Přeposlat Triumph Street Twin: Moderní retro jak má být

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Street Twin: Moderní retro jak má být

18.12.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Street Twin se po všech stránkách povedl a tento stylový retro motocykl nemá vlastně žádného slabšího místa. Nový motor je perfektní, jízdní vlastnosti zábavné a čitelné, výbava dostatečná a cena rozumná, takže v této třídě je Street Twin jasnou volbou.

Triumph Street Twin: Moderní retro jak má být

Motor
Srdcem motocyklu Triumph Street Twin je, už podle označení, dvouválcový motor. Konkrétně se jedná o jednotku o zdvihovém objemu 900cc se čtyřmi ventily na válec a nutno podotknout, že je to kompletně nový motor. Výrobce u tohoto motoru vypichuje hlavně vysoký točivý moment při nízkých otáčkách a to je skutečně pravda. Maximum točivého momentu, celých 80 Nm, je totiž k dispozici již při 3200 ot/min a motor skvěle zatahuje v celém spektru otáček. Nárůst proti předchozímu modelu Bonneville je velmi slušných 18% a Triumph uvádí, že spotřeba by měla být až o 36% nižší a kombinovaná spotřeba byla spočítána na 3.7 litru paliva na 100 km. Odezva motoru na přidání plynu je příjemně rychlá a povedený je i jeho zvukový projev, který je charizmatický a výrazný. Motor navíc i velmi dobře vypadá, je příkladně zakomponovaný do šasi a celkově můžeme s klidem říct, že se tato kapalinou chlazená jednotka Triumphu opravdu povedla. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 184 km/h a ideální cestovní rychlost se pohybuje na hranici 140 km/h, kdy má motor ještě dostatek síly. Přenos výkonu obstarává klasická pětistupňová převodovka, která je přesná a s pohonnou jednotkou dobře sladěná, takže je radost s ní pracovat.

Triumph Street Twin: Moderní retro jak má být

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou perfektně vybalancované, za což může jak nové šasi, tak vidlice od známé společnosti Kayaba (zadní tlumiče jsou také od této firmy). V příměstském provozu se tato mašina cítí jako doma a potěší hlavně vysoká míra komfortu, takže se nebudete muset obávat ani horších cest. Skvělé je také sedlo, které je uloženo v takřka ideální výšce a z toho vyplývá dobrá pozice za řidítky jak pro menší, tak větší řidiče. Na světlech si tak můžou dát pohodlně nohu dole i řidiči menšího vzrůstu. Městský provoz je pohodlný, a to i díky nízké suché hmotnosti čítající 198 kg a ovladatelnost je pohodlná i v nízkých rychlostech. Relativně nízká hmotnost má výhodu také ve výborné agilitě na klasických okreskách. Street Twin zatáčí s nadšením, poslouchá na slovo a není mu cizí ani vysoká míra stability i při vyšších rychlostech. Jízda je celkově velmi čitelná, nepůsobí ani trochu záludně a vždy budete přesně vědět, co se motocykl chystá udělat. Slova chvály míří také k brzdné soustavě, která vykazuje vysoký výkon a ten se dá navíc obstojně dávkovat. Na předním kole sedí brzdný kotouč o průměru 310 mm a na zadním má své místo menší, 255 mm kotouč. Do obou kotoučů se pak zakusují dvoupístkové třmeny a brzdnou soustavu dodala společnosti Nissin.

Triumph Street Twin: Moderní retro jak má být

Výbava
Výbava je více než dostatečná, a i když vypadá tato mašina jako vyloženě retro počin ve všech směrech, výbava je veskrze velmi moderní a současná. Ve standardu dostanete brzdný systém ABS, kontrolu trakce (ta jde vypnout), zadní světla složená z LEDek a dokonce i USB přípojku, která je ukrytá pod sedlem. Na stránkách výrobce si pak lze vybrat příplatkovou výbavu a možnosti jsou opravdu rozsáhlé, protože list této výbavy čítá přes 150 položek. Nechybí například klasické vyhřívané rukojeti řidítek a za zmínku stojí i stylový výfuk Vance and Hines. Palubní deska je velmi jednoduchá a skládá se z velkého, analogového tachometru, ve kterém je usazený doplňkový displej. Ten toho zvládne zobrazit opravdu hodně a kromě stavu nádrže umí ukázat například aktuální spotřebu paliva, dojezd na zbývající palivo v nádrži, hodiny nebo servisní intervaly. Sedlo je uloženo ve výšce 750 mm a nádrž zvládne pojmout 12 litrů paliva, což stačí na vcelku slušný dojezd a při normálním využívání motoru není problém urazit na plné natankování přes 300 km. Krásná kola mají průměr 18 palců vpředu, 17 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/90 vpředu a 150/70 vzadu.

Triumph Street Twin: Moderní retro jak má být

Kvalita a spolehlivost
I když byla tato mašina vyvinuta a navržena ve Velké Británii, výroba probíhá v továrně Triumphu, která je v Thajsku. To ale nemá na dílenské zpracování žádný negativní vliv a je vidět, že má výrobce opravdu dobré výstupní kontroly. Všechno sedí hezky na svém místě, mašina je plná různých detailů a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Spolehlivost je zatím velmi těžké soudit, protože se jedná o kompletně nový model a případné problémy ukáže až čas. Všechno by ale mělo být v nejlepším pořádku, protože motocykly Triumph jsou dlouhodobě velmi spolehlivé a při standardní údržbě a dodržování servisních intervalů určitě nenastanou žádné větší problémy. Co se týče ceny, tak tato novinka je nepatrně dražší, než většina konkurence, ale pořád se jedná o výhodnou koupi a za své peníze toho majitel dostane opravdu hodně. Ve Velké Británii začíná cena Triumphu Street Twin na částce 7300 liber, což je v přepočtu zhruba 271 120 Kč.

Triumph Street Twin: Moderní retro jak má být

Verdikt
Triumph Street Twin
se po všech stránkách povedl a tento stylový retro motocykl nemá vlastně žádného slabšího místa. Nový motor je perfektní, jízdní vlastnosti zábavné a čitelné, výbava dostatečná a cena rozumná, takže v této třídě je Street Twin jasnou volbou. Motor má dostatek výkonu a zaujme hlavně jeho zátah už v nízkých otáčkách, díky čemuž je to ideální pohonná jednotka pro každý den. Dalším kladným prvkem je nízká spotřeba a s tím spojené příjemné provozní náklady. Jízdní vlastnosti jsou nezáludné, velmi čitelné a vždy budete vědět, co se pod koly na silnici odehrává. Pozice za řídítky potěší jak vysoké, také nižší řidiče a je vskutku radost tento motocykl prohánět po okreskách i v hustém městském provozu. Výbava je pak až překvapivě moderní a v základu nechybí například brzdný systém ABS nebo vypínatelná kontrola trakce. Pokud by zájemci snad základní výbava nestačila, může si vybrat z listu příplatkové výbavy čítající přes 150 položek. Míra personalizace je tedy parádní a každý si může tuto mašinu přizpůsobit obrazu svému. Dílenské zpracování je určitě nadprůměrné a výroba v Thajsku se na celkové kvalitě nijak negativně nepodepsala.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Street Twin: Moderní retro jak má být


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.