Přeposlat Ducati 959 Panigale: Parádní evoluce superbiku 899 Panigale

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati 959 Panigale: Parádní evoluce superbiku 899 Panigale

11.12.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na co Ducati v poslední době sáhne, to se většinou podaří na jedničku s hvězdičkou a platí to také pro nový model 959 Panigale. Dalo by se říct, že tato mašina vznikla jako jakási nástavba modelu 899 Panigale, který plní pouze normy Euro3 a na přísnější normy Euro4 už nedosáhl.

Ducati 959 Panigale: Parádní evoluce superbiku 899 Panigale

Motor
Zadní kolo mašiny Ducati 959 Panigale pohání skvělý dvouválcový motor Superquadro, který má zdvihový objem 955cc a disponuje kapalinovým chlazením. Pro Ducati je to první motor tohoto typu, který splňuje emisní normy Euro4 a dá se tedy očekávat, že větší verze pro modely 1299 splňující tyto emisní normy přijde velmi brzy. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je skvělých 157 koní při 10500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 107.4 Nm, přičemž ty jsou dostupné v 9000 ot/min. Motor je tedy výkonnější, než jeho předchůdce o zdvihovém objemu 898cc a nárůst čítá hezkých 9 koní. Motor se pyšní velmi ostrým projevem, kdy reaguje na přidání plynu opravdu pohotově a prodleva je v tomto ohledu vskutku minimální. Dynamika jízdy je tedy perfektní a motor se nejlépe cítí spíše ve vyšších otáčkách, kde má výkonu na rozdávání. Nejvyšší rychlost této mašiny se může vyšplhat až na 280 km/h. Zvukový projev je trochu jiný, než u předchozí varianty 899 Panigale, ale je velmi výrazný a příjemně se poslouchá. Za jiný projev můžou také nové výfuky ve stylu dvouhlavňové brokovnice, po kterých výrobce sáhnul hlavně z důvodu již zmíněných emisních norem Euro4. Tyto nové výfuky sice nejsou tak sexy, jako původní výfuk ukrytý v šasi, ale špatně určitě nevypadají a musíme zmínit také fakt, že průměr koncovek narostl z 55 na 60 mm. Modely určené mimo Evropu by pak měly mít stejný výfuk, jako předchozí verze 899 Panigale. O přenos výkonu se stará perfektní šestistupňová převodovka s technologií rychlořazení DQS.

Ducati 959 Panigale: Parádní evoluce superbiku 899 Panigale

Jízda a ovladatelnost
Tlumiče, brzdy a pozice za řidítky byly převzaty z modelu 899 Panigale a v Ducati vlastně pouze snížili kyvnou vidlici, a to kvůli lepší stabilitě a trakci. Jízdní vlastnosti jsou perfektní, jak už tak bývá u nových Ducati dobrým zvykem a pochválit musíme hlavně kombinaci jízdní pohody a bezprostředních reakcí. Pozice za řidítky je skvělá, na mašině je hodně místa, a to i pro nohy a problémy tak nebudou mít ani vysocí jedinci. Šasi je perfektně vybalancované, motocykl reaguje na změny směru jízdy okamžitě a do zatáček se vrhá s nadšením. Jízda je celkově docela předvídatelná a přilnavost je perfektní za jakékoliv situace. Určitě potěší také velmi dobrá zpětná vazba od řidítek i plynu a 959 Panigale tak působí opravdu živě a zároveň komunikativně. Brzdy jsou stejné, jako u modelu 899 a za své peníze tedy dostanete soustavu od známé společnosti Brembo. Svou práci odvádějí docela dobře, ale nejsou tak silné a ostré, jak byste možná od superbiku tohoto typu čekali. V žádném případě se neblíží brzdám použitým u modelu 1299, ale to se dalo tak nějak čekat. Vrásky na tváři vám brzdy svým výkonem zcela jistě neudělají, ale určitě to mohlo být o něco málo lepší. Rozměry brzdných kotoučů jsou 2 x 320 mm vpředu a 245 mm vzadu, přičemž do předních kotoučů se zakusuje čtyřpístkový třmen a do zadního klasický jednopístek.

Ducati 959 Panigale: Parádní evoluce superbiku 899 Panigale

Výbava
V oblasti výbavy si není vůbec na co stěžovat, a stejně jako v případě předchůdce 899 Panigale dostanete mašinu až po střechu napěchovanou nejmodernějšími technologiemi a značkovými komponenty. Zmínit bychom měli hlavně systém ABS, osmistupňovou kontrolu trakce, jízdní módy (Race, Sport a Wet), již zmíněné rychlořazení, multifunkční palubní desku nebo povedené pneumatiky Pirelli Rosso Corsa a samozřejmě i kompletně stavitelné tlumiče. Palubní deska je digitální, zobrazuje všechny důležité informace a má vcelku jednoduchou grafiku, takže je přehledná za jakékoliv situace. Sedlo je uloženo ve výšce 830 mm, rozvor čítá 1431 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, což stačí na vcelku solidní dojezd na plné natankování. Přední světlomety nejenom že skvěle vypadají, ale jsou také dostatečně výkonné a problémy nejsou ani se zpětnými zrcátky, které vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 180/60 ZR17 vzadu a 120/70 ZR17 vpředu.

Ducati 959 Panigale: Parádní evoluce superbiku 899 Panigale

Kvalita a spolehlivost
V této kategorii Ducati již nějakou dobu opravdu exceluje a nová 959 Panigale není výjimkou. Dílenské zpracování je perfektní, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních površích a za své peníze dostanete samé kvalitní a značkové komponenty. Kvalita a celková úroveň tohoto superbiku se může rovnat s těmi nejlepšími a k těm tento model ostatně také patří. Design je samozřejmě vyloženě individuální záležitost, ale nám se tato novinka od Ducati velmi líbí a i ty lehce kontroverzní výfuky mají něco do sebe. K dispozici jsou dvě barevné varianty, a to bílo-červená a červeno-černá. Cena pro náš trh zatím bohužel nebyla stanovena.

Ducati 959 Panigale: Parádní evoluce superbiku 899 Panigale

Verdikt
Na co Ducati v poslední době sáhne, to se většinou podaří na jedničku s hvězdičkou a platí to také pro nový model 959 Panigale. Dalo by se říct, že tato mašina vznikla jako jakási nástavba modelu 899 Panigale, který plní pouze normy Euro3 a na přísnější normy Euro4 už nedosáhl. Nový motor je výkonnější, má vyšší točivý moment a nepatrně vyšší zdvihový objem, nicméně pořád je to známý a po všech směrech povedený dvouválec Superquadro. Kvůli emisním a hlukovým normám dostala novinka i jiný výfuk, který sice možná nepůsobí tak uhlazeně, jako u 899 Panigale, ale ve finále nevypadá vůbec špatně a není to žádný velký rušivý element. Jízdní vlastnosti jsou perfektně vyvážené, mašina je hbitá, ostrá a zároveň i docela pohodlná a prostorná. Není to zkrátka žádný extrémně drsný supersport, který vás bude trápit, mimo dokonale hladký okruh, na jakémkoliv jiním povrchu. Výbava je naprosto dostatečná a dostanete zástup moderních technických vymožeností, stejně tak jako samé značkové komponenty. Po stránce dílenského zpracování si není vůbec na co stěžovat a v této oblasti patří Ducati 959 Panigale ve své třídě mezi premianty.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati 959 Panigale: Parádní evoluce superbiku 899 Panigale


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.