Přeposlat Indian představil nový retro bagger Springfield

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Indian představil nový retro bagger Springfield

07.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Americká společnost Indian představila nový cestovní model s označením Springfield, který spadá do kategorie bagger a vychází z mašiny Chief Vintage. Krásná retro novinka zaujme jak vzhledem, tak snadnou možností demontáže ochranného štítu a kufrů, díky čemuž z ní lze během chvilky vykouzlit klasický cruiser.

Indian představil nový retro bagger Springfield

Označení Springfield nebylo zvoleno podle slavného města ze seriálu Simpsonovi, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale podle domovského města společnosti Indian. Právě v tomto městě totiž v roce 1901 vznikla firma Hendee Manufacturing Company, která se později přejmenovala na Indian Motocycle Manufacturing Company. Je to tedy taková pocta prvních krůčků této dnes vpravdě slavné značky, která vyrábí hlavně klasické americké cruisery a cestovní mašiny. Jak jsme se již zmínili, novinka spadá do kategorie baggerů a v nabídce Indianu jí budou dělat společnost sourozenci Chief Vintage a Chieftain. Springfield pak sedí přesně mezi těmito dvěma motocykly jak cenou, tak výbavou a nutno podotknout, že je v této řadě nejvíc retro. Je to vskutku krásný stroj a sluší mu to hlavně v tradičním červeném provedení, kdy dobře vynikne mohutná přední maska plná chromu a vysoký ochranný štít. Skvěle vypadá i masivní přední nárazník, nízko položené sedlo a dlouhý výfuk po obou stranách motocyklu.

Indian představil nový retro bagger SpringfieldIndian představil nový retro bagger Springfield

Je to zkrátka klasický americký koráb silnic, bohatě zdobený a vypadá, jako by přišel na návštěvu z minulosti. Novinka je 2583 mm dlouhá, 1442 mm vysoká a 990 mm široká, přičemž sedlo je uloženo ve výšce 660 mm. Rozvor kol čítá 1701 mm a nádrž zvládne pojmout 20.8 litru paliva. Už na první pohled je tedy patrné, že je to pořádný kus motocyklu a hmotnost s plnou nádrží čítající 388 kg to jenom potvrzuje. Jedna z nejzajímavějších věcí na tomto modelu je snadná demontáž většiny cestovní výbavy, jako jsou například kufry nebo přední ochranné plexi a pohodlně odejmout jde i sedlo spolujezdce. K tomuto úkonu navíc nebude třeba žádného speciálního příslušenství nebo nářadí, takže jde tento cestovní model v okamžiku přeměnit na klasický retro cruiser pro jednoho. Jak už bývá u tohoto typu mašin dobrým zvykem, standardně nabízenou výbavu jde ještě rozšířit, a pokud nemáte hluboko do kapsy, bude možné vyšperkovat si Springfield k obrazu svému. Z příplatkové výbavy stojí za zmínku hlavně krásně vypadající výfuk Thunder Stroke a speciální, vysoká řidítka Black Ape Hanger.

Indian představil nový retro bagger SpringfieldIndian představil nový retro bagger Springfield

V základní výbavě je pak tato mašina vybavena brzdným systémem ABS, kontrolou tlaku v pneumatikách a praktickým tempomatem, který vám vypomůže při dlouhém cestování. Palubní deska je ukotvena klasicky na nádrži a obsahuje jeden velký budík s displejem a druhý, menší budík zobrazující stav nádrže. Velký budík zobrazuje rychlost, je osazený informačními diodami a displej ukazuje doplňkové informace z palubního počítače. O zastavení této mohutné mašiny se starají kotoučové brzdy na obou kolech, přičemž na předním sedí dva kotouče o průměrech 300 mm a čtyřpístkový třmen. Na zadním kole je pak kotouč už jenom jeden, opět má průměr 300 mm a zakusuje se do něj třmen se dvěma pístky. Na hezkých litých kolech o průměru 16 palců jsou obuty pneumatiky Dunlop Elite 3. Nyní se můžeme přesunout k motoru, který je zastoupený vidlicovým dvouválcem Thunder Stroke o zdvihovém objemu 1811cc. Tento motor má u Indianu slušnou tradici a jedná se o stejný motor, jaký pohání modely Chief Vintage a Chieftain (celkově pohání pětici motocyklů Indian).

Indian představil nový retro bagger SpringfieldIndian představil nový retro bagger Springfield

Točivý moment této mohutné pohonné jednotky je 161.6 Nm a na zadní kolo se tato síla dostane již při 3000 ot/min. Převodovka je pak klasicky šestistupňová. Podvozek je pak postavený na teleskopické vidlici vpředu (119 mm) a vzduchem stavitelném tlumiči vzadu (114 mm). Novinka by se měla začít prodávat koncem měsíce dubna tohoto roku a prodej odstartuje na domácím, americkém trhu. Zatím bohužel nebylo potvrzeno, zda se Springfield dostane i do Evropy, nebo zůstane ryze americkou záležitostí, ale s největší pravděpodobností ale bude dostupný i mimo USA, stejně jako takřka kompletní portfolio této americké společnosti. Pokud hledáte víc informací, zavítejte na oficiální stránky výrobce. Zde je Springfield už zalistovaný a již se tedy ví i jeho cena, která čítá 20 999 dolarů, tedy v přepočtu zhruba 517 tisíc korun. Jak jsme se již zmínili, novinka sedí cenově mezi modely sourozenci Chief Vintage (19 999 USD) a Chieftain (22 999 USD) a k dispozici budou dvě barevné varianty, klasická červená a trochu drsnější černá.

Indian představil nový retro bagger SpringfieldIndian představil nový retro bagger Springfield

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Indian představil nový retro bagger Springfield


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.