Přeposlat Victory Octane: Povedená mašina, která ale úplně nenaplnila očekávání

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Victory Octane: Povedená mašina, která ale úplně nenaplnila očekávání

20.04.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pro Victory měl být model Octane po dlouhé době kompletně novým motocyklem a také proto se kolem něj vytvořil docela výrazný hype ze všech směrů. Není ale úplně nový a s trochou nadsázky by se dalo říct, že je to překabátěný Indian Scout se znaky Victory. To samozřejmě není vyloženě špatně, protože Scout je velmi dobrá mašina, ale od Octanu se zkrátka čekalo něco víc.

Victory Octane: Povedená mašina, která ale úplně nenaplnila očekávání

Motor
Srdcem tohoto na první pohled velmi atraktivního cruiseru je klasický dvouválcový motor s DOHC rozvodem, který má kapalinové chlazení a válce sevřené do úhlu 60 stupňů. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je 104 koní, nicméně podstatně důležitější je její točivý moment a ten dosahuje hodnoty 103 Nm při 6000 ot/min. Kromě charizmatického zvukového projevu se tento motor vyznačuje velmi příjemným a přátelským chováním, kdy se ochotně sbírá už od 2500 ot/min. Cestování je tak velmi nenáročné a při potřebě někoho předjet prostě přidáte plyn a jenom si budete užívat to, jak za ním motor hezky a ochotně jde. Při zhruba 110 km/h točí motor na šestý převodový stupeň pouze 4000 ot/min, takže nijak neruší a řidič si může užít klidnou a relaxační jízdu. Projev této jednotky ale není pouze klidný a samozřejmě za to umí i pořádně vzít, což dokazuje schopnost rozjet se z klidu na ¼ míle za hezkých 12 sekund. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 184 km/h, takže louda tento cruiser určitě není. Celkově hodnotíme motor jako nesmírně příjemný, běží s minimem vibrací a jeho zvukový projev lahodí uchu. Převodovka je šestistupňová a s motorem je dobře sladěná.

Victory Octane: Povedená mašina, která ale úplně nenaplnila očekávání

Jízda a ovladatelnost
Rám je vyrobený ze slitiny lehkých kovů a jedná se o velmi podobný rám, který používá konkurenční Scout od společnosti Indian (sice konkurenční, ale oba výrobci spadají pod stejný koncern Polaris). Na přídi najdeme vidlice o průměru 41 mm a zadní dvojité tlumiče jsou stavitelné. Celkově se jízdní projev tohoto modelu opět velmi podobá modelu Scout , nicméně Octane je tak nějak více bezprostřední a umí lépe vtáhnout do děje. Přilnavost je výborná a ani v náročnějších chvílích nebudete mít tohoto cruiseru plné ruce, což je na 240 kg těžký stroj (suchá hmotnost) skutečně s podivem. Revírem Octanu jsou v první řadě příměstské cesty s tím, že není problém se proplétat městským provozem a ostře startovat ze semaforů. Na dlouhé cestování není tento model zrovna ideální, protože je na to až příliš nepohodlný a Victory má ostatně k tomuto účelu mnohem lepší a lépe uzpůsobené mašiny. Brzdy jsou víceméně odpovídající a nemají se zastavením žádné větší problémy, nicméně je trochu poznat, že se perou s vyšší hmotností. Na předním i zadním kole je po jednom kotouči o průměru 298 mm, a zatímco do předního se zakusuje čtyřpístkový třmen, do zadního třmen se dvěma pístky.

Victory Octane: Povedená mašina, která ale úplně nenaplnila očekávání

Výbava
V základu dostanete pouze to nejnutnější a pro jízdu nejvíce potřebné a na nějakou vyloženě moderní elektroniku nebo prvky, které by zpříjemnily komfort, můžete zapomenout. Je to zkrátka spartánský stroj a jediným modernějším prvkem základní výbavy je brzdný systém ABS. Za příplatek je samozřejmě možné přikoupit si nějaké to příslušenství, ale nabídka je v tomto ohledu také vcelku omezená a za zmínku stojí snad pouze sedlo pro spolujezdce a velmi hezké kufry. Palubní deska je příkladně jednoduchá a tu určitě pochválíme, protože se svým stylem k tomuto motocyklu dobře hodí. Je umístěna za decentním předním ochranným štítem a skládá se ze dvou analogových budíků a malého displeje zobrazujícího doplňkové informace. Menší displej patří otáčkoměru, větší tachometru a oba jsou bez jakýchkoliv problémů čitelné i na přímém slunečním světle. Sedlo je uloženo ve výšce 658 mm, rozvor této mašiny čítá 1578 mm a nádrž zvládne pojmout 12.9 litru paliva, což není žádná sláva a dojezd při plném natankování je veskrze pouze průměrný. Krásná litá kola mají průměr 18 palců vpředu, 17 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 130/70 a 160/70.

Victory Octane: Povedená mašina, která ale úplně nenaplnila očekávání

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je precizní a v tomto ohledu patří model Octane k těm nejlepším ve své kategorii. Výrobce se věnoval i těm nejmenším detailům a určitě si zaslouží pochvalu za to, jak si s tímto základním motocyklem vyhrál. Na našem trhu stojí tato atraktivní mašina vcelku příznivých 349 990 Kč, což sice na první pohled nevypadá jako nějaká láce, ale ve světě tradičních amerických cruiserů to určitě není přehnaně vysoká částka. Je to nejlevnější vstupenka do světa Victory a novinka je dokonce o něco levnější, než již zmíněný model Scout od Indianu (ten u nás stojí 375 990 Kč). Na hodnocení spolehlivosti je prozatím brzy, ale vzhledem k prověřenému motoru a minimu složité elektroniky by v tomto ohledu neměly být, při pravidelném servisu, žádné větší problémy.

Victory Octane: Povedená mašina, která ale úplně nenaplnila očekávání

Verdikt
Pro Victory měl být model Octane po dlouhé době kompletně novým motocyklem a také proto se kolem něj vytvořil docela výrazný hype ze všech směrů. Není ale úplně nový a s trochou nadsázky by se dalo říct, že je to překabátěný Indian Scout se znaky Victory. To samozřejmě není vyloženě špatně, protože Scout je velmi dobrá mašina, ale od Octanu se zkrátka čekalo něco víc. Pokud ale prahnete po americkém cruiseru a chcete něco s moderním, agresivním vzhledem a za vcelku dostupnou cenu, je Octane ideální volbou. Vypadá jako takový pouliční raubíř, je plný hezkých, stylových detailů a celkově přitáhne pozornost všude, kam se vydá. Dvouválcový motor má dostatek síly a skvěle táhne už z nízkých otáček, takže jízda s ním je veskrze příjemná a taková nenucená. Jízdní vlastnosti jsou slušné, i přes vyšší hmotnost je motocykl docela snadno ovladatelný a není vůbec nutné se s ním nějak prát. Výbava je vyloženě spartánská a dostanete pouze věci pro jízdu nezbytně nutné, přičemž žádná sláva se nekoná ani v oblasti příplatků. Dílenské zpracování si pak zaslouží vyloženě pochvalu a model Octane patří mezi nejlépe vyrobené stroje ve své třídě.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Victory Octane: Povedená mašina, která ale úplně nenaplnila očekávání


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.