BMW


Přeposlat Bosch představil brzdný systém ABS10 pro malé motocykly a nový elektrický hub e-Scooter

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bosch představil brzdný systém ABS10 pro malé motocykly a nový elektrický hub e-Scooter

20.01.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní novince se nepodíváme na žádný nový motocykl ani skútr, ale na známou společnost Bosch a její dva nové produkty. Tato firma představila nový brzdný systém ABS a zajímavý elektrický hub pro skútry.

Bosch představil brzdný systém ABS10 pro malé motocykly a nový elektrický hub e-Scooter

Bosch patří ve světě motocyklů mezi nejznámější dodavatele brzdných systémů ABS a celosvětově je tato společnost v oblasti elektroniky opravdu hodně známá. O vývoj nového brzdného systému ABS a systému elektrického pohonu pro skútry se postaraly samostatné divize Two-Wheeler a Powersports Division, které vznikly minulý rok v Japonsku a mají zde i své sídlo. Tyto dvě divize pracují samostatně a jejich hlavní náplní je návrh různých elektrických systémů a komponent pro svět motocyklů. Zbrusu nový brzdný systém ABS nese označení ABS10 a je koncipovaný pro malé motocykly a skútry s motory do zdvihového objemu 250cc. Tento nový systém bude k dispozici vedle existujícího systému ABS9 a do sériové produkce se dostane později tento rok. Bosch uvádí, že hlavním cílem bylo vytvořit dostupný bezpečnostní systém pro formující se motocyklové trhy. Proti existujícímu systému ve verzi ABS9 je tento nový produkt o 30% lehčí a celých 45% menší, takže umístění v první řadě na malé motocykly a skútry je logické.

Bosch představil brzdný systém ABS10 pro malé motocykly a nový elektrický hub e-Scooter

Vzniknou dvě varianty, jednokanálová na přední kolo a dvoukanálová na kola obě. Bosch zkrátka chce brzdný systém ABS i na velmi levných motocyklech, které by normálním systémem nemohly být kvůli vyšší ceně vybaveny. Druhý produkt je podstatně zajímavější a jedná se o speciální elektrický hub s označením e-Scooter, který půjde použít na konvenční skútry. Tímto elektrickým hubem se nahradí zadní kolo a majitel si bude moct užít 2.4 koně, což sice nevypadá nijak extra zajímavě, ale motor má i funkci boostu, tedy krátkodobého navýšení výkonu. Dynamika by tedy nemusela být u malého skútru špatná a dojezd na plné nabití by měl být okolo 40 km, což je v městské zástavbě slušné. Není vůbec žádným překvapením, že e-Scooter bude prozatím k dispozici pouze v Číně, která je největším provozovatel elektrických skútrů na světě. Zde jsou tyto stroje nesmírně populární a v současné době jezdí v Říši středu zhruba 120 miliónů elektrických skútrů. Jeden z hlavních důvodů vysoké popularity v Číně je pochopitelně nesmírně hustá doprava, ve které jsou oblasti, kam se ve špičce nijak jinak než na skútru ani nejde dostat.

Bosch představil brzdný systém ABS10 pro malé motocykly a nový elektrický hub e-Scooter

Dalším důvodem jsou velmi nízké provozní náklady, které se s hubem e-Scooter ještě sníží a Bosch mluví o 35 euro centech potřebných k plnému nabití. To bude podstatné jak pro běžné uživatele, tak pro ty, kteří si na skútru vydělávají na své živobytí. Tím myslíme hlavně různé poslíčky, kteří v Číně ke své práci skútry využívají v opravdu hojném počtu. V neposlední řadě je elektrický pohon nesrovnatelně přívětivější k životnímu prostřední z důvodu nulových emisí a to je další pádný argument pro nasazení hlavně v Číně, kde jde úroveň znečištění velmi vysoká. Systém e-Scooter je vybavený také senzorem, který přijde pod sedlo a který detekuje, zda na skútru někdo sedí, nebo nikoliv. V případě, že sesednete, motor se automaticky vypne, aby zamezil eventuální nehodě při nechtěném kontaktu někoho jiného s plynem. Cena tohoto systému se bude v Číně pohybovat okolo 400 eur, což je v přepočtu zhruba 10 800 Kč bez DPH a vypadá vskutku velmi zajímavě, přičemž první videa ukazují, že i docela dobře funguje.

Bosch představil brzdný systém ABS10 pro malé motocykly a nový elektrický hub e-Scooter

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Bosch představil brzdný systém ABS10 pro malé motocykly a nový elektrický hub e-Scooter


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.