Přeposlat Lazareth LM 847: Francouzské kladivo s vidlicovým osmiválcem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lazareth LM 847: Francouzské kladivo s vidlicovým osmiválcem

04.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ve světě motocyklů je spousta prostoru pro různé šílenosti a nápady a nad některými kolikrát zůstává rozum stát. Jedna taková šílenost spatřila světlo světa na autosalonu v Ženevě a přivezla ji sem francouzská společnost Lazareth.

Lazareth LM 847: Francouzské kladivo s vidlicovým osmiválcem

Autosalon v Ženevě se sice většinou točí výhradně kolem světa automobilů, ale zde představený motocykl Lazareth LM 847 sem skvěle zapadne. Má totiž motor z automobilu, a to ne jen tak ledajaký motor, ale rovnou osmiválec od Maserati. Co nebo kdo je ale ten Lazareth? Pod tímto příjmením se ukrývá francouzský úpravce Ludovic Lazareth, který se zabývá úpravou motocyklů, čtyřkolek a dokonce i automobilů. Je to přesně ten typ úpravce, pro kterého není problém přivést na svět sebevětší šílenost a který má hlavu plnou jak skvělých, tak opravdu ujetých nápadů. Stačí se podívat na jeho oficiální stránky a prohlédnout si všechny projekty. Najdeme tam vedle sebe jak krásné, stylové mašiny, tak hrůzu a smrt nahánějící věci, mezi které patří například čtyřkolka Wazuma V12. Ta je osazena pětilitrovým dvanáctiválcem a vypadá, že chce zničit celý svět. Novinka LM 847 je tedy na první pohled z trochu těch klidnějších vod, protože má ,,pouze“ osmiválec, ale zdání klame.

Lazareth LM 847: Francouzské kladivo s vidlicovým osmiválcemLazareth LM 847: Francouzské kladivo s vidlicovým osmiválcem

Po designové stránce máme před sebou naprosto originální počin, který si nelze s ničím jiným splést a hned na první pohled si lze všimnout, že dominantu celého tohoto projektu tvoří hezky viditelný motor. Ten je zde vyloženě vystavený na obdiv a jako celek působí LM 847 jako takové vysoce techniky založené mistrovské dílo. Všude samé svody, trubky, pružiny a podobné věci, přičemž takřka nic není ukryto a všechna tato symfonie je hezky viditelná. Na první pohled si lze všimnout také extrémně širokých předních a zadních kol, která jsou široká z toho důvodu, že nejsou klasicky dvě, ale čtyři. Technicky se tedy jedná o čtyřkolku, ale kola jsou tak blízko u sebe, že vyvolávají pocit jednoho monstrózního kola. Ve finále je LM 847 tedy něco mezi motocyklem a čtyřkolkou, protože při zatáčení by na sebe měla obě kola reagovat a nefungovat jako jedno. Při pohledu z profilu je pak patrná vyvýšená záď s LEDkami a minimalistické plexi na přídi. Když už jsme nakousli tu příď, tak ta dále obsahuje dva samostatné světlomety a po jejich stranách pak sedí ještě dva velké LED pásy.

Lazareth LM 847: Francouzské kladivo s vidlicovým osmiválcemLazareth LM 847: Francouzské kladivo s vidlicovým osmiválcem

Široká řidítka jsou zakončena klasickými kulatými zpětnými zrcátky ukotvenými na konci rukojetí. Sedí se těsně za monstrózním motorem, na kterém je jasně viditelný počet válců a skvěle vypadají i svody ukončené na každé straně mohutnou koncovkou výfuku. Zvukový projev bude určitě omračující. Délka karoserie tohoto ujetého počinu je 2650 mm, šířka je 900 mm a výška pak čítá rovných 1000 mm. Rozvor kol se zastavil na hodnotě 1850 mm a výrobce při výrobě použil hodně karbonu, ale i tak je hmotnost docela vysokých 400 kg. Vzhledem k unikátní konstrukci musel úpravce použít i unikátní komponenty a přední i zadní kola drží mohutné hliníkové zavěšení. O to se postarala společnost TFX Suspension, která se podílela i na jeho vývoji. Ještě musíme zmínit brzdy, které musí krotit opravdu hodně vysoký poměr hmotnosti k výkonu (na jeden kilogram hmotnosti připadá 1,175 koně). Na předních kolech sedí dva kotouče o průměrech 420 mm, do kterých se zakusují třmeny Nissin s osmi pístky a brzdy pro zadní kolo dodala zase společnost Brembo.

Lazareth LM 847: Francouzské kladivo s vidlicovým osmiválcem

Zde mají své místo dva kotouče o průměrech 255 mm a čtyřpístkové třmeny. No a hurá k motoru, který je zde alfou a omegou. Zadní kola tohoto stroje roztáčí vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4.7 litru, který pochází od italského Maserati a který nabídne vskutku impozantní výkony. Zadní pneumatiky Michelin Power Cup Evo bude tento motor pálit silou 470 koní (7000 ot/min) a 620 Nm (4750 ot/min), takže je dost možné, že to při plné akceleraci utrhne řidiči ruce. Je jasné, že Lazareth LM 847 je pouze pro výstavní účely a že měl ukázat míru šílenství jeho autora, což se mu povedlo naprosto dokonale. Je to takové to svým způsobem perverzní dílko, které nedává smysl, ale v koutku duše by ho chtěl vyzkoušet snad každý. Jako hlavní hvězda nějakého futuristického filmu s nádechem steampunku je to naprosto ideální kandidát na mašinu pro hlavního drsňáka.

Lazareth LM 847: Francouzské kladivo s vidlicovým osmiválcem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lazareth LM 847: Francouzské kladivo s vidlicovým osmiválcem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.