Přeposlat MV Agusta F4 1000RC: Nejlepší z rodu F4

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

MV Agusta F4 1000RC: Nejlepší z rodu F4

14.12.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

MV Agusta F4 1000RC je vpravdě unikátní motocykl a jeden z nejzajímavějších počinů současnosti. Této limitované edici posloužil jako základ model F4 RR, což je u Agusty vlajková loď a nejvýkonnější sériový motocykl a vězte, že verze RC je ještě výkonnější. Na zadní kolo putuje hrozivých 212 koní, 115 Nm točivého momentu a to vše při suché hmotnosti čítající pouhých 175 kg.

MV Agusta F4 1000RC: Nejlepší z rodu F4

Motor
Pokud hledáte mašinu, která vás vystraší už při letmém pohledu na její specifikace (a cenu), je MV Agusta F4 1000RC tím pravým. Tento 175 kg lehký motocykl totiž disponuje hrozivým výkonem 212 koní a točivý moment vykazuje neméně hrozivých 115 Nm. Výkon dodává čtyřválcový motor o zdvihovém objemu 998cc, který má DOHC rozvod a jedná se bez debat o jednu z nejdrsnějších pohonných jednotek současnosti. Maximum výkonu je dostupné při stratosférických 13600 ot/min a vrchol točivého momentu dostanete pod ruce při 9300 ot/min, takže není pochyb o tom, že motor miluje vysoké otáčky. Dynamika je omračující, motor reaguje okamžitě, bez jakékoliv prodlevy a reakce na plyn jsou občas tak rychlé, že je to až problém. Je velmi těžké, možná až nemožné, dávkovat plyn jemně a udržovat konstantní výkon, protože stačí sebemenší přidání a motor okamžitě zareaguje a reaguje opravdu ostře. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 302 km/h. Není pochyb o tom, že tohle je motocykl jen pro ty nejzkušenější a zelenáči u něj nemají sebemenší šanci, protože zkrotit ho není vůbec jednoduché.

MV Agusta F4 1000RC: Nejlepší z rodu F4

Jízda a ovladatelnost
Hlavním teritoriem tohoto motocyklu je pochopitelně závodní okruh a zde se Agusta cítí jako doma. Pro něj ostatně byla taky stvořená, čemuž odpovídá také množství použitých technologií a závodních prvků. Dostanete například plně stavitelné tlumiče Öhlins nebo závodní brzdy od společnosti Brembo. Ovladatelnost je přesně taková, jakou byste od nekompromisního superbiku čekali a občas je to tak trochu pěstní zápas. Zkrotit tuto mašinu není úplně snadné a je potřeba se s ní sžít, ale jakmile se vám to povede, objevíte její krásu a oceníte bezprostřední reakce. Stabilita jízdy je perfektní, agilita pak na jedničku s hvězdičkou a brzdy jsou prakticky k neutahání. Právě brzdná soustava je na této mašině jednou z nejlepších věcí vůbec, její výkon je omračující a je prakticky k neutahání, takže vás nenechá na holičkách ani po dlouhém dovádění na okruhu. Brzdný výkon se dobře dávkuje a má docela rychlý nástup, což je právě na okruhu velmi důležité. Jak jsme se již zmínili, brzdy dodala společnost Brembo a průměry kotoučů čítají 2x320 mm vpředu a 210 mm vzadu. Ještě bychom měli zmínit také perfektní odezvu řidítek a celkově velmi dobrou komunikaci stroje s řidičem.

MV Agusta F4 1000RC: Nejlepší z rodu F4

Výbava
K závodnímu stroji patří nekompromisní technická výbava a tu MV Agusta F4 1000RC pochopitelně nepostrádá, přičemž je osazena vším, co si jenom umíte představit. Nechybí závodní systém ABS 9 Plus, osmistupňová kontrola trakce nebo čtyři palivové mapy motoru. Za své peníze dostanete také závodní balíček obsahující kompletně titanový výfukový systém od firmy Termignoni , závodní zátku nádrže, spoustu karbonu a také rodný list motocyklu. Motocykl je dále osazený magnéziovými komponenty a kovanými koly, takže je vidět, že výrobce použil opravdu pouze to nejlepší a nejmodernější, co je v dnešní době k dispozici. Palubní deska je kompletně digitální a skládá se z velkého displeje, na kterém se zobrazují všechny důležité informace, jako například rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, teplota a podobné věci. Okolo palubní desky sedí rej informačních diod a díky příjemnému modrému podsvícení je všechno čitelné a přehledné za jakýchkoliv podmínek. Nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva a ještě bychom měli zmínit, že výrobce použil pneumatiky Pirelli Supercorsa. Ty jsou obuty na kolech o průměru 17 palců a jejich rozměry jsou 120/70 vpředu a 200/55 vzadu. Závodní sedlo je uloženo ve výšce 830 mm.

MV Agusta F4 1000RC: Nejlepší z rodu F4

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je, přesně podle předpokladů, perfektní a v tomto ohledu není této mašině prakticky vůbec co vytknout. Je to vlastně takové umělecké dílo, kdy je věnovaná pozornost každičkému, i tomu nejmenšímu, detailu. Je opravdu vidět, že si dali v Itálii, odkud tento pekelný stroj pochází, skutečně záležet a že jejich hlavním cílem bylo přivést na svět co možná nejvyspělejší motocykl. To se jim částečně povedlo a také si za svůj výtvor nechá výrobce pořádně zaplatit. Agusta F4 1000RC je podstatně dražší, než veškerá její konkurence a to je zároveň tak trochu záruka exkluzivity a toho, že za své peníze dostanete unikátní výtvor. Když už jsme nakousli tu cenu, tak vězte, že na našem trhu stojí tato mašina 36 990 eur, což je v přepočtu takřka 1 milion korun s daní. Na druhou stranu je to ale speciál, který vznikl pouze ve 250 kusech a jednou to tak pravděpodobně bude sběratelský kousek.

MV Agusta F4 1000RC: Nejlepší z rodu F4

Verdikt
MV Agusta F4 1000RC je vpravdě unikátní motocykl a jeden z nejzajímavějších počinů současnosti. Této limitované edici posloužil jako základ model F4 RR, což je u Agusty vlajková loď a nejvýkonnější sériový motocykl a vězte, že verze RC je ještě výkonnější. Na zadní kolo putuje hrozivých 212 koní, 115 Nm točivého momentu a to vše při suché hmotnosti čítající pouhých 175 kg. Takto unikátní motocykl je samozřejmě pořádně drahý a rozdíl mezi standardní verzí F4 RR a tímto speciálem je v přepočtu takřka 325 tisíc korun. Za své peníze ale dostanete motocykl až po střechu napěchovaný těmi nejmodernějšími technologiemi, prémiovými, moderními materiály (titan, magnézium, karbon) a závodní balíček s výfukem Termignoni. Je to bez debat nejlepší motocykl z řady F4, jaký kdy MV Agusta vyprodukovala a zároveň je také hodně obtížný na zvládnutí. Většina japonské a vlastně i evropské konkurence je v otázce ovládání a zkrocení jednodušší, přičemž na tuto Agustu si budete muset zvykat a přizpůsobit se jejímu stylu. O tom ale tato třída speciálních superbiků přece jenom tak trochu je a dá se očekávat, že majitel Agusty F4 1000RC bude hodně zkušený a na okruhu jako doma. Design si musí zhodnotit každý sám, ale charizmatičtější mašinu už jsme dlouho neviděli.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku MV Agusta F4 1000RC: Nejlepší z rodu F4


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.