Přeposlat Victory představuje nový model Octane

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Victory představuje nový model Octane

22.02.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Americký výrobce motocyklů Victory oficiálně představil nový model s označením Octane, který bude jakousi vstupenkou do světa této klasické motocyklové společnosti. Pojďme se tedy podívat, na co se můžeme u této atraktivní mašiny těšit a co všechno vlastně nabídne.

Victory představuje nový model Octane

O modelu Octane se mluví již docela dlouho a jeho příchod naznačil prosincový koncept s označením Combustion. U konceptů většinou platí, že finálové produkty se od nich docela liší a většinou zůstanou v původním pojetí pouze hlavní a nezbytné prvky. U Octane je to ale trochu jinak a finálový produkt se od konceptu Combustion nijak zásadně neliší, jenom není tak retro a působí o něco modernějším dojmem. Je to takový pouliční rváč, muscle bike dalo by se říct (nebo power cruiser) a vlastně je to konkurent modelu Scout od konkurenčního výrobce Indian. Nejsou to úplně přímí konkurenti, kteří stojí tváří v tvář a kradou si zákazníky, ale docela podobné mašiny v podobné cenové relaci s podobným výkonem (novinka je o něco málo výkonnější, ale má zároveň objemnější motor). Oba motocykly jsou nejlevnějšími produkty svých výrobců a jedná se tak o jakési základní vstupenky do světa těchto populárních a slavných výrobců. Vraťme se ale k modelu Octane a začneme jako vždy designem, který, jak jsme se již zmínili, vychází z konceptu Combustion.

Victory představuje nový model OctaneVictory představuje nový model Octane

Sériový model nedostal retro vyplétaná kola, má také trochu konvenčnější výfuky, masivnější sedlo a zadní část, ale tím výčet změn víceméně končí a zbytek zůstal stejný nebo hodně podobný. Přídi tedy stále dominuje klasický, kruhový světlomet a z něho vychází decentní ochranný štít sloužící zároveň jako útočiště pro palubní desku. Ta se skládá ze dvou tradičně pojatých analogových budíků, přičemž na pravé straně má své místo větší tachometr a vlevo sedí malý otáčkoměr. Tachometr je doplněný monochromatickým displejem, který zobrazuje doplňkové informace z palubního počítače.  Instrumenty vypadají příjemně, nejsou překomplikované a docela dobře se hodí k přímočarému stylu této mašiny. Přední světlomet je klasický, ale koncová světla jdou s dobou a jsou kompletně složena z LEDek, což platí také pro zadní směrovky. Za zmínku pak určitě stojí i stylové, černé výfuky hezky ladící s černými koly o průměru 18 palců vpředu a 17 palců vzadu. Obě kola pak mají deset paprsků a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 130/70 vpředu a 160/70 vzadu.

Victory představuje nový model OctaneVictory představuje nový model Octane

Pohodlně vypadající sedlo je uloženo ve výšce 658 mm, rozvor kol čítá 1578 mm a nádrž zvládne pojmout 12.9 litru paliva. Už na první pohled je vidět, že je Octane docela masivní kus železa a jeho suchá hmotnost čítající 240 kg to jenom potvrzuje. Není to sice nijak extrémně těžký motocykl a například již zmíněný Scout je ještě o něco málo těžší, ale manévrování v nízkých rychlostech určitě nebude peříčko. O zastavení této masy se starají kotoučové brzdy na obou kolech, přičemž na předním kole sedí 298 mm velký kotouč s dvoupístkovým třmenem. Zadní třmen je pak klasicky jednopístkový a prozatím to vypadá, že Octane bude v základní výbavě bez brzdného systému ABS. To platí ale v první řadě pro domácí, americký trh a dá se čekat, že v Evropě bude ABS s největší pravděpodobností součástí standardní výbavy. Celá tato mašina stojí na trubkovém rámu z lehké slitiny, přičemž na přídi je vidlice se zdvihem 77 mm a na zádi sedí dva tlumiče se 120 mm zdvihem a možností nastavení.

Victory představuje nový model OctaneVictory představuje nový model Octane

Nyní se můžeme přesunout k motoru, který je zastoupený kapalinou chlazeným dvouválcem se čtyřventilovým rozvodem a válci sevřenými do úhlu 60 stupňů. Jedná se tedy o stejný typ motoru, který používá konkurenční Indian Scout, ale zatímco motor v Indianu má zdvihový objem 1130cc, zde použitý dvouválec má 1179cc a je tak nepatrně objemnější. Je zároveň i výkonnější a nabídne velmi hezkých 104 koní při 8000 ot/min a točivý moment o hodnotě 103 Nm, který je dostupný při 6000 ot/min. Jen pro srovnání, Scout disponuje výkonem 100 koní a krouťákem 97.7 Nm. Převodovka je klasicky šestistupňová a Victory slibuje vskutku hezkou dynamiku, kterou znázorňuje sprint na čtvrt míle za rovných 12 sekund a zrychlení z 0 na 60 mil/h za zhruba 4 sekundy. To opravdu není na 240 kg těžkou mašinu špatné. Victory Octane se v Americe začne prodávat pravděpodobně docela brzy, protože už má i svou cenovku čítající 10 499 dolarů (cca 254 890 Kč bez DPH), takže stojí o 1100 dolarů méně, než konkurenční Scout. Kdy se dostane Octane do prodeje v Evropě a kolik zde bude stát se zatím bohužel neví.

Victory představuje nový model OctaneVictory představuje nový model Octane

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Victory představuje nový model Octane


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.