BMW


Přeposlat BMW F800GT: Příjemný cesťák střední třídy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW F800GT: Příjemný cesťák střední třídy

15.01.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW F800GT je povedený motocykl, který zaujme hlavně milovníky praktických společníků na každý den se schopností zvládnout pořádný zápřah. Není tak těžký a velký, jako klasické dálniční křižníky, takže je pohodlnější na ovládání a není mu cizí ani lehce sportovní projev.

BMW F800GT: Příjemný cesťák střední třídy

Motor
Zadní kolo motocyklu BMW F800GT roztáčí známý řadový dvouválec chlazený vodou, který má zdvihový objem 798cc a čtyři ventily na válec. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky čítá 66 kW (90 koní) při 8000 ot/min a točivý moment o hodnotě 86 Nm je dostupný již při 5800 ot/min. Je možné pořídit si také lehce přiškrcenou verzi naladěnou na 35 kW (48 koní) a 69 Nm, což je samozřejmě varianta určená držitelům řidičského oprávnění A2. Motoru je vlastní příjemné chování již v nízkých otáčkách a solidní reakce na přidání plynu, přičemž pochválit musíme také jeho klidný chod s minimem vibrací. Jedná se o ideální motor pro každodenní používání, jeho projev je veskrze příjemný a docela přátelský. Není problém ho pořádně vytočit, ale nijak zvlášť k tomu nenutí a při náhlé potřebě zrychlení není nutné nijak zuřivě podřazovat. Motor se ochotně sbírá i z klidné jízdy městskými rychlostmi. Velkou výhodou je také střídmá konzumace paliva, přičemž není problém se pohybovat se spotřebou okolo 4 litrů paliva na 100 km a s klidnou rukou se lze dostat i pod tuto hranici. Maximální rychlost se pohybuje okolo 200 km/h, převodovka je klasicky šestistupňová a s motorem dobře sladěná.

BMW F800GT: Příjemný cesťák střední třídy

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou dobře vyladěné a BMW F800GT dokáže překvapit svým někdy až nečekaně agilním projevem. Hmotnost této mašiny i s plnou nádrží čítá 213 kg, což není žádná hrůza a oněch 90 koní nemá s touto váhou žádné větší problémy. Reakce na změny směru jízdy jsou rychlé, přímočaré a od řidítek a tlumičů se k vám dostane docela dost informací o dění na silnici. Jízda je příkladně čitelná za všech okolností a potěší i velmi dobrá stabilita při vyšších rychlostech. Tento motocykl má svou jasnou cílovou skupinu a tou se jezdci, kteří chtějí cestovní mašinu pro každodenní používání, ale zároveň nemají zájem o žádný velký a těžký model, které jsou v této třídě nejrozšířenější. Jen pro srovnání, větší sourozenec tohoto modelu v podobě motocyklu R1200RT váží o značných 61 kg víc a to už jde samozřejmě na ovládání poznat. Míra komfortu je dobrá a povedly se i brzdy, které nemají se zastavením tohoto motocyklu žádné větší problémy. Jejich výkon se dobře dávkuje a brzdy nevadnou ani při větším vytížení. Na předním kole sedí klasicky dva kotouče, každý o průměru 320 mm a na zadním kole má své místo jeden, 265 mm kotouč. Do předních kotoučů se zakusuje čtyřpístkový pevný třmen a do zadního pak jednopístkový plovoucí.

BMW F800GT: Příjemný cesťák střední třídy

Výbava
Základní výbava je spíše spartánská a dostanete vlastně pouze systém ABS, přičemž za stavitelnou kontrolu trakce a elektronicky stavitelné tlumiče ESA (Electronic Suspension Adjustment) si musíte připlatit. List příplatkové výbavy je vskutku rozsáhlý a zahrnuje spoustu jak praktických, tak designových doplňků. Zmínit bychom měli hlavně různé kufry, batohy, topcase a nechybí ani kompletní LED světla, sportovní výfuk od známé společnosti Akrapovič nebo GPS navigace. Palubní deska je jednoduchá a skládá se ze dvou velkých analogových budíků (tachometru a pod ním usazeným otáčkoměrem) a na pravé straně uloženého displeje. Ten zobrazuje informace z palubního počítače a řekne vám všechno důležité (například stav nádrže, zařazený převodový stupeň, ujeté kilometry). Vedle budíků pak mají své místo nezbytné informační diody. Sedlo je ve standardu usazeno ve výšce 800 mm, nicméně formou příplatkové výbavy si lze dopřát výšku v rozsahu od 765 do 820 mm. Nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva a to stačí na velmi slušný dojezd na plné natankování přesahující 300 km. Rozměry pneumatik jsou 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu.

BMW F800GT: Příjemný cesťák střední třídy

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je už tradičně velmi dobré a od BMW vlastně ani nic jiného nečekáme. Všechny komponenty sedí hezky na své místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Ve světě BMW je tento model postavený jako takový levnější cesťák, ale v porovnání s konkurencí je jeho cena pochopitelně vyšší, a pokud zabrousíte do příplatkové výbavy a dopřejete si pár doplňkových prvků, cena vyletí ještě víc. Po stránce spolehlivosti by při dodržování servisních intervalů a standardní údržbě neměly nastat žádné větší problémy a hlavně motor vykazuje velmi dobrou odolnost.

BMW F800GT: Příjemný cesťák střední třídy

Verdikt
BMW F800GT je povedený motocykl, který zaujme hlavně milovníky praktických společníků na každý den se schopností zvládnout pořádný zápřah. Není tak těžký a velký, jako klasické dálniční křižníky, takže je pohodlnější na ovládání a není mu cizí ani lehce sportovní projev. Dvouválcový motor má výkonu tak akorát, dynamická jízda mu nečiní žádné větší problémy a navíc je i příjemně úsporný, což patří mezi jeho nejlepší vlastnosti. Díky střídmé konzumaci paliva zvládne F800GT urazit na plnou nádrž solidní porci kilometrů a to je u takto koncipovaného motocyklu opravdu důležité. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vyvážené, podvozek zvládne jak sportovnější jízdu na klikatých okreskách, tak méně kvalitní povrchy a míra komfortu je dostatečná. V základní výbavě dostanete jen to nezbytně nutné a většinu věcí pak najdete v rozsáhlém listu příplatkové výbavy. Pokud tedy nemáte hluboko do kapsy, můžete si toto BMW vyšperkovat k obrazu svému. Po stránce dílenského zpracování si není na co stěžovat a žádné závažnější problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW F800GT: Příjemný cesťák střední třídy


počet příspěvků: 0

 

Inzeráty

7,055
inzerátů

27.9.2016 12:36

BMW K1200LT

27.9.2016 11:03

BMW R 1100 S r.v.2003

25.9.2016 20:50

Prodám BMW R1100S

25.9.2016 03:20

BMW R 1200 GS LC

24.9.2016 12:36

BMW R 1150 GS

22.9.2016 12:52

BMW R 1150 GS, r.v. 2000

19.9.2016 21:02

BMW R1150 GS

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.