Přeposlat Zero Motorcycles Zero S a Zero SR 2016

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Zero Motorcycles Zero S a Zero SR 2016

04.04.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Elektrické mašiny už nejsou na okraji zájmu a v reálném světě se jedná o vcelku použitelné a příjemné motocykly. Dnes se podíváme na dva populární modely od společnosti Zero Motorcycles, a to na motocykly s označením Zero S a Zero SR.

Zero Motorcycles Zero S a Zero SR 2016

Americká firma Zero Motorcycles vznikla v roce 2006 a patří mezi hlavní průkopníky ve světě elektrických motocyklů. Mašiny Zero S a Zero SR nejsou žádné žhavé novinky a vznikly před pěti lety, nicméně výrobce je pořád upravuje, vylepšuje a v současné době jsou na trhu verze pro modelový rok 2016. Než se ale vrhneme na techniku, proklepneme si design, který se vcelku povedl, a obě varianty jsou od sebe prakticky nerozeznatelné. Jedná se vlastně o klasické naháče se sportovním, agresivním stylingem a povedla se hlavně příď s klasickým světlometem, nad kterým sedí blinkry a je zde dobře patrná také před řidičem uložená palubní deska (ta je kompletně digitální, má příjemnou grafiku a je tak dobře čitelná). Zpětná zrcátka jsou podlouhlá, ale vcelku rozměrná a záď je vyvedena v docela minimalistickém duchu. Nejvíce to oběma mašinám sluší při pohledu z profilu, kdy vyniknout jejich ostré linie a velmi dobře vypadá hlavně kombinace žluté a černé barvy. V designu tedy rozdíl mezi těmito sourozenci žádný není a to, v čem se od sebe tyto dvě mašiny liší, je kapacita baterií a výkon elektromotoru.

Zero Motorcycles Zero S a Zero SR 2016Zero Motorcycles Zero S a Zero SR 2016

Zatímco slabší a levnější varianta Zero S disponuje výkonem 40 kW (54 koní) při 4300 ot/min a točivým momentem 92 Nm, silnější model SR má 50 kW (67 koní) při 4000 ot/min a hlavně vyšší točivý moment čítající 144 Nm. Standardní varianta S je k dispozici ve dvou variantách v ohledu kapacity baterie i dojezdu a model SR má verzi pouze jednu, ale k oběma mašinám jde dokoupit modul ,,Power Tank“, který přidá dalších 2.8 kWh. Dojezdy se samozřejmě u obou variant liší a začneme standardním modelem S, který má ve verzi zf9.8 (kapacita baterie 9.8 kWh) dojezd ve městě 195 km a v kombinaci s dálnicemi by měla tato mašina zvládnout urazit na plně nabitou baterii 146 km. To platí při maximální rychlosti 89 km/h a při vyšších rychlostech (113 km/h) se dojezd v kombinaci sníží na 130 km. Varianta s kapacitou 13 kWh je na tom v oblasti dojezdu podstatně lépe a v městském provozu by tato verze měla zvládnout až 259 km. Kombinovaný dojezd se pak pohybuje od 174 do 196 km a nejlepšího dojezdu samozřejmě dosáhnete v kombinaci s Power Tankem. S ním byl dojezd ve městě spočítaný na hezkých 317 km a kombinace je 211 až 240 km.

Zero Motorcycles Zero S a Zero SR 2016Zero Motorcycles Zero S a Zero SR 2016

V oblasti dynamiky je na tom i tato standardní verze docela obstojně a se základní baterií se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 4.8 sekundy. S vyšší kapacitou je pak dynamika horší kvůli vyšší hmotnosti a s baterií 13 kWh je akcelerace z 0-100 km/h dílem 5.2 sekundy, přičemž po přidání Power Tanku se tento čas zhorší na 5.8 sekundy. Maximální rychlost je ve všech případech stejná a čítá 153 km/h. To varianta SR je na tom v ohledu dynamiky mnohem lépe s kapacitou 13 kWh se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 3.3 sekundy, což je výkon z kategorie superbiků a supersportovních automobilů. Po přidání Power Tanku se čas potřebný k dosažení této mety sice prodlouží na 3.9 sekundy, ale to je pořád skvělá hodnota a na nedostatek dynamiky si v případě této verze určitě nebude nikdo stěžovat. Tato varianta se pyšní dojezdy 259 km ve městě, 174 až 196 km v kombinovaném provozu a s Power Tankem se dojezd zlepší na 317 km a 211 až 240 km. Všechny tyto hodnoty platí samozřejmě pouze na papíře a v ideálním světě, přičemž v tom reálném bude dojezd pravděpodobně o něco horší a nejvíc bude záležet na stylu jízdy.

Zero Motorcycles Zero S a Zero SR 2016Zero Motorcycles Zero S a Zero SR 2016

Oba motocykly jsou postaveny na obrácených vidlicích Showa 41 mm vpředu a stavitelných tlumičích vzadu, přičemž hmotnost začíná na 171 kg (model S s kapacitou 9.8 kWh) a při volbě kapacity 13 kWh váha naroste na 185 kg. Varianta SR je pak o něco těžší a váží 188 kg. V základní výbavě obou těchto elektrických motocyklů nechybí brzdný systém ABS od společnosti Bosch a o zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 320 mm a na zadním má své místo jeden, 240 mm kotouč. Přední i zadní kolo disponuje průměrem 17 palců a výrobce použil pneumatiky Pirelli Diablo Rosso II o rozměrech 110/70 vpředu a 140/70 vzadu. Hlavní výhodou elektrických motocyklů jsou samozřejmě nízké provozní náklady a spotřeba se po přepočtu podle výrobce pohybuje okolo 0.5 litru na 100 km ve městě a 0.98 litru při jízdě po dálnici nebo rychlostních silnicích. Nevýhodou jsou ale vysoké ceny a to samé platí také pro tuto dvojici, přičemž základní model S stojí na našem trhu 349 900 Kč a při volbě kapacity 13 kWh vás tato mašina vyjde na 444 900 Kč. Výkonnější model SR pak stojí 499 900 Kč, nicméně k dispozici jsou i starší varianty z minulého roku a ty jsou zhruba o 50 000 Kč levnější.

Zero Motorcycles Zero S a Zero SR 2016Zero Motorcycles Zero S a Zero SR 2016

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Zero Motorcycles Zero S a Zero SR 2016


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.