Přeposlat Harley-Davidson Roadster je sice trochu netradiční, ale krásný naháč z řady Sporster

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Harley-Davidson Roadster je sice trochu netradiční, ale krásný naháč z řady Sporster

25.04.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Americká legenda Harley-Davidson představila nový motocykl a dobrá zpráva je, že si jej budou moct nedočkaví zájemci pořídit již velmi brzy. Novinka patřící do modelové řady Sportster se jmenuje jednoduše Roadster a vypadá parádně.

Harley-Davidson Roadster je sice trochu netradiční, ale krásný naháč z řady Sporster

Novinka už na první pohled nepůsobí úplně jako ten tradiční, klasický Harley-Davidson a Roadster vypadá podstatně sportovněji, než zbytek portfolia této slavné americké značky. Není to tedy žádný velký cestovní stroj nebo klasický chopper a celkově by se dal nový Roadster zařadit do velmi populární třídy naháčů. Černé provedení s matnou povrchovou úpravou a červenými dekoračními prvky vypadá vcelku agresivně a design tohoto nového stroje určitě hodnotíme na jedničku, přičemž klasický rukopis s decentním retro nádechem typickým pro H-D zůstal zachovaný. Hned na první pohled zaujmou atraktivní kola vyvedená v černé barvě a minimalistická přední část s klasickým kruhovým světlometem, nad kterým sedí jednoduchá palubní deska. Povedly se také malé blatníky a koncovky výfuku, které jsou vcelku originální a docela zajímavě řešené (jsou vyvedeny v kombinaci chromu a černých krytů). Kromě světlejší matné černé barvy s červeným dekorem bude tato mašina dostupná ve třech dalších barevných odstínech, a to v červeném, stříbrném a klasickém černém s lesklou povrchovou úpravou.

Harley-Davidson Roadster je sice trochu netradiční, ale krásný naháč z řady SporsterHarley-Davidson Roadster je sice trochu netradiční, ale krásný naháč z řady Sporster

Dvouválcový motor řady Evolution je ozdobou celého tohoto stroje a tato pohonná jednotka je uložena v klasickém trubkovém rámu. Podvozek je postavený na 43 mm USD vidlici a tlumičích se zdvihem 114 mm vpředu, přičemž na zádi najdeme tlumiče plněné dusíkem, které disponují zdvihem 81 mm. Přední tlumiče jsou navíc stavitelné ve třech úrovních. U podvozku ještě na chvíli zůstaneme a zmíníme i brzdy, které se skládají ze dvou kotoučů o průměru 300 mm vpředu a jednoho kotouče na zadním kole (ten má průměr 260 mm). Do všech brzdných kotoučů se zakusují dvoupístkové třmeny a již ve standardu jsou brzdy vybaveny systémem ABS. Již zmíněná stylová litá kola mají pět paprsků na každé straně a disponují průměrem 19 palců vpředu a 18 palců vzadu, přičemž výrobce použil pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 150/70 vzadu. Tato nová mašina měří na délku 2185 mm, rozvor kol čítá 1505 mm a světlá výška se zastavila na 150 mm. Hezky vypadající sedlo je v nezatíženém stavu ukotveno ve výšce 785 mm, takže posed je relativně nízký a společnost mu dělají taktéž docela nízká řidítka.

Harley-Davidson Roadster je sice trochu netradiční, ale krásný naháč z řady SporsterHarley-Davidson Roadster je sice trochu netradiční, ale krásný naháč z řady Sporster

Celkově vypadá posed za řidítky docela pohodlně jak pro menší, tak pro větší postavy a problémy určitě nebudou ani při dlouhých výletech. Rozměrná nádrž s úzkým profilem zvládne pojmout hezkých 17 litrů paliva, takže se dá čekat vcelku dobrý dojezd na plné natankování. Určitě musíme zmínit také velmi jednoduchou, avšak pohlednou palubní desku vyvedenou tak trochu v retro stylu. Jedná se vlastně pouze o centrálně umístěný analogový otáčkoměr, pod kterým sedí malý displej zobrazující rychlost, ujeté kilometry a pod tímto budíkem pak sedí nezbytné informační diody. Otáčkoměr je orámovaný chromovaným dekorem a svým stylem hezky zapadá do designu celého stroje. Harley-Davidson si zaslouží pochvalu i za to, že i když je Roadster kompletně nová motorka a zatím se oficiálně neprodává, má ji už hezky zalistovanou na svých stránkách a dokonce si jde prohlédnout i některé extra příslušenství. Kromě předního světlometu složeného z LEDek si bude možné přikoupit si například LED ukazatele změny směru jízdy, krásné černé výfuky a jejich koncovky vyvedené ve stejné barvě.

Harley-Davidson Roadster je sice trochu netradiční, ale krásný naháč z řady Sporster

To ale není všechno, list příplatkové výbavy je samozřejmě podstatně delší a nebude problém upravit si tuto novinku přesně k obrazu svému. Na závěr jsme si nechali motor, který je zastoupený mohutným, vzduchem chlazeným dvouválcem Evolution o zdvihovém objemu 1202cc. Tento motor disponuje kompresním poměrem 10:01, úhlem válců 45 stupňů a je vybavený sekvenčním vícebodovým vstřikováním paliva. Točivý moment dosahuje solidní hodnoty 97 Nm a je dostupný již ve 4250 ot/min, takže je jasné, že hlavní silou motoru budou nižší a střední otáčky. Tomu napovídá také fakt, že červené pole otáčkoměru začíná již na hranci 6000 ot/min. Kombinovaná spotřeba vypočítaná výrobcem je 4.9 litru paliva na 100 km, nicméně v reálném světě a při pořádném využívání potenciálu motoru to bude určitě o něco víc. Není to totiž úplně lehký motocykl a ručička vah se v případě nového Roadsteru zastavila na hodnotě 250 kg (suchá hmotnost). Ještě bychom měli zmínit převodovku, která je pětistupňová. Nový Harley-Davidson se začne prodávat v květnu tohoto roku a jeho cena byla stanovena na 10400 EUR, což je v přepočtu zhruba 281 000 Kč bez DPH.

Harley-Davidson Roadster je sice trochu netradiční, ale krásný naháč z řady Sporster

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Harley-Davidson Roadster je sice trochu netradiční, ale krásný naháč z řady Sporster


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.