Přeposlat Yamaha zveřejnila finální specifikace novinky MT-10

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha zveřejnila finální specifikace novinky MT-10

26.02.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha konečně zveřejnila kompletní technické specifikace své nejzářivější novinky pro modelový rok 2016, což je samozřejmě MT-10. Tento drsný naháč s motorem ze superbiku R1 vypadá prostě parádně a už je dokonce známá i jeho cena.

Yamaha zveřejnila finální specifikace novinky MT-10

Částečné představení této krásné mašiny se odehrálo na výstavě EICMA 2015 v italském Miláně, nicméně konkrétní specifikace si Yamaha prozatím nechávala pro sebe a většina v té době zveřejněných čísel tak pocházela z kategorie odhadů. Nutno podotknout, že většina odhadů byla hodně blízko realitě a víceméně se trefila do černého. Nová mašina MT-10 je stěžejní novinka Yamahy pro tento modelový rok a výrobce si dal s potvrzením oficiálních specifikací docela na čas, protože nová sezóna je prakticky za dveřmi. Modelová řada MT celkově je nesmírně populární a v současné době obsahuje čtyři samostatné modely, MT-09, MT-07, MT-03 a MT-125. Novinka MT-10 je tedy již pátým zástupcem této řady a postavila se ihned na její vrchol ve všech ohledech. Dalo by se říct, že je to nahá a v oblasti výkonu lehce umírněná verze superbiku R1, nicméně v oblasti designu je to ještě o něco drsnější stroj. Vzhled je to, co u této mašiny zaujme hned na první pohled a celkově je Yamaha MT-10 koncipována v zajímavě futuristickém duchu.

Yamaha zveřejnila finální specifikace novinky MT-10Yamaha zveřejnila finální specifikace novinky MT-10

Příď vypadá jako nějaká maska, její dominantu tvoří dva oddělené světlomety a decentní štít, ve kterém je z druhé strany usazena palubní deska. Z profilu působí MT-10 hodně dynamicky, agresivně a hezký vzhled plný různých detailů vynikne hlavně v šedé barevné variantě se zelenými dekoračními prvky (Night Fluo). Kromě této barvy se na našem trhu bude prodávat také modrá varianta s černými doplňky, která nese označení Race Blu. Za zmínku určitě stojí také robustní výfuk, který se k celkovému stylu motocyklu hezky hodí a dobře podtrhuje jeho dynamický styling. Podvozek je postavený na hliníkovém rámu Deltabox, předek je zastoupený 43 mm teleskopickými vidlicemi se zdvihem 120 mm a zadní odpružení je zastoupeno kyvnou vidlicí se stejným zdvihem. O zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech, přičemž na předním kole sedí dva kotouče o průměru 320 mm a na zadním je jeden, 220 mm kotouč. Do předních kotoučů se zakusují radiální čtyřpístkové třmeny a do zadního kotouče klasický dvoupístek.

Yamaha zveřejnila finální specifikace novinky MT-10Yamaha zveřejnila finální specifikace novinky MT-10

Rozměry pneumatik jsou 120/70 ZR17 vpředu a 190/55 ZR17 vzadu. Na chvíli se zastavíme i u palubní desky, která je zastoupena velkým LCD displejem a nezbytnými informačními diodami. Displej zobrazuje klasiku v podobě rychlosti, aktuálních otáček, stavu nádrže a nechybí ani údaje o času, ujetých kilometrech nebo nastavení elektronických pomocníků. Když už jsme nakousli ty elektronické pomocníky, tak vězte, že tento model dostane všechny důležité a v dnešní době nezbytné doplňky, které se postarají o bezpečnější a určitě i kvalitnější jízdní zážitky. Kromě klasického systému ABS nebudou scházet jízdní módy (D-MODE), stavitelná kontrola trakce nebo tempomat pro pohodlnější cestování. K dispozici pak bude i hromada příplatkových prvků a zmínit bychom měli hlavně výfuk od známé společnosti Akrapovič, rychlořazení, vyhřívané rukojeti řidítek nebo pohodlnější sedlo. Ve standardu je sedlo uloženo ve výšce 825 mm, rozvor kol čítá 1400 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva.

Yamaha zveřejnila finální specifikace novinky MT-10Yamaha zveřejnila finální specifikace novinky MT-10

Díky krátkému rozvoru kol pak můžeme čekat opravdu výbornou obratnost hlavně na klikatých okreskách. Pohotovostní hmotnost se zastavila na hodnotě 210 kg, takže suchá se pohybuje okolo 190 kg. Kapalinou chlazený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 999cc má DOHC rozvod a jak jsme se již zmínili, pochází z modelu R1. Pro potřeby novinky mu byl ale trochu sražený výkon a na zadní kolo tak putuje 160.4 koně (11500 ot/min) a točivý moment o hodnotě 111 Nm (9000 ot/min). U superbiku R1 dosahuje tento motor výkonu rovných dvou stovek koní a disponuje točivým momentem 112.4 Nm. Dynamika jízdy bude určitě výborná a vůbec o ní nepochybujeme, přičemž podobných výkonů dosahují také konkurenční motocykly. Když už jsme u té konkurence, tak Yamaha MT-10 bude dělat vrásky hlavně německému BMW S1000R, Kawasaki Z1000 nebo Triumphu Speed Triple S. Tato pro Yamahu hodně důležitá novinka se začne prodávat někdy na pomezí jara a léta tohoto roku, přičemž cena by se na našem trhu měla pohybovat okolo 370 000 Kč.

Yamaha zveřejnila finální specifikace novinky MT-10Yamaha zveřejnila finální specifikace novinky MT-10

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha zveřejnila finální specifikace novinky MT-10


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.