Přeposlat Bimota Impeto a Tesi 3D RaceCafe: Umělecká díla na kolech

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bimota Impeto a Tesi 3D RaceCafe: Umělecká díla na kolech

04.12.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Při našich toulkách po výstavě EICMA 2015 jsme málem úplně zapomněli na společnost Bimota, což by byla velká škoda. Tato italská firma zde představila vskutku zajímavé kousky a hlavně speciální kit Supercharger, který váš motor nakopne až někam na měsíc.

Bimota Impeto a Tesi 3D RaceCafe: Umělecká díla na kolech

Bimota je hodně specifická společnost, jejíž výtvory jsou pokaždé originální, neokoukané a po všech směrech velmi zajímavé. Dala by se přirovnat k hodně vzdálenému strýčkovi, kterého vidíte jenom jednou za rok, většinou během svátků a i tak na sebe strhne většinu pozornosti. Na výstavě EICMA 2015 představila Bimota dvě novinky, a to krásného naháče s označením Impeto a hodně divoce vyhlížející Tesi 3D RaceCafe.

Bimota Impeto
Začneme tímto modelem, který zaujme hned na první pohled svým výrazným designem a určitě to není žádný další uniformní naháč v řadě. Bimota zde pokračuje v tradici používání motorů od Ducati a pro tuto mašinu si firma ,,ukradla“ to nejlepší, co Ducati nabízí. Mluvíme samozřejmě o motoru Testastretta 11 z modelů Ducati Diavel/Monster 1200. Tento dvouválec o zdvihovém objemu 1198cc patří bez debat mezi motorové klenoty současnosti a pro potřeby této nové mašiny je vyladěný na hezkých 162 koní a 130.5 Nm, což je na 177 kg vážící Impeto velmi solidní porce výkonu. Dynamika jízdy tedy bude určitě perfektní, ale přece jenom by se mohl najít někdo, kdo by chtěl výkon ještě vyšší. Právě pro tyto náročné řidiče bude Bimota nabízet speciální kit s označením Supercharger, což není nic jiného, než přeplňování. Tento kit tedy k motoru přidá kompresor a pořádně nakopne výkon, který by měl narůst zhruba o 15 až 20 %. Komu tedy nebude stačit 162 koní a 130.5 Nm, bude si moct dopřát nějakých 190 koní a točivý moment 150 – 155 Nm. To už je opravdu docela divočina a je jasné, že tento kit bude vyžadovat hodně zkušeností s rychlými a výkonnými stroji.

Bimota Impeto a Tesi 3D RaceCafe: Umělecká díla na kolechBimota Impeto a Tesi 3D RaceCafe: Umělecká díla na kolech

Na vývoji tohoto kitu se podepsala jak Bimota, tak její dvorní dárce motorů, tedy Ducati. Dominantu tohoto krásného, moderního naháče tvoří mohutná příď s klasickým, kulatým světlometem (zdrojem světla jsou LEDky, a to i u koncového světla) a ostré linky všude kolem mu vyloženě sluší. Moderní není ale pouze jeho vzhled, ale i výbava v čele s příplatkovým karbonovým rámem, podvozkem od společnosti Öhlins, brzdami Brembo a nádhernými koly, která dodala společnost OZ Racing. V základní výbavě pak bude tato mašina vybavena systémem ABS a pochopitelně také kontrolou trakce. Palubní deska je pak kompletně digitální a je zastoupena velkým barevným LCD displejem, který zobrazuje všechny důležité informace. Již zmíněné brzdy od společnosti Brembo se skládají ze dvou kotoučů vpředu (2 x 320 mm) a jednoho kotouče vzadu (220 mm), přičemž do předního se zakusují čtyřpístkové třmeny a do zadního klasický jednopístek. Upřímně, viděli jste v poslední době více uhrančivého naháče? My tedy ne a jsme opravdu zvědaví, kolik bude tento krasavec stát. Je ale jasné, že málo to nebude.

Bimota Impeto a Tesi 3D RaceCafe: Umělecká díla na kolechBimota Impeto a Tesi 3D RaceCafe: Umělecká díla na kolech

Bimota Tesi 3D RaceCafe
Druhou vystavovanou novinkou byl retro model s označením Tesi 3D RaceCafe, který vychází ze slavné modelové řady Tesi. Tato mašina nepůsobí tak technokraticky a moderně, jako výše uvedený model Impeto a vsází spíše na retro prvky, které jsou v dnešní době nesmírně populární. Tento styl prostě frčí a v Bimotě se rozhodli, že toho využijí. Na první pohled působí Tesi 3D RaceCafe jako umělecké dílo a zcela určitě je to jeden z nejvýraznějších a zároveň i nejšílenějších motocyklů současnosti. Vypíchnout musíme hlavně parádně vypadající krátké sedlo a pořád neotřele působící zavěšení předního kola. Ani u tohoto modelu si výrobce neodpustil použití karbonu a tento materiál najdeme na části rámu i na přední a zadní kyvce. Karbon má blahodárný vliv hlavně na hmotnost a tato retro mašina ve výsledku váží skvělých 162 kg, takže o agilitu si nikdo nebude muset dělat starosti.

Bimota Impeto a Tesi 3D RaceCafe: Umělecká díla na kolech

Jedna z největších zajímavostí na tomto modelu je plně stavitelná světlá výška, kdy jde nastavit přední (v rozsahu 9.5 mm) i zadní část (14 mm), přičemž celkově jde podvozek zvednout nebo snížit o značných 23 mm. Co se týče motoru, tak v Bimotě opět sáhli po pohonné jednotce od Ducati a tentokrát padla volba na dvouválec, který pohání Scrambler. Tento vzduchem chlazený motor má zdvihový objem 803cc a v modelu Ducati Scrambler je naladěný na 75 koní a 68 Nm, nicméně jaký bude mít výkon v Tesi 3D RaceCafe, se zatím bohužel neví. Bimota se tedy na výstavě EICMA 2015 opravdu vytáhla a potvrdila to, že se nebojí jít svou vlastní cestou a že umí šokovat víceméně vším, co představí. Kolik bude Tesi 3D RaceCafe stát se prozatím neví a jasno není ani v tom, kdy se dostane tento retro stroj do prodeje. Zcela jistě to nebude motocykl pro každého, ale pokud hledáte vyloženě originální mašinu s výrazným stylem, u Bimoty si přijdete na své.

Bimota Impeto a Tesi 3D RaceCafe: Umělecká díla na kolech

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Bimota Impeto a Tesi 3D RaceCafe: Umělecká díla na kolech


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.