Přeposlat Limitovaná edice Ducati Scrambler ,,Mike Hailwood" vzdává hold legendě dvou i čtyř kol

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Limitovaná edice Ducati Scrambler ,,Mike Hailwood" vzdává hold legendě dvou i čtyř kol

25.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Thajská pobočka italské společnosti Ducati postavila krásnou speciální edici modelu Scrambler, která vypadá, jako by přijela z dávné minulosti. Této unikání mašiny vznikne pouze 58 kusů a 25 jich už bylo prodáno, takže pokud máte zájem, určitě si pospěšte.

Limitovaná edice Ducati Scrambler ,,Mike Hailwood" vzdává hold legendě dvou i čtyř kol

Tato mašina našla inspiraci u legendárního závodníka jménem Mike Hailwood, který už sice bohužel není mezi námi, ale který se už navždy zapsal do dějin motocyklového sportu. I automobilového, protože tento muž s přezdívkou ,,The Bike“ se dokázal prosadit i ve světě čtyř kol, což z něj dělá opravdový unikát. Mike Hailwood, celým jménem Stanley Michael Bailey Hailwood, byl bez debat jedním z nejlepších závodníků své doby a dalo by se říct, že jeho sláva žije dodnes. Svou kariéru odstartoval v roce 1957, kdy ve věku necelých 17 let dokončil závod na hezkém 11 místě a své výsledky postupem času začal zlepšovat. Mike nebyl žádný otloukánek, naopak to byl syn zámožného otce, který měl spoustu prostředků, jak mu dopřát v té době tu nejmodernější techniku a skvělé zázemí bez nutnosti se na něco ohlížet. Fakt, že to tentokrát nebylo pouze o penězích, ale i o talentu, potvrdil Mike ve svých 21 letech, kdy získal titul mistra světa.

Limitovaná edice Ducati Scrambler ,,Mike Hailwood" vzdává hold legendě dvou i čtyř kol

To bylo v roce 1961 a v témže roce se stal legendou slavného závodu Isle of Man TT, když vyhrál v jednom týdnu hned ve třech kategoriích (125, 250 a 500cc). Mohl vyhrát i v kategorii do 350cc, ale jeho mašina AJS 7R měla poruchu v době, kdy se nacházel na prvním místě. Do světa čtyř kol vstoupil v roce 1963 a nebylo to tak, že by Mike pověsil rukavice na hřebík a vrhl se do kokpitu Formule 1. S motocykly skončil až v roce 1968 a do té doby tedy obě tyto vcelku odlišné kategorie zvládal zároveň. Nebyla to ale pouze Fomule 1, Hailwood jezdil i ve třídě Formule 2 a dokonce i závody F5000 a 24h Le Mans, přičemž ve Formuli 2 dosáhl těch největších úspěchů. V roce 1975 opustil Mike svět čtyř kol, ale o tři roky později se vrátil k tomu, s čím začínal a co ho udělalo slavným. K motocyklům. V letech 1978 a 1979 opět vyhrál závod TT na ostrově Man, přičemž poslední triumf získal ve třídě ,,Senior TT“ a poté svou velmi bohatou a pestrou kariéru ukončil. O pouhé dva roky později bohužel Mike ,,The Bike“ Hailwood zemřel při autonehodě, ke které došlo, když jel se svými dětmi nakoupit a naboural do nich náklaďák.

Limitovaná edice Ducati Scrambler ,,Mike Hailwood" vzdává hold legendě dvou i čtyř kol

Vraťme se ale z historie zpět do současnosti a ke speciální edici motocyklu Ducati Scrambler, která vznikla jako pocta slavnému závodníkovi. Design této mašiny je opravdu hodně retro a víceméně odpovídá modelu Ducati 900, se kterým uskutečnil Mike svůj comeback v roce 1978. Hlavně příď s typickou kapotáží a nízkým ochranným štítem vypadá parádně a z té ten nádech sedmdesátých let vyloženě čiší. Ve stejném duchu je vyvedené také válečné zabarvení kombinující červenou, bílou a zelenou barvu. Za zmínku určitě stojí i jednomístné sedlo, které je stejné, jako v roce 1978 při velkém comebacku na ostrově Man. Retro prvky jsou zde zkombinovány s moderními doplňky, což jde hezky vidět například na zpětných zrcátcích usazených v anodizovaném hliníku, které jsou navíc plně stavitelné. Nádrž pojme 14 litrů paliva, je vyrobena z oceli a jeden z nejhezčích a nejvíce moderních prvků na této speciální edici jsou dva výfuky od společnosti Termignoni, které vypadají prostě parádně.

Limitovaná edice Ducati Scrambler ,,Mike Hailwood" vzdává hold legendě dvou i čtyř kol

Co se týče podvozku, tak tato mašina používá zadní tlumič Öhlins navržený speciálně pro ni a obrácenou přední vidlici Kayaba 41 mm. Celkový retro styl hezky doplňují 10ti paprsková kola z lehké slitiny o průměru 18 palců vpředu a 17 palců vzadu, na kterých jsou obuty pneumatiky Pirelli Angel GT. Jejich zlaté zabarvení samozřejmě opět odkazuje na rok 1978 a na velké vítězství v závodu TT na ostrově Man. O motoru bohužel nepadlo ani slovo, ale dá se očekávat, že zadní kola této krásné mašiny bude pohánět stejný motor, který pohání klasický Scrambler, tedy dvouválec o zdvihovém objemu 803cc a výkonu 75 koní. Jak jsme se již zmínili, tohoto motocyklu vznikne pouhých 58 kusů a 25 jich už má svého majitele. Každý kousek je vybavený svou hliníkovou plaketou, na které je pořadové číslo a to dělá z této limitované edice skvělou sběratelskou záležitost. Tomu odpovídá i vysoká cena, která se po přepočtu pohybuje okolo 490 tisíc Kč a fakt, že pro tento unikátní Scrambler musíte zavítat přímo do Thajska.

Limitovaná edice Ducati Scrambler ,,Mike Hailwood" vzdává hold legendě dvou i čtyř kolLimitovaná edice Ducati Scrambler ,,Mike Hailwood" vzdává hold legendě dvou i čtyř kol

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Limitovaná edice Ducati Scrambler ,,Mike Hailwood" vzdává hold legendě dvou i čtyř kol


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.