Přeposlat Honda CB500F, modelový rok 2016

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CB500F, modelový rok 2016

10.12.2015 | Tisková zpráva | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Inovovaný model: Street bike CB500F o výkonu 35kW, jenž je určen pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2, byl pro rok 2016 výrazně přepracován s důrazem na odstranění přebytečné kapotáže a posílení jeho svalnatého vzhledu. Mezi další vylepšení patří větší palivová nádrž, LED světla, nastavitelné předpětí přední vidlice, nový lehký výfuk či nastavitelná brzdová páčka. Agresivní nové rysy zvýrazňuje šest výrazných barevných provedení.

Honda CB500F, modelový rok 2016

1. Úvod

Model CB500F rozšířil řadu středně velkých strojů Honda v roce 2013. Přes své kompaktní rozměry poskytne tento stroj držiteli řidičského oprávnění kategorie A2, který přechází z kategorie 125 cm3, při každé jízdě adrenalin a vzrušení dospělého motocyklu. Zároveň je díky své variabilitě, agilitě, živému výkonu a rozumným provozním nákladům skvělým strojem pro každodenní dojíždění i pro víkendové vyjížďky za potěšením bez ohledu na úroveň pokročilosti jezdce.

Rozsáhlé změny pro rok 2016 posunuly model CB500F o krok dále, zdůraznily jeho naked streetfight styl a vylepšení zaměřená na jezdce mu přidávají na zábavnosti a atraktivitě.

Honda CB500F, modelový rok 2016

2. Informace o modelu 

Zatímco 471 cm3 DOHC motor s výkonem 35 kW a spotřebou 3,4 l/100 km a rám z ocelových lichoběžníkových trubek zůstaly nezměněny, vstupuje CB500F do roku 2016 s novými agresivními liniemi. Design zdůrazňuje mechanické formy stroje; dotyk prvotřídní kvality pak dodávají přední i zadní LED světla.

Větší 16,7litrová palivová nádrž umožňuje delší dojezd, zatímco celkový dojem podtrhují drobná vylepšení, jako je odklopné víčko palivové nádrže, nastavitelná páčka brzdy, či klíč zapalování s vnitřním výbrusem.

K lepšímu pocitu z jízdy přispívá přední vidlice s nastavitelným předpětím, inovovaný buben řazení usnadňující změny rychlostních stupňů či nový tlumič výfuku s vyladěnou vnitřní konstrukcí, jenž vydává ostrý zvuk v závislosti na otáčkách a výkonu motoru.

Honda CB500F, modelový rok 2016

3. Hlavní vlastnosti

3.1 Vzhled a výbava

Minimalistický stylistický koncept modelu CB500F vychází z motivu „Mechanical & Aggressive“, pro nějž je charakteristický kompaktní kryt světlometu, menší sedlo a minimum kapotáže, jež kolem motoru a rámu vytváří kompaktní lichoběžníkový obrys.

Malý, ale účinný LED světlomet je vybaven pozičními světly umístěnými v horní části, jež přídi stroje na silnici dodávají asertivní vzhled. Atraktivní rysy zdůrazňují charakteristické linie přístrojového panelu.

Boční kapotáž je nyní menší a je rozdělena na dvě části, přičemž horní část je lakovaná. Také střední panely, jejichž tvar sleduje obrys nádrže, mají kompaktnější rozměry a obnažují tak větší část ocelového rámu a kompaktního řadového dvouválcového motoru s novým prémiovým bronzovým krytem klikového hřídele a pláště válců.   

Závěsy stupaček jezdce i spolujezdce jsou menší, přičemž stupačky spolujezdce z hliníkové slitiny dotvářejí charakter stroje. Výrazně kompaktní sedlová část je zakončena LED světlem s čirým krytem a ostře tvarovaným blatníkem. Detaily zvyšující komfort jezdce zahrnují odklopné víčko palivové nádrže a 5stupňové nastavení polohy brzdové páčky. „Vlnovitý“ klíč je hladší a působí prémiovějším dojmem. 

Obsáhlý přístrojový panel je tvořen digitálním ukazatelem rychlosti, sloupcovým digitálním otáčkoměrem, počítadlem kilometrů, dvěma denními počítadly, hodinami a digitálním ukazatelem hladiny a spotřeby paliva. Do zapalování je zabudován imobilizér HISS (Honda Intelligent Security System); pod sedlem se nachází prostor pro uložení U-zámku.

Honda CB500F, modelový rok 2016

CB500F bude k dispozici v šesti výrazných barevných provedeních, jejichž součástí jsou i polepy ráfků kol:

  • bílá Ross White a červená Millennium Red (trikolóra)
  • žlutá Lemon Ice Yellow / černá Graphite Black
  • oranžová Candy Energy Orange / šedá metalíza Macadam Grey Metallic
  • červená Millennium Red / šedá metalíza Macadam Grey Metallic
  • bílá perleťová Pearl Metalloid White / šedá metalíza Macadam Grey Metallic
  • matná černa Matte Gunpowder Black / matná stříbrná metalíza Matte Krypton Silver Metallic

 

Nabídka originálního příslušenství Honda pro CB500F zahrnuje vyhřívané rukojeti, karbonový přední blatník, kryt zadního sedla, U-zámek, sports tail pack, zadní vnitřní blatník, ochrannou nálepku na nádrž a zásuvku pro nabíjení elektrických přístrojů.

Honda CB500F, modelový rok 2016

3.2 Motor

Osmiventilový kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor DOHC u modelu CB500F nabízí skvělou rovnováhu fyzických rozměrů, pružnosti a výkonu. „Trojúhelníkový“ poměr klikového hřídele, hlavního a vyvažovacího hřídele je velmi podobný řešení použitému u čtyřválcových motorů Honda RR a většina vnitřní konstrukce a technických řešení je převzata přímo ze strojů CBR600RR a CBR1000RR.

Vrtání a zdvih je 67 mm x 66,8 mm; zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a hlavní vyvažovací hřídel je umístěn za válci blízko těžiště motocyklu. Primární převod a převod setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované k vyvažovacímu hřídeli a jeho nízká hmotnost umožňuje motoru volně se otáčet se sníženou setrvačností.

Systém elektronického vstřikování paliva PGM-FI zajišťuje výbornou odezvu na plyn. Proudění vzduchu od vzdušníku až po výfuk je co nejpřímější a přepážka uvnitř vzduchové komory rozděluje proud vzduchu mezi oba válce. Maximálního výkonu 35 kW motor dosahuje při 8 500 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 43 Nm při 7 000 ot./min. 

Motor působí jako namáhaný konstrukční prvek, který prostřednictvím čtyř závěsů na hlavě válců zvyšuje tuhost rámu. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření. Tichý rozvodový řetěz má povrch kolíků potažený vanadem, což snižuje tření a zvyšuje ochranu proti prachu. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm.

Velikost vrtání 67 mm je stejná jako u modelu CBR600RR. Tvar pístů vychází z řešení použitého u modelu CBR1000RR, které snižuje jejich hlučnost při vysokých otáčkách. Tření je sníženo přidáním kroužků na spodní části pláště pístu (úprava, která zvyšuje plochu povrchu a vytváří mezery, v nichž může proudit olej pro zajištění lepšího mazání). Solná lázeň AB1, která se používá po nitridování v solné lázni, vytváří stejně jako u CBR600RR a CBR1000RR membránu chránící před oxidací.

Kliková skříň používá odstředivě litá tenkostěnná pouzdra, která jsou díky stejným roztečím vrtání jako u CBR600RR co nejkompaktnější a nejlehčí. Jejich vnitřní konstrukce klade důraz na snížení ztrát čerpáním, které mohou u zapalování s posunem 180° nastat. Olejové čerpadlo se stejnou vnitřní strukturou jako u modelu CBR1000RR má lepší odvzdušňovací výkon, snížené tření. Hlubší olejová vana snižuje přelévání oleje při prudších průjezdech zatáčkami a při brzdění. Objem olejové náplně činí 3,2 litru.

Šestistupňová převodovka vychází z jednotky použité u motorů RR a využívá stejnou konstrukci řadicích ramen a spojovacího mechanismu. V rámci inovací pro rok 2016 došlo k úpravě napětí pružin bubnu řazení, jenž se navíc vyznačuje novým tvarem střední části. Výsledkem je hladší a snazší řazení.

Nový tlumič výfuku obsahuje dvě vnitřní komory spojené děrovanou trubicí. Je fyzicky kratší, čímž přispívá k centralizaci hmoty, o 2 kg lehčí a s rostoucími otáčkami produkuje ostrý a výrazný zvuk.

Honda CB500F, modelový rok 2016

3.3 Podvozek

CB500F má rám z 35mm kosočtvercových ocelových trubek, který je lehký a pevný a poskytuje jezdci dobrou zpětnou vazbu při změně povrchu vozovky. Umístění bodů pro upevnění motoru a vyvážení tuhosti rámu přispívá ke snížení vibrací.

Rozvor kol je 1 410 mm, předsazení a závlek činí 25,5°/102 mm. Tyto hodnoty jsou zárukou pohotového a přesto jistého řízení. Centralizace hmoty, kdy motor je velmi blízko čepu kyvné vidlice, umožňuje hbité zatáčení. Stabilita je zajištěna díky optimálnímu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo. Pohotovostní hmotnost činí 192 kg.

Sedlo je umístěno nízko (v 785 mm), díky čemuž je Honda CBR500F snadno ovladatelná, zatímco relativně vysoko umístěná řídítka usnadní nalezení sportovní jízdní pozice jezdcům různých výšek.

Celkové rozměry jsou 2 080 mm x 790 mm x 1 060 mm, světlá výška je 160 mm. Palivová nádrž nyní pojme 16,7 litru včetně rezervy a v kombinaci s vynikající úsporností motoru umožňuje dojezd přes 480 km.

Přední 41mm teleskopická vidlice se zdvihem 120 mm poskytuje měkkou, přesto kontrolovanou jízdu, a dodává vynikající spojení s přední pneumatikou. Pro rok 2016 model CB500F získal možnost nastavení předpětí vidlice, jejíž trubky jsou opatřeny modrým alumitem. Zadní tlumič Pro-Link nabízí 9 úrovní nastavení předpětí a je spojen s tuhým kyvným ramenem z ocelových profilů. Koncový převod je zajištěn 520mm utěsněným řetězem.

Lehká, 17palcová litá hliníková kola, mají paprsky ve tvaru písmene Y s dutým průřezem. Šířka předního kola je 3,5 palce s pneumatikou 120/70-ZR17, zadní kolo má šířku 4,5 palce a pneumatiku 160/60-ZR17. Přední vlnovitý kotouč o průměru 320 mm s dvoupístovým třmenem doplňuje zadní kotouč o průměru 240 mm s jednopístovým třmenem. Systém ABS je součástí standardní výbavy.

4. Technické parametry 

MOTOR

 

Typ

Řadový, kapalinou chlazený dvouválec

Zdvihový objem

471 cm3

Vrtání & zdvih

67 mm x 66,8 mm

Kompresní poměr

10,7 : 1

Maximální výkon

35 kW při 8 500 ot./min.

Max. točivý moment

43 Nm při 7 000 ot./min.

Olejová náplň

3,2 l

PALIVOVÝ SYSTÉM

 

Karburace

PGM FI

Objem palivové nádrže

16,7 l (včetně rezervy)

Spotřeba paliva (WMTC)

3,4 l/100 km

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Startér

Motor

Kapacita baterie

12 V/8,6 AH

Výkon alternátoru

23,4 A při 2 000 ot./min.

HNACÍ ÚSTROJÍ

 

Typ spojky

Lamelová, mokrá

Typ převodovky

6-stupňová

Stálý převod

Řetěz

RÁM

 

Typ

Ocelový, kosočtvercové profily

PODVOZEK

 

Rozměry (DxŠxV)

2 080 mm x 790 mm x 1 060 mm

Rozvor kol

1 410 mm

Úhel přední vidlice

25,5 stupně

Závlek

102

Výška sedla

785 mm

Světlá výška

160 mm

Pohotovostní hmotnost

192 kg

ZAVĚŠENÍ KOL

 

Typ vpředu

Konvenční 41 mm teleskopická vidlice s nastavením předpětí

Typ vzadu

Prolink s jedním tlumičem s 9 úrovněmi nastavení tuhosti, kyvné rameno ze čtvercových ocelových profilů

KOLA

 

Typ vpředu

Z lehké slitiny, vícepaprsková

Typ vzadu

Z lehké slitiny, vícepaprsková

Velikost ráfku Přední

17 x MT3,5

Velikost ráfku Zadní

17 x MT4,5

Pneumatika vpředu

120/70ZR - 17M/C

Pneumatika vzadu

160/60ZR - 17M/C

BRZDY

 

Systém ABS, Typ

Není / 2-kanálový

Typ vpředu

Jeden vlnovitý kotouč, 320 mm, 2-pístový třmen

Typ vzadu

Jeden vlnovitý kotouč, 240 mm, 1-pístový třmen

PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA

 

Přístrojový panel

Digitální ukazatel rychlosti, digitální čárový otáčkoměr, dvě denní počítadla, digitální ukazatel množství paliva a ukazatel okamžité spotřeby, digitální hodiny

Zabezpečovací systém

HISS (Honda Intelligent Security System)

Světlomet

4,8 W potkávací 12 W dálkový x 1 reflektor

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.

# Upozornění: uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky jsou prováděny na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.


 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CB500F, modelový rok 2016


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.