BMW


Přeposlat BMW C 650 Sport: Velký skútr s velkým dvouválcovým srdcem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW C 650 Sport: Velký skútr s velkým dvouválcovým srdcem

07.12.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW C 650 Sport je povedený velký skútr, který zaujme hlavně parádním motorem a svými dynamickými schopnostmi. Velmi dobré jsou také jeho jízdní vlastnosti, ovladatelnost a výkonné, odolné brzdy, takže tento model má jen velmi málo nedostatků.

BMW C 650 Sport: Velký skútr s velkým dvouválcovým srdcem

Motor
Zadní kolo tohoto velkého skútru pohání vodou chlazený dvouválcový motor, který disponuje čtyřmi ventily na jeden válec a má zdvihový objem 647cc. Nejvyšší výkon této povedené pohonné jednotky je 60 koní při 7750 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 63 Nm při 6000 ot/min. Jedná se tedy o stejný motor, který pohání i model C 650 GT, avšak ve verzi Sport působí motor živěji a agilněji. Je to dáno hlavně nižší hmotností varianty Sport. Jinak je to motor opravdu skvělý takřka po všech stránkách, nabídne více než dostatek výkonu pro každodenní používání a samozřejmě mu nedělá problém ani vskutku svižná jízda. Ta je mu vlastně velmi příjemná a nechat se unést na výkonu motoru je opravdu návykové. Na semaforech budete s železnou pravidelností patřit k těm nejrychlejším a BMW C 650 Sport se nenechá zahanbit ani na okreskách, což je ostatně jeho hlavní teritorium. Maximální rychlost se může vyšplhat až na necelých 180 km/h, takže brzdou provozu v žádném případě nebudete. Motor má slušný zátah i ve středních otáčkách, ochotně reaguje na přidání plynu a míra jeho vibrací je velmi nízká. Je to tedy po všech stránkách příjemná pohonná jednotka patřící ve světě skútrů k tomu nejlepšímu. Převodovka je samozřejmě typu CVT a je s motorem velmi dobře sladěná, takže jízda je příjemná i ve městě.

BMW C 650 Sport: Velký skútr s velkým dvouválcovým srdcem

Jízda a ovladatelnost
Označení Sport nemá tento skútr pro nic za nic a na klikaté okresce působí BMW C 650 Sport opravdu sportovním dojmem. Do zatáček se vrhá s nadšením, disponuje okamžitou odezvou na jakýkoliv povel a celkově je komunikace mezi strojem a řidičem na velmi vysoké úrovni. Skútru nevadí ani drsnější zacházení a i v plném zápřahu se chová čitelně a stabilně. Ovladatelnost je v nižších rychlostech docela pohodlná a ve vysokých se může řidič těšit zase na velmi dobrou stabilitu. Tato verze působí výrazně agilnějším dojmem, než model GT a také má bohužel podstatně horší sedlo. Není ani zdaleka tak komfortní a chvilku vám zabere, než si najdete ideální posed. Většinu času se budete cítit, jako byste seděli nějak špatně a budete neustále hledat lepší polohu. Míra komfortu je slušná, avšak výraznější nerovnosti skútru nedělají úplně dobře a sem tam si lze všimnout mírného odskakování. Velkou pochvalu si zaslouží brzdy, které nemají s rychlým zastavením vůbec žádné problémy a je na ně spoleh v jakékoliv situaci. Jejich výkon se dobře dávkuje, a zatímco na předním kole sedí dva kotouče, na zadním je klasicky jenom jeden. Všechny kotouče mají průměr 270 mm a jak vpředu, tak vzadu najdeme dvoupístkové třmeny.

BMW C 650 Sport: Velký skútr s velkým dvouválcovým srdcem

Výbava
Výbava je na velmi dobré úrovni a už v základu dostanete spoustu praktických věcí, jako například manuálně stavitelný přední štít, dva úložné prostory pod řidítky a dostatek prostoru pod sedlem pro uložení dvou přilb. Nebylo by to ale BMW, kdyby nenabízelo hromadu doprovodné výbavy, a za příplatek si lze pořídit opravdu hodně jak praktických, tak designových doplňků. Milovníci komfortu určitě ocení možnost dopřát si vyhřívané rukojeti řidítek a vyhřívané sedlo, cestovatelé si zase určitě rádi připlatí za navigaci a v nabídce samozřejmě nechybí ani nosič zavazadel a velký, pevný kufr. Palubní deska je moderní a skládá se z analogového otáčkoměru a doprovodného displeje, který zobrazuje všechny důležité informace. Čitelnost je dobrá i na přímém slunečním světle a pochopitelně nechybí ani doprovodné informační diody. Ještě bychom měli zmínit, že v základu dostanete brzdný systém ABS. Sedlo je uloženo ve výšce 800 mm a nádrž pojme 15.5 litru, což stačí na velmi dobrý dojezd na plné natankování. Průměrná spotřeba paliva čítá docela příjemných 4.6 litru na 100 km, což je vzhledem k potentnímu motoru a dynamickým schopnostem opravdu slušné. Rozměry pneumatik jsou 120/70 ZR 15 vpředu a 160/60 ZR 15 vzadu.

BMW C 650 Sport: Velký skútr s velkým dvouválcovým srdcem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na velmi vysoké úrovni a v konkurenci velkých skútrů si toto BMW ostudu určitě neudělá. Všechno sedí hezky na svém místě, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách a celkově působí BMW C 650 Sport bytelným a poctivým dojmem. Je víceméně stejně zpracovaný, jako model C 600 Sport a to samé platí také pro spolehlivost. Při alespoň standardní údržbě by neměly nastat se spolehlivostí žádné větší problémy a jediný výraznější problém tedy nastává pouze v ohledu ceny. Ano, je to BMW, které je vždy drahé, ale jedná se zkrátka pořád jenom o obyčejný, byť po všech směrech povedený, skútr. Obhájit si vysokou cenu by tedy mohlo být pro toto BMW docela problém, protože konkurence nabízí víceméně to samé, ale za mnohem nižší cenu.

BMW C 650 Sport: Velký skútr s velkým dvouválcovým srdcem

Verdikt
BMW C 650 Sport je povedený velký skútr, který zaujme hlavně parádním motorem a svými dynamickými schopnostmi. Velmi dobré jsou také jeho jízdní vlastnosti, ovladatelnost a výkonné, odolné brzdy, takže tento model má jen velmi málo nedostatků. Tím největším je pravděpodobně jeho cena, která je prostě vysoká a ač se jedná o produkt od prémiové automobilky, je to pořád jenom skútr, který si lidé kupují jako levnější dopravní prostředek. Konkurenční skútry stejného zaměření jsou na tom po stránce ceny nepopsatelně lépe a nabídnou víceméně to samé, co BMW. Tento model je tedy určený hlavně fanouškům BMW, kteří hledají nějaký velký skútr a chtějí zůstat za každou cenu věrní této mnichovské automobilce.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW C 650 Sport: Velký skútr s velkým dvouválcovým srdcem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.