Přeposlat Bimota DB8: I po letech skvělá

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bimota DB8: I po letech skvělá

25.01.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Bimota DB8 je parádní mašina, která staví jak na vysoké úrovni exkluzivity, tak na parádních výkonech a samozřejmě i charizmatickém vzhledu. Je to zkrátka Ital každým coulem, ale pouze s těmi kladnými a příjemnými vlastnostmi. DB8 sice není žádná žhavá novinka, ale i po letech patří tato mašina k tomu nejhezčímu a nejpřitažlivějšímu, co se dá vůbec koupit.

Bimota DB8: I po letech skvělá

Motor
Zadní kolo této krásné mašiny pohání povedený motor původem od Ducati, a to konkrétně čtyřtaktní dvouválec o zdvihovém objemu 1198cc chlazený kapalinou. Motor se pyšní čtyřmi ventily na válec a je naladěný na hezkých 119 kW (162 koní) a 131.4 Nm. Nejvyššího výkonu motor dosahuje při 9500 ot/min a točivý moment je k dispozici při 7700 ot/min. Zátah je příjemně lineární, roste s otáčkami a v poslední třetině otáčkoměru se dočkáte výrazné výkonnostní špičky. Potěší také opravdu bezprostřední reakce na přidání plynu, charizmatický zvukový projev a celkově nemá tato pohonná jednotka žádného výraznějšího hluchého místa. Motor je možná od Ducati, ale elektronika pochází od Bimoty, takže za jeho povedeným charakterem se podepisuje právě Bimota. Po stránce dynamiky nejsou absolutně žádné problémy, protože tato mašina totiž váží pouhých 177 kg (suchá hmotnost) a při výrazném přidání plynu je akcelerace vskutku brutální a nekompromisní. Maximální rychlost se přibližuje hranici 290 km/h, což o dynamice leccos napoví. Motor je spojený s přesnou šestistupňovou převodovkou, se kterou je dobře sladěný.

Bimota DB8: I po letech skvělá

Jízd a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou naprosto perfektní a velmi dobře v době kombinují použitelnost při běžném korzování po okreskách s nekompromisním projevem na okruhu. Bimota DB8 zvládá bez problémů obojí a na okruhu ocení majitel hlavně parádní přilnavost, okamžité reakce na změnu směru jízdy a stabilitu i ve vysokých rychlostech. Díky nízké hmotnosti působí tato mašina vskutku agilním dojmem a není to jenom pocit, je to fakt. V nízkých rychlostech není ovladatelnost nijak zvlášť obtížná, opět díky nízké hmotnosti, takže s tímto motocyklem není náročná ani pomalejší jízda na příměstských cestách. Na nich oceníte také vcelku prostorné sedlo a celkově dobrou ergonomii, díky které se tato Bimota obsluhuje vskutku příjemně. Je to zkrátka superbike na každý den a určitě nespadá do skupiny motocyklů, které vytáhnete jednou za dva týdny na krátkou projížďku. Brzdy ale mohly být trochu výkonnější a jejich horší účinnosti si všimnete hlavně při divoké jízdě na okruhu. Při agresivnějším používání mají tendenci vadnout víc, než by bylo zdrávo, což je určitě škoda. Na předním kole sedí dva brzdné kotouče o průměru 320 mm a zadním kole má své místo jeden 220 mm kotouč. Do předních kotoučů se pak zakusují čtyřpístkové třmeny, zatímco do zadního klasický dvoupístek.

Bimota DB8: I po letech skvělá

Výbava
Výbava sice není nijak výjimečně bohatá, ale ochuzená také není a za své peníze dostanete slušnou porci kvalitních komponent. Zmínit bychom měli hlavně stavitelnou vidlici Öhlins, krásná kola od známé společnosti OZ a nechybí ani množství karbonových dílů. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 800 mm a k dispozici je jak sedlo pro dva, tak pro jednoho. Palubní deska je příjemně moderní a kombinuje v sobě velký otáčkoměr na levé straně a LCD displej s modrým podsvícením, který sedí na pravé straně. Displej zobrazuje všechny důležité informace, jako například rychlost nebo ujeté kilometry a na palubní desce pochopitelně nechybí ani informační diody. Nádrž zvládne pojmout 18 litrů paliva a motor není zrovna dvakrát úsporný, takže na benzinové pumpě budete docela často a na nějaké výrazné polykání kilometrů na jeden zátah tato mašina tedy úplně ideální není. Celková ergonomie je ale dobrá, přední světlomet je dostatečně výkonný a zpětná zrcátka s integrovanými blinkry vám dopřejí slušný přehled o dění za vámi. Na již zmíněných kolech OZ jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

Bimota DB8: I po letech skvělá

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je naprosto perfektní a je vidět, že si dala Bimota na této mašině vskutku záležet. Motocykly od této italské společnosti jsou vlastně vždycky perfektně vyrobené a model DB8 tedy není výjimkou ani v nejmenším. Všechno sedí hezky na svém místě a za své peníze dostanete samé kvalitní, značkové komponenty. V oblasti spolehlivosti by také neměly nastat žádné potíže, protože motor původem od Ducati je velmi spolehlivý a víceméně bezproblémový. Při dodržení servisních intervalů a standardní údržbě toho tato pohonná jednotka snese opravdu hodně. Pro koupi této mašiny mluví také vysoká exkluzivita, protože, ač původem z blízké Itálie, Bimota DB8 je po všech směrech exotickým motocyklem, který budí hodně pozornosti. Cena je samozřejmě vysoká (cca 650 000 Kč) a podstatně vyšší, než u konkurence, ale tak už to u exkluzivních produktů bývá.

Bimota DB8: I po letech skvělá

Verdikt
Bimota DB8 je parádní mašina, která staví jak na vysoké úrovni exkluzivity, tak na parádních výkonech a samozřejmě i charizmatickém vzhledu. Je to zkrátka Ital každým coulem, ale pouze s těmi kladnými a příjemnými vlastnostmi. DB8 sice není žádná žhavá novinka, ale i po letech patří tato mašina k tomu nejhezčímu a nejpřitažlivějšímu, co se dá vůbec koupit. Motor pochází od jiné italské spolenosti, Ducati a nabídne parádní výkon, okamžité reakce na přidání plynu a celkově příjemný projev. Dynamika je tedy perfektní a povedenému motoru dobře sekunduje i skvěle naladěný podvozek. Tento motocykl se cítí dobře jak na závodním okruhu, tak na klasické okresce a je radost ho každý den sedlat. Určitě to není žádný nekompromisní superbike určený výhradně k hrátkám na okruhu. Výbava je slušná, za své peníze dostanete spoustu moderních komponent a potěší i moderní palubní deska. Dílenské zpracování je pak prakticky bezchybné a problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Bimota DB8: I po letech skvělá


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.