Přeposlat Triumph ukázal nový Tiger Sport a Tiger Explorer pro rok 2016

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph ukázal nový Tiger Sport a Tiger Explorer pro rok 2016

17.02.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský výrobce motocyklů Triumph ukázal na akci MCN London Motorcycle Show novou verzi modelu Tiger Sport, který spadá do kategorie cestovních endur. Novinka má starý známý tříválec o zdvihovém objemu 1050cc, ale ten se dočkal několika úprav a nyní má vyšší výkon.

Triumph ukázal nový Tiger Sport a Tiger Explorer pro rok 2016

Modelová řada cestovních endur s označením Tiger je celosvětově velmi populární a omlazený model s přídomkem Sport byl dlouho očekávaný. Tato mašina vyplňuje mezeru mezi základním modelem Tiger 800 a větším Explorerem, přičemž ten se také dočkal lehké modernizace. Začneme ale verzí Sport, kterou výrobce prezentuje jako motocykl pro každodenní používání a není důvod tomu nevěřit. Design je lehce přepracovaný a dominuje mu výrazná příď s velkými světlomety a ochranným, tónovaným štítem. V modernizaci ale nehraje prim přepracovaný design, ale spíše upravený motor, který má údajně více než 100 změn. Jedná se o klasický, kapalinou chlazený řadový tříválec o zdvihovém objemu 1050cc, tedy motor, který charakterizuje značku Triumph jako takovou. Úpravy se dočkala hlava motoru, spalovací prostory a také kliková hřídel, což vyústilo nejenom ve vyšší výkon (o 5 koní) a vyšší točivý moment (o 1 Nm), ale také v plnění emisních norem Euro4.

Triumph ukázal nový Tiger Sport a Tiger Explorer pro rok 2016Triumph ukázal nový Tiger Sport a Tiger Explorer pro rok 2016

Modernizace se podepsala i na nižší spotřebě paliva, ale o kolik je pohonná jednotka úspornější, Triumph zatím nespecifikoval. Motor dále dostal novou řídící jednotku a pochopitelně má i jízdní módy, a to konkrétně Rain, Road a Sport. Tyto módy upravují odezvu plynu a nastavují kontrolu trakce, takže řidič si může zvolit přesně to, co mu vyhovuje. Mód Sport nabídne kompletní využití potenciálu motoru a bude mít nejostřejší reakce, zatímco Rain reakce motoru změkčí a zjemní, aby se dalo jezdit příjemně i v horších podmínkách. Kromě stavitelné kontroly trakce pak ve výbavě neschází ani tempomat, brzdný systém ABS (kompletně vypínatelný), elektronický plyn ride-by-wire a nová, antihoppingová spojka. Předělaný je také výfuk, který je lehčí. Palubní deska se skládá z velkého, analogového otáčkoměru, který je doplněný informačními diodami a z doprovodného displeje. Ten zobrazuje všechny důležité informace, jako například rychlost, stav nádrže, zařazený převodový stupeň, ujeté kilometry, teplotu a nastavení kontroly trakce.

Triumph ukázal nový Tiger Sport a Tiger Explorer pro rok 2016Triumph ukázal nový Tiger Sport a Tiger Explorer pro rok 2016

Zatím není úplně jasné, kdy se modernizovaný Tiger Sport dostane do prodeje ani kolik bude stát, ale ví se, že do prodeje půjdou dvě barevné varianty (matná černá a lesklá stříbrná). Nyní se můžeme v rychlosti přesunout také k vylepšenému modelu Explorer, který je takový větší a drsnější sourozenec verze Sport. Tento motocykl bude dostupný v šesti samostatných verzích s označením XC, XCX, XCA, XR, XRX a XRT, přičemž všechny pohání stejný řadový tříválec o zdvihovém objemu 1215cc. Rozdíly mezi jednotlivými verzemi jsou ve výbavě s tím, že varianty XCX, XCA, XRX a XRT jsou už v základu osazeny elektronicky stavitelnými tlumiči TSAS (Triumph Semi Active Suspension). Vraťme se ale zpět k motoru, který si prošel lehkou modernizací a nyní má o 2 koně a 2 Nm točivého momentu víc. Celkový výkon tedy čítá 139 koní při 9300 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 123 Nm, které jsou dostupné při 6200 ot/min.

Triumph ukázal nový Tiger Sport a Tiger Explorer pro rok 2016

Samozřejmostí je pak také nižší spotřeba paliva a podle Triumphu je motor až o 5% úspornější, než u odcházejícího modelu. Novinka by měla mít také ostřejší řízení, vyšší úroveň komfortu a výkonnější brzdou soustavu od známé společnosti Brembo. Díky elektronicky stavitelnému ochrannému štítu pak nabídne i lepší ergonomii a hromada elektronické výbavy je pak samozřejmostí. V základu bude dostupný brzdný systém ABS, stavitelná kontrola trakce a hned pět jízdních módů (road, rain, off-road, sport, custom). První čtyři módy jsou pevně nastavené a ten poslední si řidič může upravit podle sebe. Ještě bychom měli zmínit fakt, že u verzí XRX a XCX budou k dispozici nižší sedla. Triumph už ohlásil i ceny a verze XR zaměřená spíše na silniční cestování bude startovat na částce 11800 liber, což je v přepočtu asi 413 072 Kč bez daně. Řada XC, určená pro jízdu i v náročnějším terénu, pak bude v základní výbavě stát 12200 liber, tedy zhruba 427 073 Kč bez daně.

Triumph ukázal nový Tiger Sport a Tiger Explorer pro rok 2016

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph ukázal nový Tiger Sport a Tiger Explorer pro rok 2016


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.