Přeposlat Honda CRF1000L Africa Twin: Splnila všechna očekávání

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CRF1000L Africa Twin: Splnila všechna očekávání

24.02.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CRF1000L Africa Twin platila za jednu z nejočekávanějších mašin poslední doby a ve finále určitě nezklamala v žádném ohledu. Je to motocykl schopný jak v terénu, tak na klasické silnici, navíc je velmi ergonomický a opravdu příjemný pro každodenní používání.

Honda CRF1000L Africa Twin: Splnila všechna očekávání

Motor
Zadní kolo motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin roztáčí parádní řadový dvouválec chlazený kapalinou, který disponuje zdvihovým objemem 998cc a dvouventilovým rozvodem. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky čítá 70 kW (95 koní) při 7500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 98 Nm, které jsou dostupné při 6000 ot/min. Hlavním znakem tohoto motoru je velmi klidný chod a příjemně lineární nárůst výkonu, což sice na klasické silnici moc nezaujme, ale v terénu je tato vlastnost takřka ideální. Odezva plynu je rychlá, dokonale čitelná a celkově se jedná o po všech stránkách velmi příjemný a přátelský motor. Motoru hodně pomáhá také příplatková technologie HSTC (Honda Selectable Torque Control), která se stará o dokonalou přilnavost i v horších podmínkách. Pokud systém zaznamená blížící se ztrátu trakce zadního kola, automaticky sníží točivý moment a eliminuje tak jeho protáčení. Tento mód je stavitelný ve dvou úrovních a navíc jde i úplně vypnout, takže si na své přijdou i náročnější uživatelé, kteří se chtějí spolehnout hlavně sami na sebe. Dynamika jízdy je velmi dobrá, výkonný motor nemá se svižným rozpohybováním této mašiny sebemenší problémy a potěší i přesná šestistupňová převodovka. Na výběr je také verze s moderní dvouspojkovou převodovkou DCT se čtyřmi ovládacími režimy.

Honda CRF1000L Africa Twin: Splnila všechna očekávání

Jízda a ovladatelnost
Po stránce jízdních vlastností je CRF1000L Africa Twin skvěle vyvážená a potěší jak svým komfortem, tak agilním projevem a příjemnou ovladatelností. Není to sice žádný extrémní divoch, jako například konkurenční KTM 1190 Adventure, ale určitě to není pomalá mašina a pouze nebudete mít pocit, že krotíte neurvalou bestii. Na klasické silnici je podvozek až překvapivě komfortní, sedlo je dostatečně prostorné a celkově je na tomto motocyklu dostatek místa i pro vysoké řidiče. Navíc je sedlo uloženo poměrně nízko, takže ani řidiči menšího vzrůstu nebudou mít problémy položit si nohy při zastavení pohodlně na zem. V terénu se pak tento motocykl cítí jako doma a díky lineárnímu zátahu motoru je jízda i na nezpevněných cestách příjemná a nikterak komplikovaná. Pochvalu si zaslouží také brzdy, které nemají se zastavením vůbec žádné problémy a kromě velmi rychlé odezvy potěší i celkově velmi dobrým výkonem, který nijak zvlášť nevadne ani při výraznějším používání. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 310 mm a na zadním má své místo jeden kotouč, který má průměr 256 mm. Do předních kotoučů se zakusují radiální čtyřpístkové třmeny a do zadního pak klasický jednopístek.

Honda CRF1000L Africa Twin: Splnila všechna očekávání

Výbava
Výbava je solidní a už v základu dostanete vcelku slušnou porci prvků. Za příplatek je pak možné dopřát si brzdný systém ABS a technologii HSTC nebo verzi jak s ABS a HSTC, tak s dvouspojkovou převodovkou DCT. Tato varianta je pochopitelně nejdražší a příplatek proti standardní verzi bez těchto elektronických pomocníků je 45 000 Kč. Přímo na oficiálních stránkách výrobce si pak můžete prohlédnout list příplatkové výbavy, který čítá opravdu hodně doplňků různého rázu. Je možné dokoupit si například různé kufry, tmavé plexi nebo zvolit jednu ze čtyř speciálních sad s označením Travel, Komfort, Adventure a Touring. Možností je tedy opravdu hodně, a pokud nemáte hluboko do kapsy, lze si tuto Hondu přizpůsobit přesně obrazu svému. Moderní palubní deska je kompletně digitální a obsahuje dva oddělené displeje a sadu nepostradatelných informačních ikon. Horní displej zobrazuje otáčky, rychlost a stav nádrže a spodní displej vám pak zprostředkuje ostatní důležité informace (například zařazený převodový stupeň, teplotu nebo ujeté kilometry). V základu je sedlo uloženo ve výšce 870 mm a nádrž zvládne pojmout 18.8 litru paliva, přičemž díky úspornému motoru se dá na jednu nádrž urazit až 400 kilometrů. Rozměry pneumatik jsou 90/90-R21 vpředu a 150/70-R18 vzadu.

Honda CRF1000L Africa Twin: Splnila všechna očekávání

Kvalita a spolehlivost
Hondy platí v oblasti zpracování do nepaměti za premianty a to samé platí také o této novince. Motocykl je hezky poskládaný, všechno sedí dobře na svém místě a žádné vrzání nehrozí ani na nekvalitních cestách. Hodnotit spolehlivost je zatím ještě brzy, protože se jedná o kompletně nový stroj, ale při dodržení servisních intervalů a standardní údržbě určitě nenastanou žádné závažné problémy. Tyto mašiny jsou stavěny tak, aby zvládly i drsné zacházení a Africa Twin působí přesně tímto dojmem. Ještě bychom měli zmínit cenu, která na našem trhu začíná na částce 329 900 Kč s DPH. Za verzi se systémem ABS a režimy HSTC pak zaplatí majitel o 20 000 Kč víc a příplatek za verzi s dvouspojkovou převodovkou je pak již zmíněných 45 000 Kč.

Honda CRF1000L Africa Twin: Splnila všechna očekávání

Verdikt
Honda CRF1000L Africa Twin platila za jednu z nejočekávanějších mašin poslední doby a ve finále určitě nezklamala v žádném ohledu. Je to motocykl schopný jak v terénu, tak na klasické silnici, navíc je velmi ergonomický a opravdu příjemný pro každodenní používání. V době, kdy třídě cestovních endur vládnou motocykly s motory o objemu 1200cc je to po všech směrech příjemná změna, která potěší i zkušené a náročné řidiče. Motor sice není tak výbušný, jako u větších souputníků, ale to vůbec ničemu nevadí a tento motocykl tak zvládnou i méně zkušení a ne tak protřelí jedinci. Určitě se nedostaví pocit přemotorované a těžko zvladatelné bestie. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vyladěné, na klasických silnicích potěší opravdu dobrá úroveň komfortu a příjemná ergonomie. Výbava je velmi dobrá a za příplatek si pak lze dopřát spoustu doplňků zlepšujících komfort a požitek z cestování. Dílenské zpracování je perfektní a v tomto ohledu si opravdu není na co stěžovat.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CRF1000L Africa Twin: Splnila všechna očekávání


počet příspěvků: 0

 

Inzeráty

6,497
inzerátů

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.