Přeposlat Ducati Monster 1200 R: Monstrum v nejlepší formě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Monster 1200 R: Monstrum v nejlepší formě

21.12.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Monster 1200 R je nejvýkonnější naháč, jakého kdy společnost Ducati postavila a tato mašina nepatří na špičku pouze v modelové řadě Monster, ale napříč veškerou produkcí v této kategorii. Je to skvělý motocykl jak na okruh, tak na klasické okresky a kombinuje v sobě výkonný motor, parádní ovladatelnost a až překvapivě dobrý komfort.

Ducati Monster 1200 R: Monstrum v nejlepší formě

Motor
O pohon pekelného naháče Ducati Monster 1200 R se stará stejný motor, který pohání jeho slabší sourozence Monster 1200 a Monster 1200 S, takže kapalinou chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 1198,4cc. Nejvyšší výkon ale proti jeho starším sourozencům pořádně narostl a u této ostré verze na zadní kolo proudí 160 koní při 9250 ot/min a točivý moment o hodnotě 131.4 Nm. Ty jsou dostupné 7750 ot/min a Ducati to má nyní ve třídě Monster 1200 velmi hezky odstupňované. Základní verze disponuje výkonem 135 koní a 118 Nm, varianta S má 145 koní 124.4 Nm a nejnovější a nejostřejší model R má již zmíněných 160 koní a 131.4 Nm. Motor u této verze zároveň splňuje poslední emisní normy Euro4, zatímco u starších sourozenců je to pouze Euro3. Dynamika jízdy je perfektní, motor zatahuje příjemně už ve středních otáčkách a s radostí reaguje na sebemenší pobídnutí plynu. Zvukový projev je charizmatický a jedinou výtku vidíme v tom, že motor působí na nejvyšší převodové stupně o něco víc líně, než by měl vzhledem k vysokému výkonu být. Za to ale může pravděpodobně převodovka, která je klasická a rychlořazení by bylo zcela jistě vhodnější. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 5.5 - 6 litrů paliva, což odpovídá výkonu motoru a maximální rychlost tohoto naháče se může vyšplhat až na 240 km/h.

Ducati Monster 1200 R: Monstrum v nejlepší formě

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou parádní a pravděpodobně nejlepší disciplínou tohoto motocyklu a na to, že se jedná o velkého naháče, je jízda až překvapivě komfortní a jednoduchá. Řízení je ostré, komunikativní a mašina jede ochotně tam, kam ji pošlete. Na okruhu se cítí velmi sebejistě, jízda je nezáludná a Monster 1200 R působí čitelně a předvídatelně. K tomu přidejte perfektní stabilitu, velmi vysokou míru komfortu a máte mašinu, kterou je radost používat každý den. Mimo okruh, na klasických okreskách, se tento model cítí také jako doma a právě na méně kvalitních příměstských cestách vynikne dobrý komfort nejvíce. Pozice za řidítky je dobrá a jejich prostřednictvím se k vám dostane spousta informací o tom, co se právě děje pod kolem. Pochvalu si zaslouží také výkonné kotoučové brzdy, které nevadnou ani při náročném ždímání na okruhu a navíc se jejich výkon dobře dávkuje. Brzdy dodala známá společnost Brembo, a zatímco na předním kole sedí dva kotouče o rozměrech 330 mm, na zadním má své místo jeden kotouč o průměru 245 mm. Do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny a do zadního pak klasický dvoupístek. Kromě vysokého výkonu mají brzdy také rychlý nástup, takže se k agresivnímu stylu tohoto naháče dobře hodí.

Ducati Monster 1200 R: Monstrum v nejlepší formě

Výbava
U současných mašin Ducati je standardní výbava vždy velmi bohatá a plná těch nejmodernějších vymožeností, což samozřejmě platí také pro tento model. Majitel dostane tři volitelné jízdní módy (Urban, Touring a Sport), nezbytnou kontrolu trakce (DCT) a samozřejmě nechybí ani brzdný systém ABS. Jak kontrola trakce, tak systém ABS jsou stavitelné a řidič si tak může zvolit pro něj ideální nastavení. Skvělá je také palubní deska, která je zastoupena velkým displejem s opravdu příjemnou a dobře čitelnou grafikou. Displej samozřejmě ukazuje všechny nezbytné věci, jako například otáčky motoru, rychlost, zvolený jízdní mód nebo zařazený převodový stupeň. Nechybí ani ukazatel zvoleného režimu ABS a kontroly trakce a okolo palubní desky pak sedí klasické informační diody. Sedlo je uloženo ve výšce 830 mm a nádrž pojme 17.5 litru paliva, což stačí na průměrný dojezd okolo 280 km. Zpětná zrcátka nevypadají nijak extra rozměrně, ale poskytnou řidiči dobrý přehled o dění vzadu a žádnou výtku nemáme ani směrem k přednímu světlometu, který je dostatečně výkonný. Na krásných kolech o průměru 17 palců jsou obuty pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP a jejich rozměry čítají 120/70 vpředu a 200/55 vzadu.

Ducati Monster 1200 R: Monstrum v nejlepší formě

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je přesně takové, jaké byste od mašiny s cenovkou auta nižší střední třídy čekali, a je tedy perfektní. Za své nemalé peníze dostanete samé kvalitní, značkové komponenty a moderní materiály, takže v tomto ohledu si není vůbec na co stěžovat. Je vidět, že si v Ducati při výrobě s touto mašinou vyhráli a že věnovali pozornost i tomu nejmenšímu detailu. Po stránce spolehlivosti by také neměly nastat žádné problémy, protože motor je docela prověřený už z modelů 1200 a 1200 S a s vyšším výkonem nepřišly žádné nepříjemnosti, jako například zkrácení servisních intervalů. Na výměnu oleje se tedy musí stále buď po 15 000 kilometrech, nebo roce provozu a velký servis, který Ducati označuje jako Desmoservis, je na pořadu dne každých 30 000 km. Pokud servisní intervaly dodržíte, což nepředstavuje žádný zásadní problém, protože jsou nastaveny velmi rozumně, určitě nebudou se spolehlivostí žádné problémy.

Ducati Monster 1200 R: Monstrum v nejlepší formě

Verdikt
Monster 1200 R je nejvýkonnější naháč, jakého kdy společnost Ducati postavila a tato mašina nepatří na špičku pouze v modelové řadě Monster, ale napříč veškerou produkcí v této kategorii. Je to skvělý motocykl jak na okruh, tak na klasické okresky a kombinuje v sobě výkonný motor, parádní ovladatelnost a až překvapivě dobrý komfort. Ano, konkurence je většinou levnější, ale Monster 1200 R si svou vyšší cenu bez větších problémů obhájí. Když už jsme nakousli tu cenu, tak pro náš trh prozatím stanovena nebyla, ale můžeme vycházet z toho, že verze 1200 S stojí v přepočtu zhruba 421 500 Kč s daní. Novinka tedy bude výrazně dražší a je víceméně jasné, že se její cena přehoupne přes půl milionu korun. Je to hodně, ale Ducati není a nikdy nebude levná záležitost. U nového modelu musíme dále pochválit výbavu, parádní brzdy s hromadou výkonu a samozřejmě také precizní dílenské zpracování. Určitě potěší také fakt, že navzdory vyššímu výkonu zůstaly servisní intervaly nastavené stejně, jako u méně výkonných sourozenců Monster 1200 a 1200 S.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Monster 1200 R: Monstrum v nejlepší formě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.