Přeposlat Triumph Trophy 1200 SE: Parťák do nepohody

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Trophy 1200 SE: Parťák do nepohody

29.01.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Tento cesťák od Triumphu patří ve své třídě k těm úplně nejlepším a v ničem si nezadá ani s konkurenty podstatně zvučnějších jmen. Výrobci se povedlo dokonale trefit přesné místo mezi komfortem, agilitou, dostatečným výkonem a příjemnou ovladatelností a všechno na tomto motocyklu tak funguje v takřka dokonalé symbióze.

Triumph Trophy 1200 SE: Parťák do nepohody

Motor
Srdcem tohoto velkého cesťáku je perfektní řadový tříválcový motor o zdvihovém objemu 1215cc, který disponuje kapalinovým chlazením a pyšní se vskutku hezkým výkonem. Na zadní kolo se dostane 99 kW (134 koní) při 8900 ot/min a točivý moment o hodnotě 120 Nm, přičemž ten je dostupný již při 6450 ot/min. Motor nemá s tímto motocyklem, který není se svými více než 300 kg zrovna lehký, žádný větší problém a dynamika jízdy je více než dostatečná. Maximální rychlost se lehce přehoupne přes 200 km/h (až 208 km/h) a motor se dobře cítí jak v nižších, tak středních otáčkách. Při potřebě náhlého zrychlení tedy není nutné ho úplně vytáčet, protože se ochotně sbírá již z nižších otáček a motor určitě potěší také rychlou odezvou na přidání plynu. Míra vibrací je příjemně nízká a celkově se jedná o ideálního společníka pro každodenní soužití. Špatná není ani spotřeba a při lehké noze a výletním tempu je konzumace této mašiny docela střídmá, přičemž se lze dostat na zhruba 5.5 litru benzínu na 100 km. Na takto rozměrný a robustní motocykl je to velmi dobrý výsledek. Převodovka je klasicky šestistupňová, pracuje se s ní dobře a navíc je s motorem vhodně sladěná.

Triumph Trophy 1200 SE: Parťák do nepohody

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou vyladěné prakticky k dokonalosti a Triumph Trophy 1200 SE boduje jak oblasti komfortu, tak ovladatelnosti. I přes celkově vysokou (v rámci třídy však vcelku příjemnou) hmotnost není ovládání nijak dramaticky obtížné ani v nižších rychlostech a mašina působí až překvapivě agilním a svižným dojmem. S cestou plnou zatáček nemá Trophy vůbec žádné problémy a díky relativně ostrému řízení se budete v zatáčkách občas cítit tak trochu jako na sportovním motocyklu, což ale tento model vzhledem k rozměrům pochopitelně není. Další skvělou vlastností je vysoká míra stability a také skvělý komfort, díky čemuž se jedná o jednoho z nejlepších žroutů dálničních kilometrů vůbec. Na vysoké úrovni komfortu má velký podíl také parádní sedlo, které poskytne dobrou oporu a nebudete se cítit rozlámaní ani po několika náročných hodinách na cestě. Pochvalu si určitě zaslouží i povedený ochranný štít účinně chránící řidiče před větrem. Brzdnou soustavu dodala společnost Nissin a skládá se ze dvou kotoučů na předním a jednoho kotouče na zadním kole. Přední kotouče mají průměr 320 mm, zadní je pak se svými 282 mm menší a výkon brzd je určitě nadprůměrný, přičemž jejich výkon nijak zásadně nevadne ani při náročnějším používání.

Triumph Trophy 1200 SE: Parťák do nepohody

Výbava
Po stránce výbavy nic důležitého nechybí a na své si přijdou i milovníci moderní elektroniky. Za své peníze dostanete například elektronicky stavitelné tlumiče, ochranný štít také stavitelný pomocí elektroniky, stavitelné sedlo, tempomat, brzdný systém ABS (nevypínatelný), vyhřívané rukojeti řidítek i sedlo a nechybí ani palubní audio systém s rozhraním Bluetooth. Za zmínku stojí také systém chytrého ukotvení kufrů Triumph Dynamic Luggage, který umožňuje mírné hnutí a tím tak pomáhá se stabilitou celé mašiny. Palubní deska je jednoduchá, ale zároveň docela moderní a skládá se ze dvou analogových budíků a uprostřed uloženého LCD displeje. Ten zobrazuje například zařazený převodový stupeň, teplotu, kilometry zbývající do prázdné nádrže a umožňuje ovládání a nastavení podvozku i audia. Sedlo je stavitelné v rozsahu 800 až 820 mm a nádrž pojme 26 litrů paliva, což stačí na velmi dobrý dojezd na plné natankování. Po stránce ergonomie si není na co stěžovat, všechny ovládací prvky jsou dobře po ruce a dobrá jsou i zpětná zrcátka s integrovanými blinkry, která vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi. Přední světlomet je dostatečně výkonný a nemusíte se tak obávat ani horších světelných podmínek. Rozměry pneumatik jsou 120/70 R17 vpředu a 190/55 ZR 17 vzadu.

Triumph Trophy 1200 SE: Parťák do nepohody

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je prakticky bez chyb a jedná se o jeden z nejkvalitněji postavených motocyklů ve své třídě. Najdeme na něm spoustu kvalitních, značkových komponent a celkově působí Trophy 1200 SE hodně bytelným a odolným dojmem, což je u cestovního motocyklu určeného pro dlouhé cesty určitě důležité. Žádných vyložených nedostatků jsme si nevšimli a je vidět, že si dali v Anglii na výrobě hodně záležet. Design sice není nějak extra výrazný, ale určitě se jedná o osobitou mašinu se svým nezaměnitelným stylem.

Triumph Trophy 1200 SE: Parťák do nepohody

Verdikt
Tento cesťák od Triumphu patří ve své třídě k těm úplně nejlepším a v ničem si nezadá ani s konkurenty podstatně zvučnějších jmen. Výrobci se povedlo dokonale trefit přesné místo mezi komfortem, agilitou, dostatečným výkonem a příjemnou ovladatelností a všechno na tomto motocyklu tak funguje v takřka dokonalé symbióze. Motor má příjemný projev už ve středních otáčkách, nabídne dobrou odezvu a dostatečný výkon. Navíc není přehnaně žíznivý, takže jsou náklady na cestování docela nízké. Jízdní vlastnosti jsou vyváženy prakticky dokonale a tlumiče nerozhodí ani méně kvalitní cesty. Na zdolávání delších vzdáleností po ne úplně hladkých cestách je Trophy 1200 SE jeden z nejlepších motocyklů. Výbava je více než dostatečná, moderní a zahrnuje většinu dnes hojně používané elektroniky (ABS, kontrola trakce, elektronicky stavitelné tlumiče). Potěší i přehledná palubní deska a kvalitní audio systém s rozhraním Bluetooth. Dílenské zpracování je pak na velmi vysoké úrovni a v tomto ohledu si určitě není na co stěžovat.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Trophy 1200 SE: Parťák do nepohody


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.