Přeposlat Ducati XDiavel: Vstup Italů do světa power cruiserů vyšel na jedničku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati XDiavel: Vstup Italů do světa power cruiserů vyšel na jedničku

11.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati XDiavel je první power cruiser této italské společnosti a nutno podotknout, že je to naprostá trefa do černého. Tento model vnesl na trh s cruisery trochu toho čerstvého vzduchu a ihned si pro sebe uzmul veškerou pozornost. Je to zkrátka krásný, originálně pojatý stroj s fantastickým motorem a výborně naladěným podvozkem.

Ducati XDiavel: Vstup Italů do světa power cruiserů vyšel na jedničku

Motor
Zadní kolo tohoto krásného italského cruiseru pohání kapalinou chlazený dvouválcový motor s válci do L, který disponuje čtyřmi ventily a dvěma svíčkami na válec, přičemž jeho zdvihový objem čítá 1262cc. Tato pohonná jednotka vychází z dvouválce použitého v modelech Diavel a Multistrada, nicméně pro potřeby této mašiny byla samozřejmě výrazně upravena. Motor dosahuje nejvyššího výkonu úctyhodných 156 koní při 9500 ot/min a točivý moment o hodnotě 130.5 Nm je pak dostupný při 8000 ot/min. Z toho vyplývá, že motor má rád vyšší otáčky a tak tomu skutečně je, nicméně není vůbec nutné ho zběsile vytáčet. Skvěle totiž zabírá už z nízkých otáček a nad hranicí 4000 ot/min je pak jeho projev vskutku nebývale dynamický. Jízda v nižších rychlostech je tak velmi pohodlná, a když budete chtít náhle zrychlit, prostě přidáte plyn a nebudete muset vůbec podřazovat, protože motor se zkrátka vytáhne i z nízkých otáček rychle a bez odmlouvání. Dynamika jízdy je perfektní a maximální rychlost se může vyšplhat až na 240 km/h. Převodovka je klasicky šestistupňová a s motorem je velmi dobře sladěná, takže se s ní pracuje příjemně.

Ducati XDiavel: Vstup Italů do světa power cruiserů vyšel na jedničku

Jízda a ovladatelnost
XDiavel sice vypadá na první pohled možná trochu neohrabaně a působí dojmem, že má lehčí nadváhu, ale při jízdě se tak vůbec nechová. Na silnici plné zatáček je tato mašina až překvapivě obratná, poslušná a jízda působí celkově opravdu příjemným dojmem. Určitě se nejedná o záludný motocykl a je tomu přesně naopak, protože budete vždy přesně vědět, co se pod předním kolem děje. Řidítka jsou velmi komunikativní, dodají vám více než dostatečnou odezvu a i přes vyšší hmotnost je ovládání snadné a přímočaré. Když už jsme nakousli tu hmotnost, tak vězte, že Ducati XDiavel váží značných 220 kg (suchá hmotnost) a musíme zároveň dodat, že podvozek zvládá tuto váhu bez jakýchkoliv problémů. Míra komfortu je dobrá, ale není přehnaná a jízda je příjemně tuhá. Zmínit bychom měli také výkonné brzdy, které nemají se zastavením této originálně vyhlížející mašiny vůbec žádné problémy a je na ně spoleh za všech podmínek. Na předním kole najdeme dva kotouče o průměrech 2 x 320 mm a na zadním sedí jeden kotouč o průměru 265 mm. Do předních kotoučů se pak zakusují čtyřpístkové radiální třmeny od společnosti Brembo a do zadního klasický třmen se dvěma pístky.

Ducati XDiavel: Vstup Italů do světa power cruiserů vyšel na jedničku

Výbava
Výbava je naprosto parádní, a i když působí tento model na první pohled tak trochu jako retro stroj, dostanete hromadu nejmodernějších elektronických prvků a pomocníků. Kromě klasického brzdného systému ABS od firmy Bosch nechybí ani tři palivové mapy (Urban, Touring a Sport) a kontrola trakce stavitelná hned v osmi úrovních. Zmínit bychom měli také přítomnost technologie DPL (Ducati Power Launch) pro řízené starty. Povedla se i palubní deska skládající se ze dvou nad sebou uložených displejů, které zobrazují všechny důležité informace, jako například rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, teplotu, napětí baterie nebo aktuální spotřebu. Samozřejmě ukazují i nastavení jízdních módů, systému ABS a kontroly trakce. Dvoumístné sedlo je uloženo ve výšce 755 mm a nádrž zvládne pojmout 18 litrů paliva, což stačí na průměrný dojezd na plné natankování okolo 300 km. Rozměry pneumatik jsou 120/70 ZR 17 vpředu, 240/45 ZR 17 vzadu a výrobce použil gumy Diablo Rosso Corsa II od společnosti Pirelli.

Ducati XDiavel: Vstup Italů do světa power cruiserů vyšel na jedničku

Kvalita a spolehlivost
O dílenském zpracování není vůbec třeba pochybovat a tento stroj se naprosto sebejistě pohybuje v prémiových vodách. Kvalita a precizní zpracování je patrné hned na první pohled a je dobře vidět, že si dali v Itálii na výrobě opravdu záležet. Za celkový styling kombinující v sobě retro styl a modernu si Ducati zaslouží velkou pochvalu, protože tohle je prostě ve všech směrech krásná a neuvěřitelně přitažlivá mašina, která vzbudí pozornost všude, kde se ukáže. Hlavně část s mohutnou zadní pneumatikou a krátkou zádí vypadá parádně a velmi agresivně. Se spolehlivostí by pak neměly nastat žádné větší problémy a servisní intervaly jsou nastaveny na 15000 km / 12 měsíců pro olejový a 30000 km pro velký servis Desmo.

Ducati XDiavel: Vstup Italů do světa power cruiserů vyšel na jedničku

Verdikt
Ducati XDiavel je první power cruiser této italské společnosti a nutno podotknout, že je to naprostá trefa do černého. Tento model vnesl na trh s cruisery trochu toho čerstvého vzduchu a ihned si pro sebe uzmul veškerou pozornost. Je to zkrátka krásný, originálně pojatý stroj s fantastickým motorem a výborně naladěným podvozkem. Motor potěší jak vysokým výkonem, tak perfektním zátahem už z nižších otáček a působí, stejně jako celá mašina, svalnatým a takřka neunavitelným dojmem. Jízdní vlastnosti se vyznačují dobrou odezvou od řidítek, čitelným chováním a navzdory vyšší hmotnosti i čiperným a agilním chováním v zatáčkách. Brzdy jsou velmi výkonné a nemají se zastavením tohoto motocyklu vůbec žádné problémy. Výbava je moderní a dostanete všechny dnes běžné elektronické vymoženosti (ABS, kontrola trakce, jízdní režimy). Dílenské zpracování je pak takřka dokonalé a žádné problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí. A kolik že si Ducati nechá za tento krásný a originální cruiser zaplatit? Cena na našem trhu je v současné době vyčíslena na 19 490 euro, což je v přepočtu zhruba 572 240 Kč.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati XDiavel: Vstup Italů do světa power cruiserů vyšel na jedničku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.