Přeposlat Piaggio Medley 125 iGet ABS: Švihák městský

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Piaggio Medley 125 iGet ABS: Švihák městský

27.04.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Jedna z hlavních novinek koncernu Piaggio pro tento rok byl skútr s označením Medley 125 představený před nedávnem, který už je dostupný i na našem trhu. V dnešní krátké novince se podíváme, co dokáže tento charizmatický a stylový stroj nabídnout.

Piaggio Medley 125 iGet ABS: Švihák městský

Na našem trhu jsou dostupné dvě varianty s označením 125 iGet ABS a 125 iGet ABS Sport, přičemž jednotlivé verze se od sebe liší pouze v oblasti designu. Motor a výkony zůstaly stejné a hlavní rozdíl je v tom, že verze Sport má v nabídce výraznější barvy (červená Rosso Ibis, černá Nero Grafite nebo modrá Blu Sport) a navíc disponuje koly a madlem spolujezdce v šedé barvě. Varianta Sport působí o něco dynamičtějším dojmem, nicméně obě verze jsou po stránce vzhledu velmi povedené a je zkrátka vidět, že Italové přitažlivý design prostě umí. Přídi dominuje jednoduchý světlomet usazený v masce s vysokým ochranným štítem (je odnímatelný) a samozřejmě nechybí ani rozměrné blinkry, díky kterým určitě nikdo nepřehlédne váš záměr změnit směr jízdy. Na zádi najdeme podlouhlá koncová světla a na první pohled zaujme také povedený výfuk uložený po pravé straně zadního kola. Velmi dobře vypadá i jednoduchá, ale účelná palubní deska skládající se ze třech samostatných analogových budíků.

Piaggio Medley 125 iGet ABS: Švihák městskýPiaggio Medley 125 iGet ABS: Švihák městský

Každý z těchto budíků má svůj vlastní chlívek a pod tachometrem pak sedí malý displej ukazující důležité informace, jako například stav baterie, teplotu, ujeté kilometry a neschází zde ani ikona, která vám připomene servisní prohlídku. Piaggio u tohoto modelu zabodovalo hlavně v oblasti výbavy a vysoké úrovni praktičnosti, ve které nechává Medley 125 většinu konkurence hravě za sebou. Pod sedlem se totiž nachází prostor o objemu 36.2 litru, do kterého lze bez větších problémů usadit dvě samostatné helmy (jedna může být klasická). To ale není všechno a další úložný prostor se nachází před nohami řidiče a ten je určený například pro uložení dokladů, peněženky nebo mobilního telefonu. Zde se pak nachází také USB port, do kterého můžete zapojit právě váš mobilní telefon a lze ho tak za jízdy nabíjet. Ve volitelné výbavě pak neschází multimediální platforma PMP (Piaggio Multimedia Platform) obstarávající komunikaci mezi smartphonem a skútrem.

Piaggio Medley 125 iGet ABS: Švihák městskýPiaggio Medley 125 iGet ABS: Švihák městský

Po stránce výbavy si není vůbec na co stěžovat, protože v ní nechybí brzdný systém ABS, LED denní svícení nebo moderní systém Start / Stop starající se o úspornější provoz. Podvozek je postavený na kolébkovém rámu a vpředu najdeme teleskopickou vidlici o průměru 33 mm. O zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech, přičemž na předním sedí kotouč o průměru 260 mm a na zadním menší, 240 mm kotouč. Jak jsme se již zmínili, při brzdění pomáhá brzdný systém ABS se dvěma kanály (od firmy Bosch) a do obou kotoučů se zakusují dvoupístkové třmeny. Brzdy nebudou mít se zastavením tohoto skútru žádnou velkou práci, protože je to příjemně lehký kousek vážící pouhých 132 kg (pohotovostní hmotnost). Nádrž zvládne pojmout 7 litrů paliva a normovaná spotřeba byla stanovena na 2.1 až 2.2 litru paliva na 100 km, tudíž bude dojezd na plné natankování docela slušný. Přední kolo má průměr 16 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměru 100/80 a na zadním, 16 palcovém kole se nachází pneumatika o rozměru 110/80.

Piaggio Medley 125 iGet ABS: Švihák městskýPiaggio Medley 125 iGet ABS: Švihák městský

Sedlo je uloženo ve výšce 799 mm a rozvor tohoto stylového skútru čítá 1390 mm. Nakonec jsme si nechali motor, který má klasicky jeden válec, SOHC rozvod, disponuje vzduchovým chlazením a elektronickým vstřikem paliva. Tato pohonná jednotka o zdvihovém objemu 125cc (přesněji 124.7cc) nabídne nejvyšší výkon 9 kW (12 koní) při 8250 ot/min a točivý moment o hodnotě 11.5 Nm, který je dostupný při 6500 ot/min. Dynamika jízdy není špatná a na zhruba 95 km/h se skútr dostane vcelku svižně, ale dosáhnout maximální rychlosti okolo 105 km/h už vyžaduje trpělivost a vítr v zádech. Do města je ale tento výkon naprosto dostatečný a žádnou velkou brzdou nebudete ani na příměstských cestách. Na rychlostní cesty je tento výkon už samozřejmě hodně na hraně, ale sem tento skútr ani není určený. Pokud máte v plánu pořídit si nový skútr do města a kromě praktické stránky věci vám jde také o styl a design, jsou Medley 125 iGet ABS a 125 iGet ABS Sport určitě jedny z nejlepších možností. Standardní varianta stojí na našem trhu 79990 Kč a verze Sport pak vyjde na 80990 Kč.

Piaggio Medley 125 iGet ABS: Švihák městskýPiaggio Medley 125 iGet ABS: Švihák městský

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Piaggio Medley 125 iGet ABS: Švihák městský


počet příspěvků: 1

petr

13.11.2016 v 17:39

Piaggio Medley 125-150 iGet má chlazení kapalinou, nikoliv vzduchem.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.