Přeposlat Moto Morini Corsaro 1200 Veloce: Charismatický naháč staré školy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Morini Corsaro 1200 Veloce: Charismatický naháč staré školy

27.01.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moto Morini Corsaro 1200 Veloce je povedená, poctivá mašina, která má stylu na rozdávání a potěší hlavně zkušenější jezdce. Samozřejmě, není perfektní, ale mírné nedostatky jí po prvním projetí určitě rádi odpustíte, protože je to vcelku exotická, neokoukaná záležitost a umí tak přitáhnout pozornost.

Moto Morini Corsaro 1200 Veloce: Charismatický naháč staré školy

Motor
O pohon motocyklu Moto Morini Corsaro 1200 Veloce se stará dvouválcový motor chlazený kapalinou, který disponuje zdvihovým objemem 1187cc a čtyřmi ventily na válec. Firma Morini používá svůj vlastní motor a může na něj být právem hrdá, protože je to velmi povedená pohonná jednotka s více než dostatečným výkonem. Když už jsme nakousli ten výkon, tak vězte, že na zadní kolo proudí 99 kW (135 koní) při 8500 ot/min a 122 Nm, které jsou dostupné při 6750 ot/min. Motor se musí pro výrazný zátah lehce potočit, ale není to žádný velký problém, protože mu vyšší otáčky pochopitelně nijak nevadí. Odezva na přidání plynu je rychlá (ve vyšších otáčkách až ostrá), motoru nechybí ani charizmatický zvukový projev a míra vibrací sice není nejnižší, ale není to ani žádná hrůza. Původní motor o výkonu 120 koní měl naprosto nezřízený apetit, kdy byla mašina schopná bez problémů spolknout přes 9 litrů paliva na 100 km. V novějším modelu od roku 2014 je ale použitý trochu jinak naladěný motor a spotřeba by měla být výrazně lepší, a to až o 40%. Převodovka je klasicky šestistupňová a s motorem je velmi dobře sladěná, avšak řazení není z nejpohodlnějších.

Moto Morini Corsaro 1200 Veloce: Charismatický naháč staré školy

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a motocykl je celkově slušně vyvážený, přičemž se cítí dobře jak na klasických okreskách, tak ve městě. Motoru trochu překvapivě nevadí ani pomalejší jízda městem a ovládání je vcelku jednoduché i při nižších rychlostech. Suchá hmotnost bez paliva je 198 kg, což není sice nijak málo, ale na slušné zvládnutí to určitě je. Zvládnout tento motocykl opravdu dobře ale chce už nějaké ty zkušenosti a to platí hlavně pro jízdu na okreskách plných ostrých zatáček. Jízda je sice čitelná, ale tlumiče jsou naladěny na docela tvrdou notu a budete si tak muset dát pozor na horší povrchy. Výmoly a různé výraznější nerovnosti zvládnou tuto mašinu rozhodit docela spolehlivě, stejně tak jako necitlivý nájezd do zatáčky s přepáleným plynem. Právě na tyto věci si budete muset dát při rychlejší jízdě největší pozor. Při vyšších rychlostech je pak stabilita velmi dobrá. K brzdám nemáme žádné výhrady, zvládnou zastavit tento motocykl velmi rychle a nevadnou ani při výraznějším používání. Výrobce použil brzdy od známé společnosti Brembo a brzdná soustava se skládá ze dvou kotoučů o průměru 320 mm vpředu a jednoho 220 mm kotouče vzadu. Do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny a do zadního pak klasický dvoupístek.

Moto Morini Corsaro 1200 Veloce: Charismatický naháč staré školy

Výbava
Výbava je vcelku slušná a za své peníze dostanete hodně značkových a kvalitních komponent. Zmínit bychom měli hlavně brzdy od společnosti Brembo, pneumatiky Pirelli Diablo, vidlici Marzocchi nebo zadní tlumič od firmy Öhlins. Palubní deska je vyvedena v docela moderním stylu a kombinuje v sobě velký, analogový otáčkoměr a displej zobrazující všechny důležité informace (zařazený převodový stupeň, hodiny, teplotu motoru nebo kapacitu baterie). Po pravici otáčkoměru jsou pak usazeny nezbytné informační diody a čitelnost palubní desky je dobrá za všech podmínek. Sedlo je uloženo ve výšce 830 mm a nádrž zvládne pojmout 18 litrů paliva, které při ostřejší jízdě zmiznou rychleji, než se nadějete. Pokud ale udržíte své sportovní choutky na uzdě, dojezd bude o poznání lepší. Zmínit musíme také i po letech stále charizmatický design, kterému dominuje výrazná příď s dvojicí světlometů, a na zádi pak hrají prim dvě ohromné koncovky výfuku vyvedené pod sedlo. Světlomety jsou dostatečně výkonné, nicméně zpětná zrcátka mohla být trochu větší. Rozměry použitých pneumatik jsou 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu.

Moto Morini Corsaro 1200 Veloce: Charismatický naháč staré školy

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a určitě výrazně lepší, než u starší varianty. Ta měla v oblasti kvality výroby mírné nedostatky, které se ale povedlo časem napravit a poslední generace této mašiny je vyrobena mnohem lépe. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a nikde nic nijak zásadně nevrže ani na méně kvalitních cestách. I lak působí docela odolně, takže v tomto ohledu si není moc na co stěžovat. Spolehlivost by měla být při dodržení servisních intervalů na slušné úrovni. Co se týče ceny, tak ta určitě není z nejnižších a v přepočtu vyjde tato charizmatická mašina na půl miliónu korun.

Moto Morini Corsaro 1200 Veloce: Charismatický naháč staré školy

Verdikt
Moto Morini Corsaro 1200 Veloce je povedená, poctivá mašina, která má stylu na rozdávání a potěší hlavně zkušenější jezdce. Samozřejmě, není perfektní, ale mírné nedostatky jí po prvním projetí určitě rádi odpustíte, protože je to vcelku exotická, neokoukaná záležitost a umí tak přitáhnout pozornost. Motor má výkonu více než dostatek a proti předchozí verzi s nižším výkonem nemá ani tak velký apetit, takže v tomto ohledu je zlepšení proti předchozí generaci opravdu patrné. Jízdní vlastnosti jsou dobré, ale tužší podvozek chce pevnou ruku a při ostré jízdě to bude chtít i hodně zkušeností. Projev motocyklu není záludný, ale při ostrém nájezdu do zatáčky s přepáleným plynem není vůbec žádný problém dostat se do velkých potíží. Podvozku nedělají dobře ani méně kvalitní cesty a na to si budete muset dát také pozor. Ve městě se ale tato mašina cítí až překvapivě dobře. Výbava je určitě nadprůměrná a dílenské zpracování solidní, takže v tomto ohledu je všechno víceméně v pořádku.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Morini Corsaro 1200 Veloce: Charismatický naháč staré školy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.