Přeposlat Kawasaki Ninja H2: Revoluce na poli superbiků

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Ninja H2: Revoluce na poli superbiků

11.01.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ninja H2 byla dlouho očekávaná a prakticky okamžitě se zařadila na pomyslný trůn kategorie superbike. Je to kombinace fantastického, přeplňovaného motoru, výrazného designu, úžasného zvuku a v neposlední řadě také vysoké technické vyspělosti. Je to zkrátka stroj pro milovníky technicky pokrokových řešení.

Kawasaki Ninja H2: Revoluce na poli superbiků

Motor
Přeplňovaný motor se chová většinou úplně jinak, než ten atmosférický a ve světě motocyklů to platí dvojnásob. Nejdrsnější pohonnou jednotkou mezi motocykly se pyšní supersportovní Kawasaki Ninja H2, která dostala do vínku parádní řadový čtyřválec přeplňovaný kompresorem. Tento kapalinou chlazený motor má zdvihový objemu 998cc a pyšní se rovnými dvěma stovkami koní při 11000 ot/min a točivým momentem o hodnotě 133.5 Nm, který je dostupný při 10500 ot/min. Výkon je tedy zhruba stejný, jako mají současné atmosférické litry u konkurence, ale způsob, jakým se tento motor prezentuje, je opravdu unikátní. Jeho zátah je brutální už od velmi nízkých otáček, a pokud jste tedy zvyklí za to v nízkých otáčkách pořádně vzít s tím, že motor se probere až výš, tady byste se hodně spálili. Kompresor pracuje víceméně neustále, takže při trochu výraznějším přidání plynu vás mašina hodně zaměstná a je nutné být neustále ve střehu. Musíte si zkrátka zvyknout na jiný projev a odlišný charakter motoru. Za zmínku určitě stojí také výrazný zvukový projev a fakt, že oněch 200 koní není konečná meta. V ultimátní verzi s označením H2R, která ale nesmí na běžné silnice, má tento přeplňovaný motor výkon neuvěřitelných 326 koní a tato varianta je tak nejvýkonnější sériový motocykly na světě. I ,,základní“ H2 je ale pořádný divočák a zvládne se rozjet na takřka 300 km/h. Ve standardu je pak tato mašina vybavena rychloražením.

Kawasaki Ninja H2: Revoluce na poli superbiků

Jízda a ovladatelnost
Ninja H2 je ryzí superbike se vším všudy a přesně tak se také chová. Její pohotovostní hmotnost čítá 238 kg, což není úplně nejméně a při ostré jízdě je tato váha patrná, a to hlavně při rychlých změnách směru. Ovladatelnost v nižších rychlostech také není nejjednodušší, ale tohle mašina do nízkých rychlostí určitě není. Pozice za řidítky je docela slušná, určitě není nijak přehnaně extrémní a stabilita ve vysokých rychlostech je špičková. Určitě to není motocykl pro zelenáče a začínající řidiče, zde si užije jen opravdu zkušený jezdec a vytěžit potenciál motoru naplno jen tak někdo nezvládne. Jízdu pomáhá krotit armáda elektronických pomocníků a Kawasaki tomuto modelu samozřejmě poskytlo také moderní podvozek, bez kterého by to nešlo. Ninja stojí na příhradovém rámu a kombinuje v sobě elektronicky stavitelný tlumič Öhlins a jednoramennou kyvnou vidlici. Pozadu pochopitelně nezůstaly ani brzdy, přičemž brzdnou soustavu dala známá společnost Brembo. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 330 mm a na zadním má své místo jeden 250 mm kotouč. Zatímco do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny, do zadního se zakusuje třmen se dvěma pístky a brzdný výkon celé soustavy je výborný. Výkon se navíc dobře dávkuje a brzdy nevadnou ani při výrazném vytížení na závodním okruhu.

Kawasaki Ninja H2: Revoluce na poli superbiků

Výbava
Výbava je naprosto perfektní a dostanete všechny současné vymoženosti, jaké jsou k dispozici. Kromě klasického brzdného systému ABS je tento model vybavený také řízeným rozjezdem (KLCM - Kawasaki Launch Control Mode) a kontrolou trakce (KTRC - Kawasaki TRaction Control). Ta je stavitelná v několika úrovních a nechybí jí ani mód Rain, ve kterém se výkon sníží o více, než polovinu. Samozřejmostí jsou pak samé kvalitní materiály a světla složená kompletně z LEDek. Palubní deska se skládá z velkého otáčkoměru, který je doplněný displejem zobrazujícím rychlost a další důležité informace (zařazený převodový stupeň, ujeté kilometry a podobně). Okolí otáčkoměru je pak poseto informačními diodami. Čitelnost všech instrumentů je velmi dobrá a problémy nejsou ani na přímém slunečním světle. Sedlo je uloženo ve výšce 825 mm a nádrž pojme 17 litrů paliva, což je spíše průměr a při ostřejší jízdě ji motor vycucne jako nic. Krásná litá kola byla navrhnuta speciálně pro tuto mašinu a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70ZR17 vpředu a 200/55ZR17 vzadu.

Kawasaki Ninja H2: Revoluce na poli superbiků

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a dalo se to očekávat, protože Ninja H2 je vcelku drahá záležitost a určitě by nebylo žádoucí, kdyby byla konstrukce nedokonalá. Za své peníze dostanete samé kvalitní, značkové komponenty a prémiové materiály. Všechno sedí hezky na svém místě a už na první pohled působí Ninja H2 příjemně bytelně. Zmínit bychom měli také hodně zajímavý, futuristický design, díky kterému si tento model na silnici s ničím jiným nespletete a budete tak hned vědět, že se máte klidit z cesty. Když už jsme nakousli tu cenu, tak vězte, že Ninja H2 se na našem trhu prodává za 699 990 Kč s DHP. Je to hodně, ale za své peníze dostanete unikátní superbike s nekompromisním motorem, takže Ninja H2 nemá problém si svou cenu obhájit.

Kawasaki Ninja H2: Revoluce na poli superbiků

Verdikt
Ninja H2 byla dlouho očekávaná a prakticky okamžitě se zařadila na pomyslný trůn kategorie superbike. Je to kombinace fantastického, přeplňovaného motoru, výrazného designu, úžasného zvuku a v neposlední řadě také vysoké technické vyspělosti. Je to zkrátka stroj pro milovníky technicky pokrokových řešení. Není to mašina na honění desetinek na okruhu ve snaze o chirurgicky přesnou jízdu, na to je spíše model ZX-10R, ale bez debat se jedná o jeden z nejlepších a nejzajímavějších motocyklů vůbec. Motor je kapitola sama pro sebe, jeho projev je vskutku unikátní a díky přeplňování kompresorem zatahuje v nízkých otáčkách opravdu brutálně a nekompromisně. Je potřeba si na něj zvyknout. Jízdní vlastnosti jsou skvělé a jízdě pomáhají i moderní elektroničtí pomocníci, bez kterých by to nešlo. Výbava je perfektní a dostanete všechno, co je v současné době ve světě superbiků k dispozici a co je nezbytné. Žádné výtky nemáme ani směrem k dílenskému zpracování, které je prakticky dokonalé a Ninja H2 je určitě jeden z nejlépe zpracovaných sériových motocyklů, co se kdy dotkly silnice.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Ninja H2: Revoluce na poli superbiků


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.