Přeposlat Triumph zveřejnil oficiální specifikace retro strojů Thruxton a Thruxton R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph zveřejnil oficiální specifikace retro strojů Thruxton a Thruxton R

14.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph konečně zveřejnil oficiální technické specifikace retro modelu Thruxton. Kromě standardní verze se do prodeje chystá také varianta s označením R a dnes se na oba tyto motocykly podíváme trochu podrobněji.

Triumph zveřejnil oficiální specifikace retro strojů Thruxton a Thruxton R

Pro Triumph se jedná o jeden z nejočekávanějších motocyklů vůbec a tato britská společnost si od tohoto modelu hodně slibuje. Není se čemu divit, retro styl v současné době frčí a Thruxton je moderní retro se vším všudy. Má tedy velkou šanci na úspěch a podle prvních testů a dojmů se tento motocykl opravdu povedl. Jedná se o nejvýkonnějšího člena modelové řady Bonneville a nutno podotknout, že také o největší stylovku. Základní specifikace mají oba motocykly stejné a liší se pouze v několika věcech v oblasti výbavy. Design je prostě parádní, je velmi jednoduchý, čistý a není zbytečně přeplácaný. Zaujme hlavně z poloviny zúžená nádrž spolu s tradičním, kulatým světlometem tvořícím dominantu přední části a také zpětná zrcátka ukotvená na rukojetích řidítek. Celkový design a retro nádech doplňují krásná vyplétaná kola a dlouhé výfuky po obou stranách motocyklu. Rozlišit od sebe tyto dva modely není na první pohled úplně snadné, ale je to možné pomocí barev. Zatímco standardní verze Thruxton se bude prodávat v zelené, bílé a černé barvě, lépe vybavená a dražší varianta s přídomkem R se do prodeje dostane v uhrančivé červené a zajímavé stříbrné barvě.

Triumph zveřejnil oficiální specifikace retro strojů Thruxton a Thruxton RTriumph zveřejnil oficiální specifikace retro strojů Thruxton a Thruxton R

Další nepatrné rozdíly najdeme v oblasti výfuku, kdy standardní verze dostala chromované koncovky a varianta R je má vyrobeny z broušené nerezové oceli, takže nejsou tak lesklé. Největší a rozdíly jsou ale v oblasti podvozku. Zatímco základní varianta je postavena na vidlicích a tlumičích od společnosti Kayaba a brzdách od firmy Nissin, model R dostal do vínku komponenty od společností Showa, Öhlins a přední brzdy od Bremba. Když už jsme nakousli ty brzdy, tak vězte, že na předním kole obou modelů sedí dva brzdné kotouče o průměru 2 x 310 mm a na zadním je pak menší kotouč s průměrem 220 mm. Třmeny od společnosti Nissin mají dva pístky a výkonnější třmeny Brembo dostaly do vínku pístky čtyři. Kola jsou v obou případech stejná a mají průměr 17 palců, ale pneumatiky od společnosti Pirelli už jsou jiné (standardní model má gumy Angel GT a verze R Diablo Rosso Corsa). Palubní deska je vyvedena kompletně v retro stylu a jediné, co tento prvek trochu narušuje, je malý displej ve spodní části obou samostatných budíků.

Triumph zveřejnil oficiální specifikace retro strojů Thruxton a Thruxton RTriumph zveřejnil oficiální specifikace retro strojů Thruxton a Thruxton R

Na levé straně sedí tachometr, na pravé pak otáčkoměr a oba budíky jsou doplněny nezbytnými informačními diodami. Displeje pak zobrazují důležité informace, jako například zařazený převodový stupeň, dojezd a podobné věci. Standardní model má sedlo uložené ve výšce 805 mm a lépe vybavená varianta R ho pak má ve výšce 810 mm. Zbytek rozměrů je pak stejný a máme tedy před sebou 2105 mm dlouhé, 745 mm široké a 1030 mm vysoké mašiny s rozvorem kol 1415 mm. Jakkoliv je design obou těchto motocyklů hodně retro, výbava už je veskrze moderní a oba Triumphy jsou již v základu vybaveny dnes nezbytnou elektronikou. Kromě obligátního ABS dostane majitel i tři jízdní módy a dokonce i kontrolu trakce, takže o bezpečnější jízdu je zdá se postaráno dobře. Nyní se konečně můžeme přesunout k motoru, což je zde určitě jedna z hlavních hvězd. Obě verze mají stejný motor a jedná se o kapalinou chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 1200cc s rozvodem SOHC, tedy celkově s osmi ventily.

Triumph zveřejnil oficiální specifikace retro strojů Thruxton a Thruxton RTriumph zveřejnil oficiální specifikace retro strojů Thruxton a Thruxton R

Motor dosahuje hezkého výkonu 96 koní při 6750 ot/min, ale hlavně nabídne masivní točivý moment čítající 112 Nm. Ten je dostupný v docela nízkých otáčkách (4950 ot/min) a pohonná jednotka je tak koncipována hlavně pro příjemné používání okolo středových otáček. První testy vskutku zmiňují hlavně výborný zátah už z nízkých otáček doprovázený charizmatickým, hlasitým štěkáním z výfuků. Převodovka je klasicky šestistupňová a výrobcem udávaná průměrná spotřeba čítá 4.6 litru paliva na 100 km. Testy ale při normálním využívání motoru ukazují spotřebu zhruba o litr vyšší. Obě novinky jsou již zalistovány na oficiálních stránkách výrobce, a pokud tedy chcete víc informací, zamiřte tam. Co se týče cen, tak prozatím jsou známé ceny pro domácí, anglický trh a jsou realativně příznivé. Standardní verze Triumphu Thruxton vyjde na 10 400 liber, což je v přepočtu zhruba 357 150 Kč. Lépe vybavená a sportovněji působící varianta Thruxton R pak stojí 11 700 liber, tedy 401 794 Kč. Není to sice úplně málo, ale hlavně varianta R působí vzhledem ke štědré výbavě vcelku výhodným dojmem.

Triumph zveřejnil oficiální specifikace retro strojů Thruxton a Thruxton RTriumph zveřejnil oficiální specifikace retro strojů Thruxton a Thruxton R

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph zveřejnil oficiální specifikace retro strojů Thruxton a Thruxton R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.