžik přeřazení. Podvozek je postavený na přední USD vidlici o průměru 43 mm a zadním tlumiči, přičemž oba komponenty dodala známá společnost WP Suspension.

KTM lehce vylepšilo svoji lehkou mašinu RC 390

Výrazná oranžová kola vypadají naprosto parádně, jejich průměr čítá 17 palců a výrobce na ně obul pneumatiky od společnosti Metzeler o šířce 110 mm vpředu a 150 mm vzadu. Na závěr se můžeme přesunout k motoru, který se nezměnil vůbec a nutno podotknout, že to ani nebylo žádoucí, protože tento jednoválec o zdvihovém objemu 373.2cc je fantastický. Dosahuje nejvyššího výkonu 32 kW (44 koní) a o jeho chlazení se stará kapalina, přičemž disponuje také čtyřmi ventily a elektronickým vstřikem paliva. To nejlepší předvádí motor spíše ve vysokých otáčkách a to se k charakteru této mašiny skvěle hodí. Převodovka je pak klasicky šestistupňová. Modernizované KTM RC 390 je již k dispozici i na našem trhu a jeho cena začíná na částce 156 990 Kč. Na úplný závěr bychom neměli opomenout ani fakt, že je tato mašina vhodná i pro majitele řidičských oprávnění A2.

KTM lehce vylepšilo svoji lehkou mašinu RC 390

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM lehce vylepšilo svoji lehkou mašinu RC 390


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.