Přeposlat Tři krásné novinky od Moto Guzzi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Tři krásné novinky od Moto Guzzi

09.12.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V poslední době jsme sice společnost Moto Guzzi trochu opomíjeli a přehlíželi, ale dnes to napravíme a ukážeme si tři velmi zajímavé novinky pro rok 2016. Italský výrobce motocyklů má v zásobě jak moderní bagger, tak dnes nezbytné retro mašiny, které vypadají opravdu skvěle. Pojďme se tedy na všechny novinky podívat.

Tři krásné novinky od Moto Guzzi

Moto Guzzi V7 II Stornello
Nejočekávanější novinkou od Moto Guzzi je sice majestátní bagger MGX-21 Flying Fortress, ale skvěle vypadá i tento retro motocykl. Jedná se vlastně o limitovanou edici motocyklu V7 čítající rovných 1000 kusů, přičemž každý model se bude dělat ručně. Můžeme tak očekávat tu nejlepší možnou péči a pozornost věnovanou každému detailu. Tato edice odkazuje na šedesátá a sedmdesátá léta minulého století a V7 II Stornello stojí na klasickém základu V7, a to včetně dvouválce o zdvihovém objemu 744cc. Na ten se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který se nese na populární retro vlně. Celá řada V7 je retro a tato speciální edice je retro ještě o něco víc. Skvěle vypadá hlavně stylový, vysoko posazený výfuk Arrow a takřka rovné sedlo, přičemž nemůžou chybět ani baňaté offroad pneumatiky, které k této třídě tak nějak patří. Samozřejmostí je pak speciální barevné schéma kombinující bílou, černou a červenou barvu.

Tři krásné novinky od Moto GuzziTři krásné novinky od Moto Guzzi

Příď je velmi jednoduchá a obsahuje pouze typický, kruhový světlomet, ze kterého vystupuje malý štít sloužící jako kryt palubní desky. Když už jsme nakousli tu palubní desku, tak ta je velmi jednoduchá a skládá se ze dvou analogových budíků a doprovodných informačních diod. Spousta prvků na tomto motocyklu je vyrobena z hliníku a celková hmotnost se zastavila na vcelku příjemné hodnotě 187 kg. Pochválit musíme i hezká vyplétaná kola, která mají průměr 18 palců vpředu a 17 palců vzadu. Dvouválcový motor o zdvihovém objemu 744cc nabídne nejvyšší výkon okolo 47 koní a tento model tak bude dostupný i pro vlastníky řidičského průkazu skupiny A2. V základní výbavě pak majitel dostane jak brzdný systém ABS, tak vypínatelnou kontrolu trakce, takže v ohledu výbavy je na tom tento retro motocykly vcelku moderně.

Tři krásné novinky od Moto GuzziTři krásné novinky od Moto Guzzi

Moto Guzzi V9 Roamer a Bobber
Oba tyto nové modely jsou opět vyvedeny v retro stylu a dalo by se říct, že se jedná o větší a výkonnější sourozence modelové řady V7. Použitý motor je úplně nový, a co se týče rozdílů mezi verzemi Roamer a Bobber, tak vězte, že je jich vcelku dost. Zatímco Roamer je spíše elegantní, stylová mašina, Bobber vypadá mnohem drsněji a má nižší, širší řidítka, krátký blatník a opět je osazený baňatými pneumatikami. Obě kola použitá u Booberu mají průměr 16 palců a kola osazená na modelu Roamer mají 16 palců vzadu a 19 palců vpředu. Roamer pak disponuje i o něco vyšším sedlem a výrazně vyššími řidítky. Model V9 Roamer je vlastně nástupce populární Nevady, která se udržela v nabídce Moto Guzzi více, než dvě dekády. Obě jsou to opravdu stylové mašiny a záleží tak vyloženě na osobních preferencích, která se vám zalíbí víc. Oba sourozenci jsou postaveni na ocelovém rámu a hmotnost by se měla pohybovat okolo 200 kg.

Tři krásné novinky od Moto GuzziTři krásné novinky od Moto Guzzi

I když se jedná o retro mašiny, výbava je opět velmi moderní a nechybí ABS, kontrola trakce a USB port umístěný pod sedlem. Ten umožní nabití smartphonu a zvládne také propojení motocyklu s telefonem pomocí speciálního softwaru. Co se týče motoru, tak ten je nový a vychází z motoru použitého v modelové řadě V7. Jedná se tedy opět o dvouválec, avšak jeho zdvihový objem čítá 850cc a pochopitelně se můžeme těšit také na vyšší výkon. Ten ale není nijak dramaticky vyšší a oba motocykly se budou hnát vpřed silou 55 koní a 62 Nm. To nevypadá jinak extra zajímavě, ale motor by měl nabídnout velmi dobrý projev napříč celým spektrem otáček se zaměřením na malé a střední otáčky. Nebude to tedy na nějakou divočinu, ale tyto mašiny ani nejsou brané jako sportovní stroje a okamžitě dostupný výkon po přidání plynu je zcela jistě důležitější a užitečnější. Převodovka je pak klasicky šestistupňová a obě varianty budou dostupné také se sníženým výkonem pro majitele licence A2.

Tři krásné novinky od Moto GuzziTři krásné novinky od Moto Guzzi

Moto Guzzi MGX-21 Flying Fortress
Nakonec jsme si nechali tento vskutku impozantní motocykl, který vypadá prostě parádně a jeho označení ,,létající pevnost“ pak mluví za vše. Na první pohled zaujmou jak celkové rozměry, tak masivní přední maska a velké, nízko položené sedlo. Pozornost přitáhne i extrémně dlouhý výfuk a netradiční přední kolo, které je vyplněné. Kombinace černého těla, červených doplňků a částí vyrobených z karbonu vypadá moderně a celkově působí tato mašina docela futuristickým dojmem. Jako základ novince posloužil model California 1400 a stylově pak vychází z konceptu MGX-21, který spatřil světlo světa před rokem. Přední světlomet je postavený na LEDkách a robustní přední maska z druhé strany ukrývá palubní desku s vestavěnými reproduktory. Součástí základní výbavy je vestavěný Bluetooth modul, takže motocykl lze spojit s telefonem a jeho prostřednictvím si pak do palubního audio systému poslat nějakou tu hudbu pro zpříjemnění dlouhého cestování. Právě tomuto účelu je MGX-21 Flying Fortress skvěle uzpůsobená a součástí výbavy je i tempomat, přičemž tím výčet moderních vymožeností nekončí.

Tři krásné novinky od Moto GuzziTři krásné novinky od Moto Guzzi

Majitel dále dostane brzdný systém ABS, stavitelnou kontrolu trakce a volitelné palivové mapy umožňující přizpůsobit projev motoru svým požadavkům. Radiální brzdy s výraznými, červenými třmeny pak dodala známá společnost Brembo. Motor pochází z již zmíněného modelu California 1400 a zadní kolo tohoto stylového cruiseru tedy pohání vzduchem a olejem chlazený dvouválcový motor  „Quattrovalvole“ o zdvihovém objemu 1380cc. Motor má rozvod SOHC (4 ventily na válec) a jeho maximální výkon by měl být u novinky stejný, jako u Californie. Na zadní kolo tedy bude proudit 96 koní a hlavně 120 Nm točivého momentu, které budou k dispozici již při 2750 ot/min. Můžeme se tedy těšit hlavně na skvělý projev už v nižších otáčkách, což je u cestovního motocyklu věc opravdu důležitá. Zatím se bohužel neví, kdy se tento model začne prodávat nebo kolik bude stát, ale levná záležitost to určitě nebude a jenom připomeneme, že základní California na našem trhu stojí 456 990 Kč s DPH.

Tři krásné novinky od Moto GuzziTři krásné novinky od Moto Guzzi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Tři krásné novinky od Moto Guzzi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.