BMW


Přeposlat BMW C 650 GT: Ze sourozenecké dvojice ten lepší

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW C 650 GT: Ze sourozenecké dvojice ten lepší

28.12.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Z rodinky velkých skútru C 650 od BMW je verze GT tou lepší a hlavně výrazně praktičtější. Je sice těžší a tudíž o něco méně dynamická, ale zase je pohodlnější, příjemnější na řízení a je to vyloženě polykač kilometrů, se kterým je radost sjíždět okresky i rychlostní silnice.

BMW C 650 GT: Ze sourozenecké dvojice ten lepší

Motor
Sourozenci BMW C 650 Sport a C 650 GT mezi sebou sdílení spoustu věcí a jednou z nich je také pohonná jednotka. Ta je pro oba modely naprosto stejná, ale v případě verze C 650 GT musí tahat o 12 kg víc a na celkové dynamice je to trochu znát. Není to nic výrazného, protože motor má výkonu i tak na rozdávání, ale pocitově působí verze GT nepatrně pomaleji, než varianta Sport. Možná ani ne pomaleji, jako spíše méně dychtivě. Po stránce specifikací se může majitel těšit na čtyřtaktní dvouválcový motor o zdvihovém objemu 647cc, který disponuje čtyřmi ventily na válec a vodním chlazením. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je 44 kW, tedy rovných 60 koní a motor této hranice dosahuje při 7750 ot/min. Točivý moment o hodnotě 63 Nm je k dispozici při 6000 ot/min a motor potěší jak příjemným zátahem ve středních otáčkách, tak docela výraznou výkonnostní špičku. Motor se ochotně sbírá, na přidání plynu reaguje pohotově a určitě se jedná o příjemnou pohonnou jednotku na každý den. Skútr je dále osazený technologií Automatic Stability Control (ASC), která zasahuje hlavně v případě, že chcete po motoru co nejvyšší výkon a podmínky pro to nejsou ideální. Když tedy vezmete necitlivě za plyn například na mokré silnici nebo na kluzkých ,,kočičích hlavách“, systém ASC zabere a dá vám na zadní kolo optimální výkon. Pochválit musíme dobré naladění, které není přehnaně agresivní a tato technologie pracuje pouze v případě, že je to opravdu nutné. Převodovka typu CVT je dobrá, s motorem je slušně sladěná a maximální rychlost tohoto velkého skútru se může vyšplhat až na 180 km/h.

BMW C 650 GT: Ze sourozenecké dvojice ten lepší

Jízda a ovladatelnost
Již jsme zmínili, že rozdíl v hmotnosti mezi oběma sourozenci C 650 Sport a C 650 GT je vcelku značných 12 kg v neprospěch modelu GT, ale na jízdě se to nijak negativně nepodepsalo. Je tomu přesně naopak a vyšší hmotnost vám dá lepší jistotu v rychlejších zatáčkách a celkově o něco málo lepší stabilitu. To ale není jediná výhoda vyšší hmotnosti a zmínit musíme také o něco lepší schopnost tlumit nerovnosti a středně velké výmoly. Dalším rozdílem mezi oběma těmito bratry je v sedle, které je u verze GT pohodlnější a je jako stvořené k dlouhým výletům. Ovladatelnost je velmi dobrá, ale v nízkých rychlostech jde vyšší hmotnost cítit a bude to chtít vynaložit docela dost síly. Pochvalu si zaslouží i vcelku komunikativní řidítka, díky kterým budete mít nad skútrem dobrou kontrolu a hlavně na delších cestách je skvělý i široký odkládací prostor pro nohy. Na něm si najde dostatek místa i opravdu velký řidič, který nemá zrovna nejmenší nohy. Brzdy jsou obstojné, ale to je tak všechno a soustava celkově nijak zvlášť nevyniká, což připisujeme na vrub již zmíněné vyšší hmotnosti. Když budete chtít zastavit opravdu rychle a na kousku, budete za brzdy muset pořádně vzít. Na předním kole najdeme dva kotouče o průměru 270 mm a na zadním sedí kotouče jeden, přičemž jeho průměr je stejný (270 mm). Do zadních i předních kotoučů se zakusují dvoupístkové třmeny.

BMW C 650 GT: Ze sourozenecké dvojice ten lepší

Výbava
Výbava je perfektní a v tomto ohledu se jedná o jeden z nejlepších velkých skútrů současnosti, což platí také pro ergonomii a každodenní použitelnost. Pod sedlem je dostatek místa pro dvě plnohodnotné přilby, další dva úložné prostory jsou v prostoru přídě a součástí standardní výbavy jsou i již zmíněné systémy ABS a ASC. To ale samozřejmě není konec a za příplatek si lze dopřát spoustu jak dekoračních, tak praktických a bezpečnostních doplňků. Z těch nejzajímavějších jmenujme hlavně systém SVA (Side View Assist), což je vlastně hlídač mrtvého úhlu, který funguje až do 80 km/h a který se bude hodit hlavně v hustém městském provozu. V příplatkovém listu pak nechybí klasika jako vyhřívané rukojeti řidítek a vyhřívané sedlo, topcase o objemu 35 litrů nebo klasický zadní držák zavazadel. Standardní sedlo je uloženo ve výšce 805 mm a za příplatek si lze přikoupit sedlo ukotvené o 20 mm níž, které usnadní hlavně nastupování a manipulaci. Palubní deska je koncipovaná stejně, jako u modelu Sport, ale má trochu jednodušší grafiku velkého tachometru. Vedle něho pak sedí velký displej zobrazující všechny důležité informace. Nádrž zvládne pojmout 15.5 litru paliva, z čehož patří 3 litry rezervě. Rozměry pneumatik jsou 120/70 ZR 15 vpředu a 160/60 ZR 15 vzadu.

BMW C 650 GT: Ze sourozenecké dvojice ten lepší

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování si není víceméně na co stěžovat a kvalita je vskutku na vysoké úrovni. Nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách a všechno sedí hezky na svém místě. Po stránce mechanické odolnosti by mělo být také všechno v pořádku, protože mechanika je víceméně shodná, jako u předchozí generace a v tomto ohledu žádné závažné problémy nikdy nebyly. Je to zkrátka solidní mašina se vším všudy, a pokud vyloženě nezanedbáte předepsané servisní prohlídky, nikde vás zcela jistě trčet nenechá.

BMW C 650 GT: Ze sourozenecké dvojice ten lepší

Verdikt
Z rodinky velkých skútru C 650 od BMW je verze GT tou lepší a hlavně výrazně praktičtější. Je sice těžší a tudíž o něco méně dynamická, ale zase je pohodlnější, příjemnější na řízení a je to vyloženě polykač kilometrů, se kterým je radost sjíždět okresky i rychlostní silnice. Motor mají oba sourozenci stejný, ale v modelu GT se musí tahat s o 12 kg vyšší hmotností, což se lehce podepsalo na již zmíněné horší dynamice. To ale vůbec nevadí a stabilnější jízdní vlastnosti a lepší schopnosti v oblasti filtrování nerovností tohle všechno bezpečně vyváží. Výbava je perfektní, už v základu dostanete všechno důležité a také spoustu moderních technologií, přičemž příplatkový list je dlouhý, a pokud nemáte hluboko do kapsy, můžete si BMW C 650 GT pořádně vyšperkovat. A to by problém být vskutku neměl, protože tento velký skútr je pořádně drahý a tudíž si ho koupí jen někdo, kdo peníze moc neřeší. Jestli vám ale v garáži parkuje jedno či dvě BMW, chcete velký skútr a zároveň chcete zůstat věrní značce, jste na správné adrese.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW C 650 GT: Ze sourozenecké dvojice ten lepší


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.