Přeposlat Kawasaki J125: Příjemný společník na každý den

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki J125: Příjemný společník na každý den

04.01.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki J125 je po všech stránkách povedený skútr, který zaujme hlavně řidiče hledající levný, jednoduchý, spolehlivý a přívětivý dopravní prostředek do města pro každý den. Ve městě se tento příjemný skútr cítí jako ryba ve vodě a s hustým provozem v betonové džungli nemá sebemenší problémy.

Kawasaki J125: Příjemný společník na každý den

Motor
Zadní kolo tohoto středně velkého skútru roztáčí po všech stránkách povedený motor Kymco, který se pyšní velmi příjemnou odezvou. Na skútr je jeho odezva občas až překvapivá a potěší i solidním projevem a dobrou distribucí výkonu. Jedná se o čtyřtaktní jednoválec o zdvihovém objemu 125cc, který disponuje čtyřventilovým rozvodem a kapalinovým chlazením. Nejvyšší výkon této jednotky pak čítá 14 koní při 9000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 11.5 Nm při 7000 ot/min. Dynamika jízdy je dobrá, motor ochotně reaguje už v nižších otáčkách a bez protestů se nechá vytočit až do hranice červeného pole otáčkoměru. Motor navíc nemá problém rychle rozjet tento skútr až na 100 km/h, přičemž s trochou odvahy lze cestovat ještě o něco málo vyšší rychlostí. Při vysoké rychlosti moc nevadí ani fakt, že motor točí okolo 9000 ot/min a je tak permanentně v maximálním nasazení. Ve městě už vyšší otáčky motoru ale trochu vadí a při rychlosti okolo 50 km/h točí motor vysokých 6000 ot/min, což může být při konstantní jízdě ve městě mírně nepříjemné. Motor je spojený s příjemně pracující převodovkou typu CVT a průměrná spotřeba této jednotky se pohybuje okolo 2.8 litru paliva na 100 km, takže provozní náklady jsou na velmi nízké úrovni.

Kawasaki J125: Příjemný společník na každý den

Jízda a ovladatelnost
Nejedná se o zrovna lehký skútr, ale vyšší hmotnost čítající 182 kg není při jízdě prakticky vůbec znatelná. Díky dobré konstrukci je většina váhy orientována ve spodní části a to znamená, že stabilita jízdy je perfektní a v hustém městském provozu se s tímto skútrem budete cítit jako střela, která si kličkování mezi ostatními účastníky provozu vyloženě užívá. Dobrou práci odvádí také použité pneumatiky značky Maxxis, které vám poskytnou slušnou odezvu do řidítek a mají lví podíl na dobré přilnavosti a nadprůměrné stabilitě. Jízda je za všech okolností čitelná, předvídatelná a nezáludná, což dělá z tohoto skútru příjemného společníka i méně zkušeným řidičům. Těm hodně pomůže i za příplatek dodávaný systém ABS, který odvádí svou práci na jedničku s hvězdičkou a právě méně vyježděným a začínajícím řidičům určitě doporučujeme si za něj připlatit. Cena za brzdný systém ABS je 7 tisíc Kč, což není nijak závratně moc a jistější a bezpečnější zastavení hlavně při horších povětrnostních podmínkách za to určitě stojí. Pochválit musíme i brzdy, které nemají se zastavením tohoto skútru žádné zásadní problémy, a kromě dostatečné síly se jejich výkon také dobře dávkuje. Na předním kole sedí jeden kotouč o průměru 260 mm a na zadním má své místo také jeden kotouč, ale s průměrem 240 mm. Do obou kotoučů se pak zakusují dvoupístkové třmeny.

Kawasaki J125: Příjemný společník na každý den

Výbava
Výbava je velmi dobrá a v základu dostanete všechno důležité, co byste od středně velkého skútru mohli očekávat. Pod sedlem je dostatek místa na plnohodnotnou přilbu a nechybí ani malý úložný prostor na rukavice a 12v zásuvka. Jediná škoda je, že tato zásuvka na rukavice nejde uzamknout a cennější věci si do ní tedy raději nedávejte. Nad víčkem nádrže pak najdeme malý háček na batoh nebo tašku, takže po praktické stránce věci je na tom tento skútr výborně a je jako stvořený pro každodenní používání. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 775 mm a nádrž zvládne pojmout 13 litrů paliva, což stačí na dojezd na plné natankování okolo 440 km. V tomto ohledu si tedy není na co stěžovat a je jasné, že příliš mnoho kamarádů si na tankovacích stanicích neuděláte. Palubní deska je příjemně moderní a skládá se ze dvou analogových budíků a velkého displeje, který sedí mezi nimi a který zobrazuje důležité informace z palubního počítače. Čitelnost všech instrumentů je nadprůměrná a problémy nejsou ani na přímém slunečním světle. Rozměry pneumatik jsou 120/80x14 vpředu a 130/70x13 vzadu.

Kawasaki J125: Příjemný společník na každý den

Kvalita a spolehlivost
Kawasaki vyrábí tento skútr ve spolupráci s čínskou společností Kymco a tato firma jim dodává například motor. Kvalita zpracování je ale výtečná a je vidět,že si v Kawasaki dali záležet na tom, aby byla úroveň zpracování stejně vysoká, jako na větším modelu J300. To se jim povedlo a ve finále je tak J125 vlastně model J300, pouze s menším motorem. Všechny komponenty sedí na svém místě, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních městských cestách a potěší i dobrá ergonomie, která usnadňuje pohyb v hustém provozu. Po stránce spolehlivosti by mělo být všechno v nejlepším pořádku, protože na tomto skútru není nic extrémně složitého a nemá se tedy co pokazit. Při standardní údržbě a dodržení servisních intervalů by neměly nastat žádné výraznější potíže. Verze bez systému ABS se na našem trhu prodává za 114 900 Kč s DPH a za systém ABS pak zaplatíte rovných 7 000 Kč navíc.

Kawasaki J125: Příjemný společník na každý den

Verdikt
Kawasaki J125 je po všech stránkách povedený skútr, který zaujme hlavně řidiče hledající levný, jednoduchý, spolehlivý a přívětivý dopravní prostředek do města pro každý den. Ve městě se tento příjemný skútr cítí jako ryba ve vodě a s hustým provozem v betonové džungli nemá sebemenší problémy. Motor je opravdu povedený, nabídne slušný výkon, dobrou odezvu a nízkou spotřebu, tedy všechno, co byste od středně velkého skútru mohli čekat. Jediné, co by stálo za vylepšení, jsou vyšší otáčky motoru při městských rychlostech, které můžou být občas lehce nepříjemné. Díky slušnému výkonu se nemusíte bát vydat se ani mimo město, kde brzdou provozu určitě nebudete. Jízdní vlastnosti jsou příjemné, skútr poslouchá na slovo a jízda je příjemně stabilní za všech okolností. Výbava je určitě dostatečná a kromě moderní palubní desky dostanete také nějaký ten úložný prostor a háček na tašku nebo batoh. Za příplatek je k dispozici varianta s brzdným systémem ABS, za kterou doporučujeme si připlatit, a to hlavně méně zkušeným a začínajícím řidičům. Dílenské zpracování je určitě nadprůměrné a žádné větší problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki J125: Příjemný společník na každý den


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.