Přeposlat Peugeot Speedfight Total Sport: Speciální edice na oslavu výročí spolupráce Peugeot-Total

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot Speedfight Total Sport: Speciální edice na oslavu výročí spolupráce Peugeot-Total

29.04.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes opět zavítáme do světa skútrů, a to konkrétně k druhému nejprodávanějšímu skútru v Evropě v kategorii do 50cc. Jedná se o Peugeot Speedfight 4 a tento povedený kousek dostal speciální edici s označením Speedfight Total Sport, která vypadá vskutku zajímavě.

Peugeot Speedfight Total Sport: Speciální edice na oslavu výročí spolupráce Peugeot-Total

Modelová řada Speedfight je nejenom na evropském trhu nesmírně populární a prozatím poslední varianta s označením Speedfight 4 je v domovské Francii nejprodávanějším skútrem ve své třídě. Tato modelová řada tedy byla pro Peugeot trefou do černého a v tomto roce slaví již 20 let od zahájení produkce. A jak lépe oslavit takto důležité výročí, než nějakým zajímavým modelem s líbivým kabátkem, kterým se odlišíte od zbytku majitelů podobných skútrů? Peugeot ale tímto skútrem neslaví pouze 20 let modelové řady Speedfight, zároveň oslavuje i 20 let spolupráce s gigantem Total, což je světoznámý výrobce olejů a podobných věcí. Většina milovníků motorsportů zná spojení Peugeot-Total hlavně z mistrovství světa vozů WRC, ve kterém zdobil nápis Total legendární a ve své době nepřekonatelný speciál 206 WRC. Ten se vryl pod kůži snad každému milovníkovi rallye, a pokud nějaký automobil vyloženě symbolizuje závody WRC v dobách nedávno minulých, je to právě slavná dvěstěšestka.

Peugeot Speedfight Total Sport: Speciální edice na oslavu výročí spolupráce Peugeot-TotalPeugeot Speedfight Total Sport: Speciální edice na oslavu výročí spolupráce Peugeot-Total

Po stránce stylingu vychází tato speciální edice z konceptu Exalt, který spatřil světlo světa už před nějakou tou dobou, nicméně na první pohled to moc poznat nejde. Design novinky se ale opravdu povedl, působí docela sportovním dojmem a kombinace černé barvy a červených doplňků spolu hezky ladí. Proti standardním verzím si lze všimnout hlavně výraznější přední části, kde dostaly oba světlomety šedé orámování, které vtisklo přídi vcelku dominantní výraz. Jiný je také výfuk, který je uložený o něco výš a Peugeot u tohoto modelu neopomněl ani praktickou stránku věci. Pod sedlem se nachází úložný prostor schopný pojmout plnohodnotnou přilbu a v oblasti palubní desky najdeme klasickou 12V zásuvku a nechybí ani USB port. Ten slouží k připojení smartphonu, který lze ukotvit na držák RAM X-Grip a Peugeot  Speedfight Total Sport je tedy s tímto držákem plně kompatibilní. Za přípatek je pak možné přikoupit si například ochranný větrný štít, nosič zavazadel nebo zavazadlový box.

Peugeot Speedfight Total Sport: Speciální edice na oslavu výročí spolupráce Peugeot-TotalPeugeot Speedfight Total Sport: Speciální edice na oslavu výročí spolupráce Peugeot-Total

Palubní deska je extrémně jednoduchá a skládá se vlastně pouze malého displeje a několika informačních diod. Displej zobrazuje rychlost, stav nádrže, ujeté kilometry a teplotu, takže všechno důležité a pro jízdu potřebné. Nyní se přesuneme k podvozku, který je postavený na trubkovém rámu, přední USD vidlici o průměru 32 mm a zadních hydraulických tlumičích, přičemž této dvojici dělají společnost líbivá kola o průměru 12 palců. Na kolech jsou obuty pneumatiky s nízkým profilem a dohromady s novou nádrží umístněnou pod prostorem pro nohy by měl tento skútr nabídnout skvělou stabilitu a také ostré reakce na změny směru jízdy. Je hezké, že se Peugeot nezaměřil pouze na sportovně střižený vzhled a že chce, aby designu odpovídaly také agilní jízdní vlastnosti. Jeden z hlavních rozdílů mezi standardní verzí Speedfightu 4 a touto speciální edicí je v brzdách, přičemž zatímco běžný model má na předním kole kotouč a na zadním klasický buben, varianta Speedfight Total Sport dostala kotouče na obě kola.

Peugeot Speedfight Total Sport: Speciální edice na oslavu výročí spolupráce Peugeot-Total

Na předním sedí kotouč o průměru 215 mm, na zadním je pak menší kotouč o průměru 190 mm a dá se čekat, že brzdná soustava nebude mít se zastavením tohoto modelu žádnou větší práci. Jeho hmotnost totiž čítá příjemných 97 kg a nízká hmotnost se příjemně podepíše také na jednoduché manipulaci v nízkých rychlostech. Motor s karburátorem Dell’Orto dostal mírný výkonnostní nárůst a místo původních 3.6 kW (4.9 koně) dává nyní tento jednoválec o zdvihovém objemu 50cc rovné 4 kW (takřka 5.5 koně). Motor disponuje kapalinovým chlazením (méně výkonná varianta má chlazení vzduchové) a je spojený s klasickou automatickou převodovkou. Na některých trzích je tento atraktivní skútr již dostupný a například ve Velké Británii vyjde na 2099 liber, což je po přepočtu zhruba 72 950 Kč. Na našem trhu je prozatím tato edice nedostupná a není jasné, zda dorazí, nebo ne.

Peugeot Speedfight Total Sport: Speciální edice na oslavu výročí spolupráce Peugeot-Total

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot Speedfight Total Sport: Speciální edice na oslavu výročí spolupráce Peugeot-Total


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.