KTM


Přeposlat KTM 690 Duke: Nejvýkonnější jednoválec v akci

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM 690 Duke: Nejvýkonnější jednoválec v akci

16.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

KTM 690 Duke je bez debat jeden z nejlepších motocyklů ve své třídě a je to přesně ta mašina, kterou by chtěl mít ve své garáži snad každý. Hlavní hvězdou je bez debat fantastický jednoválcový motor patřící mezi opravdové motorové klenoty a pochvalu si zaslouží i parádní naladění podvozku.

KTM 690 Duke: Nejvýkonnější jednoválec v akci

Motor
Motor pohánějící tuto mašinu sice není úplně nový a jedná se o přepracovanou jednotku ze starší generace modelu 690 Duke, nicméně moc věcí z předchozího motoru nezůstalo. Za zmínku stojí hlavně výrazně upravená hlava válce a právě ta stojí za vyšším výkonem a vyšším točivým momentem. Motor je pochopitelně jednoválcový, disponuje zdvihovým objemem 690cc a kapalinovým chlazením. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky čítá 54 kW (73 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 74 Nm, což jsou na jednoválec tohoto objemu naprosto famózní hodnoty (je to nejvýkonnější jednoválec na světě). Motor točí až 9000 ot/min a výkonnostní špičky se dočkáte okolo 8500 ot/min. Po všech směrech se jedná o perfektní pohonnou jednotku, potěší jak její průběh výkonu, tak zvukový projev a v neposlední řadě i vcelku klidný běh bez výraznějších vibrací. Dynamika jízdy je výborná, maximální rychlost se může vyšplhat až na 192 km/h a sprint z klidu na ¼ míle zvládne Duke za hezkých 12 sekund. Spotřeba se pohybuje okolo 5 litrů paliva na 100 km, takže je motor i docela úsporný a určitě vás nesežere.

KTM 690 Duke: Nejvýkonnější jednoválec v akci

Jízda a ovladatelnost
Jedna z hlavních předností této mašiny je lehkost, přičemž její suchá hmotnost se zastavila na hodnotě 148.5 kg. To je opravdu málo a nový Duke je tak zhruba o 30 kg lehčí, než většina hlavní konkurence. Nízká hmotnost se pozitivně promítne snad na všech aspektech jízdy a ovládání je velmi jednoduché i při velmi nízkých rychlostech. Korzování po městě a proplétání se hustou betonovou džunglí nebylo nikdy jednodušší. Lehká váha je samozřejmě velmi dobře patrná i při jízdě po klasických okreskách, kde působí Duke nebývale agilním dojmem, přičemž jízda s touto mašinou je navíc i velmi zábavná. Do zatáček ji nemusíte vůbec nutit a pro rychlé změny směru jízdy není potřeba vyvinout žádné velké úsilí. Podvozek je naladěný dobře a poskytne jak solidní komfort, tak jistotu a stabilitu i ve vyšších rychlostech. Brzdy nemají se zastavením vůbec žádné problémy, zabírají velmi rychle a nevadnou ani při výraznějším vytížení. Na předním kole sedí kotouč o průměru 320 mm, na zadním je 240 mm kotouč a třmeny dodala známá společnost Brembo. Do předních kotoučů se zakusuje čtyřpístkový radiální třmen a do zadního pak klasický jednopístek.

KTM 690 Duke: Nejvýkonnější jednoválec v akci

Výbava
V oblasti výbavy si není prakticky vůbec na co stěžovat a za své peníze dostanete všechno, co byste od motocyklu tohoto ražení mohli očekávat. Samozřejmostí je pak přítomnost brzdného systému ABS od firmy Bosch, který bude bdít nad vaší bezpečností. Jedna z nejlepších věcí na této mašině je digitální palubní deska, která přizpůsobuje svou barvu teplotě motoru. Když je motor studený, ukazatel otáček je modrý, při standardní teplotě se barva změní na oranžovou a když motor vytočíte na maximum, tak zčervená. Palubní deska navíc mění své podsvícení v závislosti na okolním světle, takže je velmi dobře čitelná i na přímém slunci a při jízdě ve tmě zase ztmavne, aby moc neozařovala. Displej zobrazuje všechny důležité informace, jako například rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň nebo stav paliva v nádrži. Když už jsme nakousli tu nádrž, tak vězte, že ta je schopná pojmout 14 litrů paliva a dojezd na plné natankování se pohybuje okolo slušných 280 km. Sedlo je uloženo ve výšce 835 mm a rozvor kol čítá 1466 mm.

KTM 690 Duke: Nejvýkonnější jednoválec v akci

Kvalita a spolehlivost
Firma KTM je v motocyklové branži považována za největšího specialistu na jednoválcové motory, protože vyhrála víc závodů kategorie Moto 3, než kdokoliv jiný. To znamená, že kvalita a použité technologie v oblasti motoru patří na špičku a podle toho by měla vypadat i celková spolehlivost použité pohonné jednotky. V oblasti dílenského zpracování není tomuto modelu také moc co vytýkat a za své peníze dostanete hromadu kvalitních, značkových komponent. Nutno podotknout, že si za to KTM nechá pořádně zaplatit a model 690 Duke patří ve své kategorii k těm nejdražším. Na druhou stranu si svou cenu 219 990 Kč bez větších problémů dokáže obhájit.

KTM 690 Duke: Nejvýkonnější jednoválec v akci

Verdikt
KTM 690 Duke je bez debat jeden z nejlepších motocyklů ve své třídě a je to přesně ta mašina, kterou by chtěl mít ve své garáži snad každý. Hlavní hvězdou je bez debat fantastický jednoválcový motor patřící mezi opravdové motorové klenoty a pochvalu si zaslouží i parádní naladění podvozku. Duke je velmi lehkým strojem, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech a jedná se o vskutku schopnou mašinu jak v hustém, městském provozu, tak na klikaté okresce. Právě při ostřejší jízdě vynikne ochota zatáčet a radost, s jakou Duke poslouchá na každé slovo. Jízda přitom není prakticky vůbec záludná a je velmi dobře čitelná. Výbava je nadprůměrná, za své peníze dostanete spoustu kvalitních, značkových komponent a parádní palubní desku. V základu pak tento motocykl nabídne i brzdný systém ABS. Dílenské zpracování patří zcela jistě k nadprůměru a spolehlivost by měla být, vzhledem ke zkušenostem KTM v oblasti jednoválcových motorů, perfektní. KTM 690 Duke se na našem trhu prodává ve dvou barvách, v oranžové a bílé a KTM si za tuto skvělou mašinu nechá zaplatit 219 990 Kč.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM 690 Duke: Nejvýkonnější jednoválec v akci


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.