Přeposlat Ducati 749S: Když chcete ojetou mašinu s nádechem exotiky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati 749S: Když chcete ojetou mašinu s nádechem exotiky

30.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud hledáte zajímavou ojetou mašinu, která nezapadne v davu, máme pro vás velmi zajímavý tip. Poohlédněte se po charizmatickém modelu Ducati 749S, který sice není ani dnes úplně nejlevější, ale patří mezi ty nejzajímavější mašiny posledních let.

Ducati 749S: Když chcete ojetou mašinu s nádechem exotiky

Motor
Ducati 749S je jakási levnější a dostupnější varianta ještě sportovnější verze 999 a i v dnešní době budí tato mašina, vyrábějící se v letech 2003 až 2006, hodně pozornosti. Proti svému výkonnějšímu sourozenci má 749S méně objemný a tudíž i méně výkonný motor, ale charisma má pořád na rozdávání. Jedná se o ostřejší verzi standardního modelu 749, který je na trhu s ojetými motocykly běžnější, nicméně bychom doporučili podívat se po verzi s přídomkem S. Klasické modely z prvních dvou let produkce postrádají trochu toho výkonu a projev motoru není úplně ideální, takže je nejlepší sehnat variantu z roku 2005 s novějším motorem Testastretta. Ten má zdvihový objem 748cc, dva válce, čtyřventilový rozvod a hezký výkon čítající 116 koní. I když motor postrádá výraznější výkonnostní špičku ve vysokých otáčkách, pořád je to příjemně výkonná pohonná jednotka, která nemá se svižným rozhýbáním tohoto modelu žádné větší problémy. Ochotně reaguje na přidání plynu, má výrazný zvukový projev a ve středních otáčkách toho umí nabídnout vcelku hodně. Maximální rychlost tohoto modelu se může vyšplhat až na 240 km/h a akceleraci z klidu na ¼ míle zvládne Ducati za 11.3 sekundy. Převodovka je klasicky šestistupňová a pracuje se s ní docela příjemně.

Ducati 749S: Když chcete ojetou mašinu s nádechem exotiky

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou i v dnešním měřítku velmi dobré a jak varianta S, tak ještě ostřejší verze R odvádějí na okruhu nebo klikaté okresce skvělou práci. Největší rozdíl je samozřejmě mezi standardní verzí a modelem R, čehož si určitě všimne i méně zkušený řidič a usoudí, že Ducati 749R je úplně jiný druh zvířete. Tato verze je přímo stvořená pro okruhové hrátky, při kterých zvládne i dnes zatopit svým podstatně modernějším konkurentům. Přilnavost, stabilita a reakce na změny směru jízdy zaujmou i v dnešní době a k řidiči se prostřednictvím řidítek a předního kola dostane hromada informací o tom, co se děje na silnici. Je to zkrátka příjemně komunikativní, ostrá mašina, a pokud variantu R seženete a nevadí vám trochu si připlatit, určitě neváhejte. I standardní verze je pochopitelně schopná, ale není tak bezprostřední a dychtivá, jako eRko. Velkou pochvalu si zaslouží také brzdy, které mají rychlý nástup, dostatek výkonu a příjemné dávkování. Na předním kole najdeme dva kotouče o průměru 2 x 320 mm a na zadním je klasicky jeden kotouč o průměru 240 mm.

Ducati 749S: Když chcete ojetou mašinu s nádechem exotiky

Výbava
V oblasti výbavy je samozřejmě stáří této mašiny už docela znát a na moderní výbavu dnešních sportovních motocyklů můžete zapomenut. Nečekejte plejádu bezpečnostních nebo jízdních asistentů, tady se budete muset spolehnout vyloženě na sebe. Vrcholem výbavy je imobilizér, palubní deska s rozměrným displejem a informační diody lemující analogový budík. Na druhou stranu, Ducati k tomuto modelu nabízelo docela bohatou příplatkovou výbavu a je tak dost dobře možné, že narazíte na kousek například se sportovním výfukem. Jak jsme se již zmínili, palubní deska je zastoupena analogovým otáčkoměrem a displejem, který sedí pod ním a který zobrazuje například rychlost nebo čas. Grafika je velmi jednoduchá a oba instrumenty jsou bez větších problémů čitelné i na přímém slunečním světle. Rozměry pneumatik čítají 120/70 x 17 vpředu a 180/55 x 17 vzadu.

Ducati 749S: Když chcete ojetou mašinu s nádechem exotiky

Kvalita a spolehlivost
V oblasti spolehlivosti se tato již letitá mašina samozřejmě nemůže moc rovnat nejnovějším sportovním motocyklům a v dobách výroby nebyla pověst Ducati v tomto směru zrovna nejlepší. Stejně jako většina mašin od této italské společnosti, i tato potřebuje pro bezproblémový chod pravidelný a poctivý servis a to bude při vybírání ojetého modelu to nejdůležitější. Motocyklům s nejistou historií bude samozřejmě nejlepší se úplně vyhnout a hledat kousek, který byl poctivě servisovaný a opečovávaný. Na druhou stranu, mašiny Ducati byly vždy velmi drahé a majitelé jim tak většinou onen kvalitní a odpovídající servis dopřáli, a když koupíte kousek po prvním majiteli tak se dá čekat, že se ho dočkal.

Ducati 749S: Když chcete ojetou mašinu s nádechem exotiky

Verdikt
Ducati 749 je mašina, která má i přes své stáří pořád co nabídnout, a pokud tedy hledáte sportovní motocykl s exotickým nádechem, jedná se o velmi dobrou volbu. I po všech těch letech je to až překvapivě velmi dobře vybalancovaný motocykl se skvěle naladěným podvozkem a přitažlivým vzhledem. Motor je výkonný tak akorát a poskytne této mašině odpovídající dynamiku. Nejlépe se Ducati 749 cítí na klikaté okresce s kvalitním povrchem, kde vynikne její ochota zatáčet a dobrá stabilita i při ostřejší jízdě. Nejlepší verzí ke koupi je varianta s označením S, která sedí přesně uprostřed mezi standardním modelem a nejostřejší verzí R. Pokud jste ale zkušený jezdec a chcete si užít hlavně na okruhu, určitě dejte přednost modelu R, který vyniká právě v tomto prostředí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati 749S: Když chcete ojetou mašinu s nádechem exotiky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.