BMW


Přeposlat BMW představilo R nineT Sport: Edici určenou pro Velkou Británii

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW představilo R nineT Sport: Edici určenou pro Velkou Británii

03.02.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud jste fanoušci motocyklů BMW, žijete ve Velké Británii a zbožňujete hlavně povedený retro kousek R nineT, máme pro vás skvělou zprávu. Na trh se chystá speciální varianta s přídomkem Sport, a jak šlo pravděpodobně odvodit od poznámky výše, bude k dispozici pouze ve Velké Británii.

BMW představilo R nineT Sport: Edici určenou pro Velkou Británii

Proč má BMW v plánu prodávat tuto speciální edici pouze na anglickém trhu, není vůbec jasné, ale dá se očekávat, že právě zde se model R nineT těší největší oblibě a nejlíp se prodává. Tato mašina není žádný zasloužilý matador, který by nějak těžil ze své minulosti a je tomu právě naopak. BMW představilo model R nineT teprve v roce 2014 a od té doby si tato mašina vysloužila vysokou míru obliby (v roce 2014 to byl čtvrtý nejprodávanější model BMW) a co si budeme povídat, není se čemu divit. Je to po všech směrech povedený motocykl se skvělým, plochým motorem a stylovým designem s retro prvky. A retro v současné době táhne ve všech podobách. Verze s označením Sport není první varianta vycházející ze základního modelu a na trhu je již nějakou tu dobu také model s přídomkem Scrambler. Ten má proti standardu o něco méně výkonný motor (jeho točivý moment je nižší o zanedbatelné 3 Nm), vyšší řidítka a výš je také jeho sedlo. Scrambler má také jiná kola, rozdílný výfuk a v podobném stylu se ponese také model Sport.

BMW představilo R nineT Sport: Edici určenou pouze pro Velkou Británii

Po stránce pohonné jednotky zůstane všechno stejné a změní se tak pouze styling. Pořád se tedy bude jednat o retro mašinu a na první pohled to vypadá tak, že retro prvků je na novince z celé řady R nineT nejvíc. Sedlo už není pro dva a přednost dostalo menší sedlo pro jednoho, přičemž mírných změn se dočkala také záď. Za sedlem si lze všimnout decentní opěrky a vzhledem k absenci dvoumístného sedla vzaly pochopitelně za své i zadní stupačky, které už nejsou potřeba. Hned na první pohled zaujme i jiný výfuk od společnosti Akrapovič, který je, podobně jako u verze Scrambler, umístěný poměrně vysoko. Standardní verze má dvě koncovky uložené podstatně níž a Scrambler má také dvě koncovky, avšak posazené výš. Další výraznou novinkou je ručně broušená hliníková nádrž, která bude k dispozici ve dvou verzích. Ve standardu bude mít nádrž viditelné sváry a za příplatek je pak bude mít vyhlazené, takže bude pouze na majiteli, co si zvolí.

BMW představilo R nineT Sport: Edici určenou pouze pro Velkou Británii

Právě nádrž s viditelnými sváry působí opravdu zajímavě a podle nás se to k celkovému stylu této mašiny bude dobře hodit. Od nádrže se odvíjí také jediné barevné provedení, které je v barvě broušeného hliníku a tvoří tak hezkou alternativu k černé základní verzi. Součástí standardní výbavy pak bude brzdný systém ABS a také vyhřívaná řidítka, přičemž pochopitelně nebude scházet ani pořádně dlouhý list příplatkové výbavy, díky které si bude moct případný majitel svůj konkrétní kousek hezky vyšperkovat. Míra personalizace patří u R nineT k hlavním přednostem a verze Sport na tom bude stejně. Palubní deska se s největší pravděpodobností nijak nezmění a zůstane stejná, jako u standardního modelu. Před řidičem tedy bude opět sedět seskupení dvou analogových budíků s jednoduchou grafikou (tachometr a otáčkoměr), mezi kterými je displej palubního počítače a ploška s informačními diodami. Ta zobrazuje, mimo jiné, zařazený převodový stupeň a displej pak ukazuje další důležité informace, jako například čas, stav nádrže nebo ujeté kilometry.

BMW představilo R nineT Sport: Edici určenou pouze pro Velkou Británii

Stejný by měl zůstat s největší pravděpodobností také motor, který je skvělý a zde určitě není žádný velký důvod něco měnit nebo upravovat. Plochý dvouválec chlazený vzduchem disponuje zdvihovým objemem 1170cc a hezkým výkonem čítajícím 81 kW (110 koní). Jedná se o po všech směrech povedený motor s parádním zvukovým doprovodem, solidní spotřebou a příjemným naladěním. BMW R nineT Sport se dostane do prodeje v únoru, a to konkrétně šestého a jak jsme se již zmínili, dostupnost bude omezena pouze na Velkou Británii. Cena byla stanovena na nemalých 12 990 liber, což je v přepočtu zhruba 463 115 Kč bez DPH. Jen pro srovnání, cena základní verze stávajícího modelu R nineT je ve Velké Británii 11 750 liber takže varianta Sport bude vycházet výrazně dráž. V případě úspěchu by vůbec nebylo od věci, kdyby BMW rozšířilo tento model na víc trhů, ale o tom zatím bohužel nepadlo ani slovo, takže je to spíše pouze zbožné přání.

BMW představilo R nineT Sport: Edici určenou pouze pro Velkou Británii

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW představilo R nineT Sport: Edici určenou pro Velkou Británii


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.