Přeposlat Ducati Hypermotard 939: Nepraktická, ale i tak výtečná mašina

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Hypermotard 939: Nepraktická, ale i tak výtečná mašina

02.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Hypermotard 939 je velmi těžké nějak klasicky klasifikovat, protože je to zkrátka svým způsobem unikátní motocykl. Není zrovna dvakrát praktický, pro začátečníka také není úplně ideální a určitě to tak není motocykl pro každý den. Na druhou stranu, Hypermotard nikdy nebyl mainstreamový model a je pouze dobře, že to tak zůstalo.

Ducati Hypermotard 939: Nepraktická, ale i tak výtečná mašina

Motor
Zadní kolo motocyklu Ducati Hypermotard 939 roztáčí kapalinou chlazený dvouválec Testastretta 11, který má zdvihový objem 937cc a čtyřventilový rozvod. Motor je z velké části postavený na starším motoru o zdvihovém objemu 821cc, ale samozřejmě dostal spoustu modernizací a ve finále tak nabídne výkon 113 koní při 9000 ot/min a točivý moment o hodnotě 97.9 Nm. Ten je dostupný při 7500 ot/min a nový motor je výrazně lepší hlavně ve středních otáčkách. V nízkých otáčkách to samozřejmě není žádný divoch a v tomto ohledu je to spíše typicky líný dvouválec Ducati, ale v těch středních je to už lepší a motor je vcelku příjemně komunikativní. Reakce na přidání plynu jsou rychlé, motor má hezký charakter a výraznou výkonnostní špičku. Dynamika jízdy je perfektní a na plný plyn se není problém dostat až na maximální rychlost 208 km/h. Motor je dále vybavený elektronickým vstřikováním paliva, systémem Ride-by-Wire a je spojený se šestistupňovou převodovkou. Ta je přesná, dobře odstupňovaná a pracuje se s ní vcelku příjemně.

Ducati Hypermotard 939: Nepraktická, ale i tak výtečná mašina

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a spíše než velkou mašinu typu supermoto připomínají klasického naháče s lehce vystrčenými růžky. Hypermotard 939 je až překvapivě agilní a s nadšením reaguje na sebemenší změny směru, což oceníte hlavně při jízdě na klikaté okresce. Ovládání není zbytečně obtížné ani v nižších rychlostech, protože suchá hmotnost motocyklu čítá vcelku slušných 181 kg. Při ostré jízdě je pak motocykl trochu neposedný a vzpurný, což je ale v této třídě docela běžné a zapadá to do jejího charakteru. Základem této mašiny je příhradový rám z ocelových trubek, na předku sedí upside-down vidlice a na zádi je pak kyvná vidlice se stavitelnými tlumiči Sachs. Pochvalu si zaslouží i výkonné a odolné brzdy, které dodala známá společnost Brembo a které nemají se zastavením tohoto motocyklu žádné větší problémy. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 2 x 320 mm, které jsou doplněny radiálními třmeny se čtyřmi pístky a na zadním pak má své místo jeden, 245 mm kotouč s klasickým, dvoupístkovým třmenem.

Ducati Hypermotard 939: Nepraktická, ale i tak výtečná mašina

Výbava
Firma Ducati hrála důležitou roli v rozmachu moderních elektronických pomocníků a všechny důležité najdeme i na této mašině. Kromě klasického ABS od společnosti Bosch dostane majitel i tři jízdní módy a kontrolu trakce stavitelnou v osmi úrovních. Navíc je možné dopřát si i ryze praktické věci, jako například vyhřívané rukojeti řidítek, navigaci nebo alarm. Pochvalu si zaslouží i moderní palubní deska, která je kompletně digitální a má vcelku příjemnou grafiku, takže je bez problémů čitelná i na přímém slunečním světle. Velký displej zobrazuje všechny důležité informace, jako například otáčky, rychlost, ujeté kilometry, teploty (vzduchu i motoru), zařazený převodový stupeň a dokonce i napětí na baterii. Nad displejem pak sedí nezbytné informační diody. Sedlo je uloženo ve výšce 870 mm a nádrž pojme 16 litrů paliva, což stačí na průměrný dojezd okolo 240 km. Motor tedy není z nejúspornějších, a když jeho potenciál využijete naplno, palivo mizí z nádrže vcelku rychle. Rozměry pneumatik jsou 120/70 R17 vpředu a 180/55 R17 vzadu.

Ducati Hypermotard 939: Nepraktická, ale i tak výtečná mašina

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a v tomto ohledu není Ducati takřka vůbec co vyčítat. Všechno sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Za své peníze pak dostanete spoustu kvalitních, značkových komponent a v oblasti spolehlivosti by také neměly nastat žádné závažnější problémy. Klasický olejový servis je stanovený na 15000 km nebo 1 rok a velký servis Desmoservis je nastavený na 30000 km.

Ducati Hypermotard 939: Nepraktická, ale i tak výtečná mašina

Verdikt
Ducati Hypermotard 939 je velmi těžké nějak klasicky klasifikovat, protože je to zkrátka svým způsobem unikátní motocykl. Není zrovna dvakrát praktický, pro začátečníka také není úplně ideální a určitě to tak není motocykl pro každý den. Na druhou stranu, Hypermotard nikdy nebyl mainstreamový model a je pouze dobře, že to tak zůstalo. Motor je dostatečně výkonný, nabídne velmi hezkou dynamiku a charizmatický zvukový projev. Jízdní vlastnosti jsou v první řadě hravé, agilita je na výborné úrovni a motocykl ochotně poslouchá, přičemž zároveň umí i trochu kousnout. Klikaté okresky a závodní okruhy jsou tím pravým místem, kam Hypermotard vzít a užít si každý kilometr jízdy. Výbava je perfektní, dostanete všechny důležité prvky a nechybí ani plejáda elektronické výbavy. Dílenské zpracování je na velmi vysoké úrovni a žádné problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí, což naznačují vcelku štědře nastavené servisní intervaly.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Hypermotard 939: Nepraktická, ale i tak výtečná mašina


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.