Přeposlat Honda CB500F: Pro majitele řidičáku A2 to nejlepší

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CB500F: Pro majitele řidičáku A2 to nejlepší

08.04.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CB500F je motocykl umožňující majitelům řidičského oprávnění A2 zažít skutečně dospělou mašinu se vším všudy. Tento model tak ve finále potěší jak začátečníky, a to hlavně nesmírně jednoduchým používáním, tak náročnější řidiče, kteří už mají něco za sebou a umí za to pořádně vzít.

Honda CB500F: Pro majitele řidičáku A2 to nejlepší

Motor
Hezký naháč Honda CB500F je dostupný řidičům s licencí A2 a to znamená výkon motoru omezený na 35 kW, tedy na 47 koní. To sice nevypadá jako kdovíjaký zázrak, ale výkon je ve finále dostačený nejenom pro začínajícího, ale i pro pokročilého a zkušeného řidiče. Kapalinou chlazený řadový dvouválec o zdvihovém objemu 471cc je veskrze velmi příjemnou pohonnou jednotkou s rychlými reakcemi na přidání plynu a ochotou jít do otáček. Zátah je obstojný už ve středních otkách a v těch vyšších se dočkáte decentní výkonnostní špičky. Oněch 35 kW je dostupných při 8500 ot/min a točivý moment čítající 43 Nm se na zadní kolo dostane o 1500 ot/min níž. Motor je vybavený elektronickým vstřikováním paliva a docela potěší i zvukovým projevem ve vyšších otáčkách. Maximální rychlost je 180 km/h a motor vykazuje opravdu minimální vibrace napříč celým spektrem otáček, takže je to velmi příjemná pohonná jednotka na každý den a problémy nemá ani v hustém městském provozu, ani na rychlých okreskách. Převodovka je klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná, takže se používá příjemně.

Honda CB500F: Pro majitele řidičáku A2 to nejlepší

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou perfektně vyladěné a díky vzpřímenější pozici a širším řidítkům budete cítit dokonalou kontrolu nad strojem. Prostřednictvím řidítek se k vám dostane spousta informací o dění na silnici a celkově je tato mašina až překvapivě komunikativní. Působí sice méně vážně a při prvním dojmu možná i pomaleji, než její sourozenec CBR500R, ale je to pouze pocit a na zakroucené cestě je možné řádit s tímto motocyklem až překvapivě rychle. Stabilita při jízdě je velmi dobrá, ovladatelnost pohodlná i v nižších rychlostech a žádné výtky nemáme ani směrem k brzdám. Na předním kole sice není dnes vcelku tradiční dvojice kotoučů a sedí zde pouze jeden kotouč o průměru 320 mm, ale i tak je výkon brzdné soustavy naprosto dostatečný. Do předního kotouče se zakusuje dvoupístkový třmen a na zadním kole najdeme třmen s jedním pístkem, který má na starost kotouč o průměru 240 mm. Brzdy mají rychlý nástup a nevadnou ani při větším vytížení. Zmínit bychom měli i solidní úroveň komfortu, takže se nemusíte bát ani méně kvalitních cest s nějakým tím výmolem.

Honda CB500F: Pro majitele řidičáku A2 to nejlepší

Výbava
Výbava je spíše základní, ale to víceméně odpovídá povaze tohoto stroje. V základu dostane majitel stavitelné tlumiče, 2 kanálový ABS systém a to je tak všechno. Na druhou stranu, víc toho k životu ani potřebovat nebudete a docela potěší i hezká, kompletně digitální palubní deska. Ta se skládá z jednoho velkého displeje, který zobrazuje například rychlost, otáčky (červené pole začíná na hranici 8500 ot/min), stav nádrže nebo ujeté kilometry. Nad displejem pak sedí nezbytné informační diody a vypíchnout musíme hlavně jednoduchou grafiku a slušnou čitelnost i na přímém slunečním světle. Vcelku pohodlné sedlo je ukotveno ve výšce 785 mm a nádrž zvládne pojmout 16.7 litru paliva, což by mělo stačit na velmi dobrý dojezd, protože kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem je pouze 3.4 litru paliva na 100 km. Urazit na plnou nádrž okolo 480 – 490 km při normální jízdě bez sportovních ambicí by tak neměl být žádný větší problém. Zpětná zrcátka jsou dostatečně rozměrná, poskytnou vám tak slušný přehled o dění za vámi a přední světlomet je dostatečně výkonný, takže se nebudete muset bát ani jízdy ve zhoršených světelných podmínkách. Rozměry pneumatik jsou 120/70ZR-17M/C vpředu a 160/60ZR-17M/C vzadu.

Honda CB500F: Pro majitele řidičáku A2 to nejlepší

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a to i přes to, že se tento model vyrábí v Thajsku. Honda má tedy velmi dobré výstupní kontroly a jen tak pro zajímavost, řada CB500 byly první motocykly od Hondy s více válci, jejichž výroba přešla do této asijské země. Všechny komponenty ale sedí dobře na svém místě a dá se tak čekat, že tato Honda něco vydrží. Soudit celkovou spolehlivost tohoto relativně nového stroje samozřejmě nejde, ale motor by měl snést pořádný zápřah a při pravidelném servisu se v tomto směru určitě nic špatného nestane. Na našem trhu stojí Honda CB500F 149 900 Kč, což je sice možná trochu víc, než by se u motocyklu kategorie A2 dalo čekat, ale tento model působí ve finále hodně dospěle je to tak docela výhodná koupě.

Honda CB500F: Pro majitele řidičáku A2 to nejlepší

Verdikt
Honda CB500F je motocykl umožňující majitelům řidičského oprávnění A2 zažít skutečně dospělou mašinu se vším všudy. Tento model tak ve finále potěší jak začátečníky, a to hlavně nesmírně jednoduchým používáním, tak náročnější řidiče, kteří už mají něco za sebou a umí za to pořádně vzít. Ti zkušenější určitě ocení velmi dobře vyladěné jízdní vlastnosti, příjemně rychlé reakce na klikatých cestách a ve správných rukou vysokou rychlost v reálném světě. Motor je výkonný tak akorát a určitě nemá s dynamickou jízdou problémy, přičemž jeho hlavní síla je v ochotném vytáčení, nízkých vibracích a rozumné spotřebě paliva. Je to zkrátka ideální společník na každý den, se kterým nebudete bojovat, ale velmi ochotně žít. Výbava je spíše základní, ale brzdný systém ABS nechybí a to je vlastně tak všechno, co by mohl začínající řidič potřebovat. Palubní deska je docela moderní a bez větších problémů čitelná i na přímém slunci. Dílenské zpracování je určitě nadprůměrné, v rámci třídy patří na špičku a i kvůli tomu se dá nad trochu vyšší pořizovací cenou přimhouřit oko.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CB500F: Pro majitele řidičáku A2 to nejlepší


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.