Přeposlat Nekompromisní Honda RC213V-S sklízí chválu po celém světě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nekompromisní Honda RC213V-S sklízí chválu po celém světě

21.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na Hondu RC213V-S se čekalo opravdu hodně dlouho a první dojmy zatím ukazují, že se čekání vyplatilo. Je to zkrátka silniční mašina s prvky závodního speciálu MotoGP a Honda tímto počinem dokázala, že opravdu umí a pořád má své sportovní srdce. S příplatkovým Sports Kitem je to naprosto unikátní stroj, který nemá žádnou konkurenci a prozatím žádný produkční motocykl se závodním speciálům MotoGP nepřiblížil tak, jako tato Honda.

Nekompromisní Honda RC213V-S sklízí chválu po celém světě

Motor
Motor použitý v této závodní replice není žádná replika, nýbrž pohonná jednotka postavená na motoru ze závodního speciálu RC213V. Jedná se o kompaktní vidlicový čtyřválec o zdvihovém objemu 999cc, který disponuje kapalinových chlazením a čtyřventilovým rozvodem. V základním provedení dává motor na první pohled nijak zajímavých nebo omračujících 159 koní, ale hmotnost této Hondy není nijak vysoká a oněch 159 koní (při 11 000 ot/min) a 102 Nm točivého momentu (10 500 ot/min) naprosto bez problémů stačí. I tak se maximální rychlost blíží hranici 300 km/h, nicméně pokud by vám to bylo opravdu málo, je k dispozici speciální Sports Kit, který zvedne výkon až k hranici 215 koní a o 10 kg sníží hmotnost. S tímto kitem je ale Honda RC213V-S úplně jiný druh zvířete, který svým projevem zahanbí prakticky všechny současné superbiky. Akcelerace je naprosto brutální, reakce na přidání plynu až jedovatě ostré a s tímto kitem se jedná o mašinu určenou pouze těm nejzkušenějším (a samozřejmě hodně movitým) jezdcům. Převodovka je klasicky šestistupňová a je vybavena rychlořazením.

Nekompromisní Honda RC213V-S sklízí chválu po celém světě

Jízda a ovladatelnosti
Těch pár šťastlivců, kteří měli možnost si tuto ultimativní mašinu vyzkoušet, neskrývalo nadšení z jízdních vlastností a podle prvních dojmů je to v oblasti jízdy jeden z nejlepších motocyklů vůbec. Kombinace nízké váhy (suchá hmotnost se zastavila na hodnotě 170 kg a s paketem Sports Kit je to 160 kg), úžasně reagujícího motoru a perfektně naladěného podvozku ani jinak dopadnout nemohla. Díky kompaktním rozměrům je tento motocykl velmi agilní, s radostí se vrhá do zatáček a vůbec nezáleží na tom, jak drsně s ním zacházíte. Testovací jezdci mluvili o tom, že na okruhu není problém dosáhnout na limit pneumatik (Bridgestone RS10) i brzd, nicméně s paketem Sports Kit to padá a s tímto doplňkem se z ostrého, ale pořád silničního stroje stává nefalšovaný speciál MotoGP. Za skvělé jízdní vlastnosti vděčí Honda ručně vyráběnému rámu od společnosti Moriwaki i tlumičům od firmy Öhlins. Již zmíněné brzdy jsou klasicky ocelové (závodní varianta má brzdy karbon-keramické) a zakusují se do nich třmeny dodané firmou Brembo, a to konkrétně čtyřpístkové vpředu a dvoupístkové vzadu. Ještě bychom měli zmínit, že pozice za řidítky je údajně vcelku pohodlná i pro vyšší jedince a po stránce ergonomie je na tom tato mašina tedy velmi dobře (například stupačky jsou stavitelné v šesti úrovních).

Nekompromisní Honda RC213V-S sklízí chválu po celém světě

Výbava
Výbava je perfektní a jak se dalo čekat, Honda RC213V-S je doslova napěchovaná nejmodernějšími technologiemi a různými elektronickými pomocníky. Zmínit bychom měli hlavně tři výkonnostní módy, kontrolu trakce stavitelnou v devíti úrovních, již zmíněné rychlořazení a pět jízdních módů. S paketem Sports Kit pak majitel dostane i funkci řízeného rozjezdu, neboli launch control. Pro Hondu se jedná o úplně první silniční motocykl vybavený rychlořazením. Stejně jako většina moderních superbiků, i tento je vybavený kompletně digitální palubní deskou, která zobrazuje snad všechny myslitelné informace, jako například rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, nastavení elektroniky, teplotu nebo čas kola na okruhu. Jezdec tedy o nic důležitého nepřijde a grafické rozhraní je docela jednoduché a tudíž účelné. Sedlo je uloženo ve výšce 830 mm a nádrž zvládne pojmout 16.3 litru paliva, které při ostré jízdě na okruhu samozřejmě zmizí velice rychle. Kovaná kola o průměru 17 palců obouvají již zmíněné pneumatiky Bridgestone RS10 a ty mají rozměry 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

Nekompromisní Honda RC213V-S sklízí chválu po celém světě

Kvalita a spolehlivost
Kvalita zpracování je podle očekávání naprosto perfektní a spadá na samotný vrchol. V klasické verzi má tato mašina nastavené stejné servisní intervaly, jako jakýkoliv jiný silniční motocykl od Hondy, ale při koupi  Sports Kitu bude nutné kontrolovat motor po každých 3000 kilometrech. Samozřejmě se jedná o extrémně drahý motocykl a Honda si za něj účtuje v přepočtu okolo 5 miliónů korun, což je vskutku astronomická částka. To ale nutně neznamená, že je Honda RC213V-S špatná investice a dá se očekávat, že cena padat nebude a naopak se bude postupem času ještě zvyšovat. Je to zkrátka unikátní motocykl plný závodních technologií a za to se samozřejmě platí.

Nekompromisní Honda RC213V-S sklízí chválu po celém světě

Verdikt
Na Hondu RC213V-S se čekalo opravdu hodně dlouho a první dojmy zatím ukazují, že se čekání vyplatilo. Je to zkrátka silniční mašina s prvky závodního speciálu MotoGP a Honda tímto počinem dokázala, že opravdu umí a pořád má své sportovní srdce. S příplatkovým Sports Kitem je to naprosto unikátní stroj, který nemá žádnou konkurenci a prozatím žádný produkční motocykl se závodním speciálům MotoGP nepřiblížil tak, jako tato Honda. Čtyřválcový motor vycházející ze závodního modelu je fantastický a to samé se dá vlastně prohlásit o celém zbytku této ultimátní mašiny. Všechno je perfektně sladěné a dohromady tento stroj funguje přesně tak, jak má. Majitel navíc dostane hromadu moderní, elektronické výbavy a punc exkluzivního zboží, který je podtrhnutý astronomickou cenovkou.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nekompromisní Honda RC213V-S sklízí chválu po celém světě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.