Přeposlat Husqvarna 701 Supermoto: Mistr zábavy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Husqvarna 701 Supermoto: Mistr zábavy

23.12.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pro Husqvarnu je model 701 Supermoto úspěšným návratem do této kategorie motocyklů a jedná se o hlavního konkurenta povedené mašiny KTM 690 SMC R. Husqvarna se ale vydala trochu jinou cestou a Supermoto není vyloženě ,,ready to race“, jako 690 SMC R, ale je o něco málo vlídnější, pohodlnější a celkově přístupnější.

Husqvarna 701 Supermoto: Mistr zábavy

Motor
Zadní kolo mašiny Husqvarna 701 Supermoto roztáčí stejný motor, jako jejího motokrosového sourozence Enduro. Jedná se tedy o čtyřtaktní jednoválcový motor chlazený kapalinou, který má zdvihový objem 690cc a čtyři ventily (SOHC rozvod). Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je 49 kW, tedy necelých 67 koní (7000 ot/min) a točivý moment dosahuje hodnoty 68 Nm (6500 ot/min). K dispozici jsou tři palivové mapy s označením Soft, Advanced a Standard a přepínání mezi nimi obstarává tlačítko ukryté pod sedlem. Motor je celkově sice hodně potentní a dynamika jízdy je perfektní, někdy je jeho zátah možná až brutální, ale jízdní mapy působí méně agresivním dojmem, než u konkurenčního modelu 690 SMC R od KTM. Odezva na plyn je rychlá, ale příjemně plynulá a motor skvěle zatahuje hlavně ve středních otáčkách, kde se cítí nejlépe. Stačí vzít pořádně na plyn, zapřít kolena a připravit se na někdy až neuvěřitelně rychlou střelbu. I přes všechen výkon a vysoký točivý moment ale nepůsobí motor záludně nebo přehnaně ostře, což je určitě dobře. Motor je zkrátka úžasný a ve své třídě se jedná určitě o jeden z nejlepších počinů současnosti.

Husqvarna 701 Supermoto: Plný plyn a úsměv je na světě

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou prostě skvělé a kombinace nízké hmotnosti čítající 145 kg a vysokého výkonu znamenají parádní agilitu a bleskové reakce na změny směru jízdy. Široká řidítka zprostředkují dobrou odezvu i kontrolu nad motocyklem a můžete se o ně dobře opřít. Celkově je Husqvarna 701 Supermoto hodně komunikativní mašina a její ideální působiště jsou jak klasické okresky, tak hustý městský provoz (a samozřejmě okruh pro dovádění). Na klikatých okreskách si užijete hodně zábavy a překvapivě zábavné je také proplétání se betonovou džunglí, kde je Supermoto jednoduché na ovládání a pohotové. Další skvělou věcí jsou brzdy, které jsou docela nekompromisní, a pokud za ně vezmete neopatrně, jejich výkon a okamžitá reakce dokážou hodně překvapit. Za zmínku určitě stojí také fakt, že příď se nenoří do silnice ani při opravdu drsném a silném zabrzdění. Brzdnou soustavu dodala známá společnost Brembo, a zatímco na předním kole sedí kotouč o průměru 320 mm, na zadním má své místo 240 mm kotouč. Do předního kotouče se zakusuje čtyřpístkový třmen a do zadního pak klasický jednopístkový.

Husqvarna 701 Supermoto: Plný plyn a úsměv je na světě

Výbava
Výbava sice na první pohled působí hodně spartánky, což se k tomuto typu motocyklů tak nějak hodí, ale ve skutečnosti není vůbec špatná. V některých ohledech je až překvapivě moderní a kromě již zmíněných třech palivových map motoru dostane majitel také ABS systém od společnosti Bosch (9M+). Tento brzdný systém je navíc kompletně vypínatelný a to se dělá zapojením speciální přípojky do konektoru pod sedlem. Palubní deska je extrémně jednoduchá a tvoří ji vlastně pouze malý displej a několik informačních diod. V současné době jsme zvyklí na velké multifunkční displeje, které zobrazují všemožné informace a to je něco, čeho se na této mašině nedočkáte. Palubní deska zobrazuje vlastně pouze aktuální rychlost a čas, takže například na otáčkoměr můžete zapomenout a otáčky tak budete muset odhadovat. To je trochu škoda, stejně tak jako absence ukazatele stavu paliva. Na palubní desce má ale své místo alespoň dioda, která se rozbliká, když bude palivová nádrž skoro prázdná. Když už jsme zmínili tu nádrž, tak vězte, že ta má objem 13.5 litru a to je takřka o litr a půl víc, než u konkurenčního modelu KTM 690 SMC R. Sedlo je uloženo ve výšce 890 mm. Zpětná zrcátka jsou sice docela rozměrná, ale nejsou úplně stabilní a ve vyšších rychlostech počítejte s tím, že všechno za vámi bude rozmazané.

Husqvarna 701 Supermoto: Plný plyn a úsměv je na světě

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a v tomto ohledu si není vůbec na co stěžovat, přičemž kvalita výroby je plně srovnatelná s již několikrát zmíněným konkurentem od KTM. Proti modelu 690 SMC R je Husqvarna 701 Supermoto o něco umírněnější, byť stejně výkonné řešení a cenově vychází obě tyto zábavné mašiny také stejně. Supermoto není tak agresivní a někdy až přehnaně ostré, což určitě není na škodu a jízda je tak sice pořád pekelně rychlá, ale tak nějak lépe čitelná. Samozřejmě to není motocykl na každý den, na to je příliš nepraktický, ale jako stroj zrozený k čistému požitku z jízdy je Husqvarna parádní a určitě si ji zamilujete hned po prvním seznámení.

Husqvarna 701 Supermoto: Plný plyn a úsměv je na světě

Verdikt
Pro Husqvarnu je model 701 Supermoto úspěšným návratem do této kategorie motocyklů a jedná se o hlavního konkurenta povedené mašiny KTM 690 SMC R. Husqvarna se ale vydala trochu jinou cestou a Supermoto není vyloženě ,,ready to race“, jako 690 SMC R, ale je o něco málo vlídnější, pohodlnější a celkově přístupnější. Motor je parádní a jedná se o jednu z nejlepších pohonných jednotek v této třídě, přičemž jeho 67 koní dokáže tento 145 kg těžký stroj vystřelit vpřed vskutku hodně razantně. Jízdní vlastnosti hodnotíme na jedničku, výrobci se povedlo velmi dobře vybalancovat šasi a všechny komponenty spolupracují skvěle. Řidítka jsou komunikativní, přesná a velkou pochvalu si zaslouží i brzdy. Ty nemají se zatavením tohoto motocyklu sebemenší problémy a kromě toho, že jsou výkonné, tak se jejich výkon zároveň dobře dávkuje. Výbava je slušná, v základu dostanete brzdný systém ABS a tři palivové mapy motoru, ale několik důležitých prvků přece jenom schází. Palubní deska je synonymem jednoduchosti a například otáčkoměr jí úplně schází, což je škoda. Dílenské zpracování je dobré a při nezanedbané údržbě by neměly nastat žádné problémy ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Husqvarna 701 Supermoto: Mistr zábavy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.