Přeposlat Indian Scout Sixty: Indian v dostupném balení

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Indian Scout Sixty: Indian v dostupném balení

06.01.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Indian Scout Sixty se dá v rychlosti zhodnotit jako atraktivní, kvalitně vyrobený a dostupný motocykl, který určitě své značce ostudu nedělá. Je tomu přesně naopak a v Indianu můžou být pyšní, že vyrobili takto povedený kousek určený i mladším řidičům, který je vlastně vstupenkou do světa jedné z nejstarších firem v oblasti motocyklů.

Indian Scout Sixty: Indian v dostupném balení

Motor
Nový Indian Scout Sixty je postavený na existujícím modelu Scout, ale má jiný, úplně nový motor. Stále se jedná o kapalinou chlazený dvouválec, ale zdvihový objem klesl z 1133cc na 999cc a to má za následek také o něco nižší výkon. To ale neznamená, že by byl nový motor špatný a je tomu přesně naopak. Jedná se o velmi příjemnou pohonnou jednotku, která jde krásně za plynem, s radostí se nechá popohnat do vyšších otáček a nechybí jí ani výrazný zvukový projev. Nejvyšší výkon čitá 78 koní a točivý moment se zastavil na hodnotě 88.8 Nm (při 5800 ot/min), takže o dynamické schopnosti této nové mašiny se nemusíte vůbec bát. Není to sice zrovna lehký motocykl, ale motor nemá s hmotností 246 kg žádný velký problém a maximální rychlost se pohybuje okolo 185 km/h. Velkým plusem je také příjemně vyrovnaný chod a minimum vibrací, takže se jedná o vskutku příjemnou pohonnou jednotku na každodenní používání. Převodovka je pětistupňová, s motorem je dobře sladěná a pracuje se s ní velmi příjemně za všech okolností.

Indian Scout Sixty: Indian v dostupném balení

Jízda a ovladatelnost
Hned po prvním nasednutí do rozměrného sedla se budete cítit jako doma, protože Scout Sixty působí velmi přátelsky a příjemně. Pod nohama působí tento motocykl vcelku agilně, lehce a komunikativně a určitě to není žádná neohrabaná obluda, která by zvládla jet pouze rovně. Nebojí se ani ostřejších zatáček a dobře zvládá i rychlé změny směru jízdy. Při pomalé jízdě někde ve městě je ovládání pochopitelně o něco málo obtížnější, ale není to nic hrozného. Pochvalu si zaslouží i nízká pozice sedla (643 mm), díky čemuž není problém dát si při zastavení na světlech obě nohy  hezky na zem a zlepšit tak stabilitu. Sedlo ale mohlo být o něco málo pohodlnější, stejně tak jako pozice za řidítky a při delším cestování se tak můžete dočkat ztuhlých zad. O zastavení se stará brzdná soustava složená z jednoho kotouče vzadu a jednoho vpředu, přičemž oba kotouče mají shodný průměr 298 mm. Do předního kotouče se zakusuje dvoupístkový třmen a do zadního pak klasický jednopístek. Výkon brzdné soustavy je dobrý, se zastavením nejsou žádné větší potíže a výkon brzd se vcelku slušně dávkuje.

Indian Scout Sixty: Indian v dostupném balení

Výbava
Výbava je obstojná a například už v základu dostanete brzdný systém ABS a moderní palubní desku s palubním počítačem. Samotná palubní deska kombinuje analogový budík s LCD displejem, který zobrazuje většinu důležitých informací, jako například teplotu motoru, aktuální nájezd a celkové ujeté kilometry. Čitelnost palubní desky je bezproblémová a potíže nejsou ani na přímém slunečním světle. Několik málo výtek ale k výbavě přece jenom máme a první míří k nádrži. Ta má objem 12.5 litru, tedy stejně, jako u modelu Scout a jízdní dojezd tak není úplně ideální. Při svižnější jízdě budete muset tankovat docela často a o něco málo větší nádrž by tomuto motocyklu určitě slušela víc. Milovníky vyšších rychlostí nepotěší ani horší ochrana proti větru. Do rychlosti okolo 130 km/h je všechno relativně v pořádku, ale nad touto hranicí už je to horší a cestování výhradně po dálnici tedy není úplně příjemné. Na klasických okreskách a rychlostních silnicích je ale všechno v pohodě a ničeho si nevšimnete. Jak jsme se již zmínili, sedlo je uloženo ve výšce 643 mm a rozměry pneumatik jsou 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Ve standardu použité pneumatiky vyrábí pro Indian společnost Kenda a nejsou špatné, ale konkurenti nabízí ve standardní výbavě většinou o něco lepší gumy.

Indian Scout Sixty: Indian v dostupném balení

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré, určitě patří k nadprůměru a Indian Scout Sixty působí podstatně dražším dojmem, než kolik ve skutečnosti stojí. Může za to hlavně množství chromovaných doplňků a kvalitní lak. Skvěle vypadají také černá kola, která motocyklu dodávají punc exkluzivity. Několik plastů sice vypadá mírně lacině, ale není to nic hrozného a pozitivní dojmy určitě převládají. Spolehlivost je zatím brzo soudit, protože se jedná o nový model s novým motorem, ale není to žádný přetechnizovaný motocykl, takže zde moc věcí k porouchání ani není. Cena této novinky pro náš trh zatím bohužel stanovena nebyla, ale na domácím trhu v USA stojí Scout Sixty 8999 dolarů, což je v přepočtu zhruba 224 605 Kč. To je opravdu rozumná cena, za kterou dostane majitel poctivý a bytelný cruiser s kvalitním zpracováním.

Indian Scout Sixty: Indian v dostupném balení

Verdikt
Indian Scout Sixty
se dá v rychlosti zhodnotit jako atraktivní, kvalitně vyrobený a dostupný motocykl, který určitě své značce ostudu nedělá. Je tomu přesně naopak a v Indianu můžou být pyšní, že vyrobili takto povedený kousek určený i mladším řidičům, který je vlastně vstupenkou do světa jedné z nejstarších firem v oblasti motocyklů. Motor, ač není tak výkonný, jako v dražším modelu Scout, je perfektní a potěší jak jeho rychlé reakce na přidání plynu, tak výrazný zvukový projev a lineární nárůst výkonu. V oblasti jízdních vlastností je všechno v pořádku a tento model kombinuje příjemnou ovladatelnost, rychlou odezvu na změny směru jízdy a slušnou míru komfortu. Sedlo sice mohlo být trochu pohodlnější, ale lze si na to zvyknout a je to hodně individuální. Výbava je obstojná, v základu je Scout Sixty vybavený systémem ABS a povedenou základní deskou, přičemž jediný nedostatek vidíme pouze v průměrně objemné nádrži. Ta vás bude trochu brzdit v rozletu a při svižnější jízdě není dojezd na plné natankování nijak slavný. Dílenské zpracování je ale perfektní a všechny komponenty sedí dobře na svém místě.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Indian Scout Sixty: Indian v dostupném balení


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.