Přeposlat Ferat 2: Unikátní český projekt postavený na Ducati Diavel

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ferat 2: Unikátní český projekt postavený na Ducati Diavel

29.02.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní novince ze světa motocyklů zabrousíme do českých luhů a hájů, kde vznikl produkt vskutku světové úrovně, což se až tak často nestává. Krásný a v pravdě unikátní motocykl Ferat 2 se inspiroval v kultovním filmu Upír z Feratu a jako základ mu posloužila mašina Ducati Diavel.

Ferat 2: Unikátní český projekt postavený na Ducati Diavel

Upír z Feratu je dnes již kultovní sci-fi horor slavného režiséra Juraje Herze o automobilu, který je poháněný lidskou krví a ano, jakkoliv je to absurdní zápletka, z filmu se postupem času stal vcelku vyhledávaný a uctívaný kousek naší kinematografie. Tvůrci motocyklu Ferat 2 se tímto filmovým počinem inspirovali, i když samozřejmě ne v hlavní premise pohonu pomocí lidské krve, ale spíše v tom, že je Ferat 2, stejně jako jeho filmový a automobilový sourozenec, ultimativním dílem. A kdo že vlastně za tímto zajímavým a originálním počinem stojí? Hlavní postavou je Ondřej Hrůza, produktový manažer tohoto motocyklu a ten, kdo s tímto nápadem vlastně přišel. O design se postaral Roman Šimíček a konstrukci zastřešuje firma FERAT Engineering - FSB Motor Works. Kmotry tohoto motocyklu se stali Juraj Herz, tedy režisér snímku Upír z Feratu a Theodor Pištěk, slavný kostymér a držitel Oscara, který navrhl původní automobil ve filmu. Vraťme se ale zpět k motocyklu, jehož příprava a testování zabraly přes 5000 hodin a jehož následná výroba bude ze 70 % ruční.

Ferat 2: Unikátní český projekt postavený na Ducati DiavelFerat 2: Unikátní český projekt postavený na Ducati Diavel

Jak jsme se již zmínili, jako základ tomuto stroji posloužil model Ducati Diavel, tedy jeden z nejzajímavějších a nejcharizmatičtějších produktů této italské společnosti vůbec. Jedná se o typický svalnatý cruiser a ve stejném duchu je vyvedený i Ferat 2, přičemž podobnost je patrná hlavně při pohledu z profilu, který mají oba motocykly podobný. Ferat 2 vypadá ale ještě podstatně drsněji, agresivněji a hned na první pohled je vidět, že se jedná o vpravdě unikátní stroj. Za zmínku stojí hlavně krásná výfuková soustava a stylová litá kola vyrobena z karbonu. Tato kola byla navržena a vyrobena speciálně pro tento motocykl, takže je nikde jinde nenajdete a hezky tak dotváří auru jedinečnosti. Na kolech jsou pak obuty pneumatiky Pirelli Diablo Rosso. Jak jsme již nakousli, kola jsou vyrobena z karbonu a na těle Feratu 2 je tohoto lehkého a pevného materiálu opravdu hodně. Z tohoto materiálů je vyrobený například úložný prostor pod sedlem, nádrž, blatníky nebo přední maska.

Ferat 2: Unikátní český projekt postavený na Ducati DiavelFerat 2: Unikátní český projekt postavený na Ducati Diavel

Karbon ale není jediný zde použitý exkluzivní materiál a případný majitel dostane také vysokopevnostní dural nebo titan. Výsledek použití těchto materiálů je dobře vyjádřený hodnotou suché hmotnosti, která čítá krásných 169 kg. Jen pro srovnání, Ducati Diavel, tedy předloha této mašiny, má suchou hmotnost 210 kg a je tak hezky vidět, že si výrobci s Feratem 2 v tomto ohledu opravdu vyhráli. Základem motocyklu je příhradový rám a komponenty od známé společnosti Öhlins, které by se měly podepsat pod výbornými jízdními vlastnostmi. Za zmínku určitě stojí také soustředění těžkých prvků do jednoho místa, což by mělo výrazně zlepšit stabilitu a jízdní projev. Dalším zajímavým prvkem jsou parádní možnosti personalizace, ale ne v ohledu nějakých dekoračních prvků nebo různých barevných variant. Ferat 2 je možné kompletně přizpůsobit majiteli v oblasti ergonomie a dalo by se tak říct, že se bude vyrábět přesně na míru. Lze si vybrat například výšku a tvrdost sedla, sklon řidítek, jejich šířku a samozřejmě je možné upravit si také funkční komponenty, jako například stupačky nebo brzdové páky.

Ferat 2: Unikátní český projekt postavený na Ducati DiavelFerat 2: Unikátní český projekt postavený na Ducati Diavel

Palubní deska se skládá ze dvou samostatných displejů, přičemž jeden je uložený v řidítkách a druhý má své místo na nádrži. Displej v řidítkách ukazuje klasické informace, jako je například rychlost nebo otáčky motoru a doprovodný displej v nádrži pak ukazuje informace a nastavení z palubního počítače. O zastavení se starají brzdy od společnosti Brembo, kterým nechybí systém ABS a na závěr se můžeme v rychlosti podívat i na motor. Ten je stejný, jako u Ducati Diavel a tudíž se jedná o kapalinou a olejem chlazený dvouválec se zdvihovým objemem 1198cc a rozvodem DOHC. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je 169 koní, takže Ferat 2 se pyšní jedním koněm na jeden kilogram suché hmotnosti, což je vskutku úctyhodné. Přenos výkonu obstarává šestistupňová převodovka s rychlořazením a technologií antihopping. Vzhledem k vysoké exkluzivitě je asi jasné, že cena tohoto charizmatického počinu nebude nejnižší a Ferat 2 vyjde v přepočtu na zhruba 2 miliony korun bez daně. Navíc se plánuje výroba pouhých 25 kusů, takže to bude zároveň docela exkluzivní sběratelský kousek.

Ferat 2: Unikátní český projekt postavený na Ducati DiavelFerat 2: Unikátní český projekt postavený na Ducati Diavel

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ferat 2: Unikátní český projekt postavený na Ducati Diavel


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.