Přeposlat Honda NC750X, modelový rok 2016

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda NC750X, modelový rok 2016

01.12.2015 | Tisková zpráva | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Prvotřídní motocykl pro každodenní použití přichází s dobrodružnějším a robustnějším novým vzhledem, LED světly, inovovanou přední vidlicí, větší odkládací schránkou a s LCD přístrojovým panelem umožňujícím volbu barvy podsvícení. Verze s dvouspojkovou převodovkou DCT se nově vyznačují třemi úrovněmi režimu S a dalšími softwarovými vylepšeními jízdních režimů MT i AT. Úsporný řadový dvouválcový motor o objemu 750 cm3 splňuje normu EURO4 a inovovaná koncovka výfuku dodává zvuku stroje hlubší tón.

Honda NC750X, modelový rok 2016

1. Úvod 

Od svého představení v roce 2012* se model NC750X těší v celé Evropě vysoké popularitě a je stálicí v evropských žebříčcích deseti nejprodávanějších motocyklů. 
 
Důvodů pro tento úspěch je několik: průlomový dvouválcový motor s vysokým točivým momentem, který přes svou nízkou spotřebu dodává stroji vysokou dynamiku v nízkých a středních otáčkách, uvolněná pozice poskytující jezdci dostatek prostoru, široká řídítka a komfortní sedlo, odpružení s dlouhým zdvihem či výrazné rysy cestovního endura.  
 
Také odkládací schránka (v místě, kde se obvykle nachází palivová nádrž) schopná pojmout integrální přilbu a unikátní dvouspojková převodovka Honda DCT (Dual Clutch Transmission), kterou si vybírá více než třetina kupujících, odlišují model NC750X od konkurence.
 
Všechny kvality se u NC750X spojují do jednoho celku, kterým je skvěle fungující motocykl. Bez ohledu na způsob použití (dojíždění, dlouhé cesty či jen vyjížďky pro potěšení) se jedná o variabilní stroj s velkým appealem. Pro rok 2016 model NC750X přichází s dalšími vzhledovými i funkčními vylepšeními jeho inovativní DNA a stává se ve všech ohledem ještě lepším.
 
*Pod označením NC700X.
Honda NC750X, modelový rok 2016

2. Informace o modelu 

Evoluce modelu NC750X pro rok 2016 přinesla nový dobrodružnější vzhled a více komfortu pro jezdce i spolujezdce. 
 
Větší štítek poskytuje lepší ochranu proti větru a víko prostornější odkládací schránky je nově opatřeno praktickou kolejnicí. LED světlomet a zadní světlo dodávají stroji prémiový vzhled, zatímco nové přístroje s volitelnou barovou podsvícení lze přizpůsobit podle požadavků jezdce.
 
Převodovka DCT opět o kus vyspěla a její inovovaný software umožňuje jemnější reakci na plyn srovnatelnou s ovládáním pomocí spojky. Pro více sportovních zážitků automatický (AT) režim S nově nabízí 3 úrovně řazení. V manuálním režimu MT byl zvýšen limit otáček pro podřazování. Další softwarová vylepšení zlepšují vlastnosti převodovky DCT v řadě různých situací.
 
Zadní tlumič je nově opatřen systémem pro nastavení předpětí, zatímco na předním kole je použita nová vidlice s dvojitým průtokovým ventilem Showa Dual Bending Valves (SDBV). Nová koncovka výfuku snižuje hmotnost a vytváří příjemný „pulsující“ zvuk. Verze s manuální převodovkou nabízí lehčí ovládání spojky.
Honda NC750X, modelový rok 2016

3. Hlavní vlastnosti

3.1 Vzhled a výbava

Velká část zkušeností s řízením motocyklu vychází z pocitů. A hlavním motivem při modernizaci modelu NC750X byla fráze „Sensual Performance“. Při pohledu zpředu se stroj vyznačuje výraznějšími rysy, jež jej nezaměnitelně řadí do kategorie enduro. Dojem jedinečnosti podtrhuje LED světlomet a světla pro denní svícení. 
 
Štítek je o 70 mm vyšší, čímž zlepšuje proudění vzduchu kolem těla jezdce. Středový otvor pod štítkem zajišťuje vyrovnávání tlaku. Štěrbiny na pravé a levé straně v horní části štítku pomáhají snižovat aerodynamický hluk.
 
Boční kapotáž je mírně vystouplá a zmenšené boční panely pomáhají vytvářet „svalnaté“ linie. Štíhlé sedlo a průhledné čiré zadní LED světlo spolu s novou koncovkou výfuku dotváří minimalistický vzhled a zdůrazňuje centralizaci hmoty v přední části stroje.
 
Objem odkládací schránky vzrostl o 1 l na 22 litrů a na vnější straně víka jsou nově umístěny robustní kolejnice určené pro montáž tank bagu. Uvnitř víka se nacházejí čtyři háčky, které lze společně s gumovými popruhy využít k uspořádání přepravovaných předmětů a k co nejlepšímu využití dostupného prostoru.
 
Zcela nový přístrojový panel je tvořen negativním LCD displejem. Zobrazované informace zahrnují celkové a denní počítadlo ujetých kilometrů, informaci o zařazeném rychlostním stupni a spotřebě, nastavení (volitelného) vyhřívání rukojetí a u verze DCT také údaj o zvolené úrovni v režimu S.
 
Jezdec si může změnit také barvu podsvícení čáry otáčkoměru. Vybírat může z celkem 9 možností. Je také možné nastavit změnu barvy podsvícení v závislosti na zařazeném rychlostním stupni, rozmezí otáček, nebo (u verze DCT) jízdním režimu.
 
Při jízdě s displejem nastaveným na jednu barvu nebo (u verze DCT) pro konkrétní režim má jezdec navíc k dispozici režimy ECO a SHIFT. V režimu ECO se při úsporné jízdě barva podsvícení displeje změní na modrou, při velmi úsporné jízdě pak na zelenou. V režimu SHIFT se při překročení hranice otáček nastavené uživatelem barva podsvícení displeje změní na oranžovou.
 
Nový klíč s vnitřním výbrusem obsahuje čip imobilizéru Honda Ignition Security System (HISS). Pokud se identifikační data v čipu zabudovaném v klíči a ID v řídicí jednotce motoru neshodují, motor nenastartuje. 
Honda NC750X, modelový rok 2016
 
Model NC750X bude k dispozici v 5 barevných provedeních:
 
matná perleťová Matt Pearl Glare White
červená Candy Arcadian Red
stříbrná metalíza Sword Silver Metallic
matná metalíza Matt Gunpowder Metallic
modrá metalíza Glint Wave Blue Metallic
 
Nabídka originálního příslušenství Honda zahrnuje speciálně navržený zadní nosič, kryty řídítek zdůrazňující robustní „enduro“ styl, 35litrový a 45litrový vrchní box, 29litrové boční kufry, tašky do kufrů, centrální stojan, mlhová světla, padací rám, rukojeti s 5stupňovým vyhříváním, U-zámek a zásuvku pro nabíjení elektrických zařízení.

 

3.2 Dvouspojková převodovka

Značka Honda vyrábí převodovky DCT již šestý rok, přičemž každým rokem tato technologie nabývá na popularitě u všech strojů, pro které je dostupná. Převodovka DCT využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů. Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem.
 
Systém DCT nabízí dva automatické režimy řazení a také manuální režim MT. Standardní automatický režim D je určen pro běžnou jízdu po silnicích či dálnicích s důrazem na co nejnižší spotřebu paliva. Režim S – v němž převodovka řadí nahoru i dolů ve vyšších otáčkách než v režimu D – byl nově rozdělen na tři úrovně sportovních výkonů. Někteří jezdci dávají přednost jízdě s vyššími otáčkami, jiní preferují otáčky nižší. Díky třem novým režimům si každý může převodovku přizpůsobit svému stylu jízdy. Zvolená úroveň je uložena a při dalších jízdách je při zvolení režimu S použita jako implicitní. Zvolená úroveň a režim jsou rovněž zobrazeny na přístrojovém panelu.
 
Převodovka DCT u modelu NC750X je nově vybavena technologií adaptivního řízení spojky „Adaptive Clutch Capability Control“, která reguluje množství točivého momentu přenášeného spojkou. Při otevření či zavření škrticí klapky tato technologie funguje podobně, jako klasická spojka, a přispívá tak k hladší jízdě. Mezi další vylepšení patří rychlejší aktivace přepínače N-D po nastartování a schopnost detekce jízdy ze svahu nebo do svahu v režimu AT, který podle toho upraví vzorec řazení.
 
Honda NC750X, modelový rok 2016

3.3 Podvozek

Robustní ocelový kosočtvercový rám NC750X se vyznačuje vysokou mírou tuhosti potřebnou pro agilní a pružné jízdní vlastnosti v různých podmínkách. Toto řešení je tak ideální tam, kde je hlavním kritériem konstruktérů prostor. Zabírá totiž velmi málo místa, ale nabízí vynikající jízdní dynamiku. 
 
Sklon přední vidlice je 27°, zatímco hodnota závleku činí 110 mm. Rozvor kol dosahuje 1 535 mm a poměr rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo je 48/52. Pohotovostí hmotnost je 220 kg (230 kg DCT). Výška sedla je 830 mm.
 
Poloha jezdce za řídítky je vzpřímená, neutrální a dobrý výhled umožňuje včasné rozpoznání případného nebezpečí. Další výhodou této pozice jezdce je skvělá kontrola nad strojem v nízkých rychlostech. Ta v kombinaci s nízko umístěným těžištěm a s velkorysým úhlem natočení kola poskytuje jezdci perfektní kontrolu a rovnováhu. 
 
41mm teleskopická vidlice Showa se zdvihem 153,5 mm je pro rok 2016 vybavena dvojitým průtokovým ventilem s poměrem optimalizovaným pro tlumení v kompresi i odskoku. Díky tomu vidlice již od nízkých rychlostí vytváří tlumicí sílu přesně odpovídající rychlosti pohybu pístu a zvyšuje tak kvalitu i komfort jízdy. Vyšší tlumení v kompresi přispívá k progresivnější a tužší odezvě tlumení a omezuje ponoření přídě při prudkém brzdění. Stylovým detailem jsou šedá alumitová víčka na vidlicích.
 
Zadní tlumič umožňuje nastavení předpětí pružiny a rovněž se vyznačuje zdvihem 150 mm. Tlumič je spojen s mechanismem Pro-Link, který nabízí optimální rovnováhu mezi měkkým počátečním pohybem při přejezdu nerovností v nízkých rychlostech a vynikající ovladatelností.
 
Přední vlnovitý kotouč o průměru 320 mm s vylepšeným dvoupístovým třmenem poskytuje dostatek snadno regulovatelné brzdné síly. Doplňuje jej 240mm vlnovitý kotouč s jednopístovým třmenem na zadním kole. Lehký dvoukanálový systém ABS zajišťuje rychlé a bezpečné zastavení i na kluzké nebo mokré vozovce.
 
Přední a zadní kolo z lehké slitiny – o rozměru 17 x 3,50 palce vpředu a 17 x 4,50 palce vzadu jsou obuta do pneumatik 120/70 ZR17 a 160/60 ZR17. Nové kované ventilky v ráfcích mají tvar písmene L pro snazší kontrolu a úpravu tlaku.
 
Honda NC750X, modelový rok 2016

3.4 Motor

Díky své konstrukci nabízí kapalinou chlazený 8ventilový řadový dvouválcový motor SOHC v modelu NC750X vysokou dynamiku v nízkých a středních otáčkách. Architektura motoru s relativně velkým zdvihem a speciální tvar spalovací komory společně s klikovým hřídelem s vysokou setrvačností vytvářejí vysoké hodnoty točivého momentu již od nízkých otáček. Hodnota maximálního výkonu dosahuje 40,3 kW při 6 250 ot./min., zatímco maximální točivý moment činí 68 Nm při 4 750 ot./min. 
 
Jednotka PGM-FI vždy dávkuje přesný poměr směsi vzduchu a paliva potřebný pro úplné a čisté vyhoření při všech otáčkách a za každé jízdní situace. Motor splňuje požadavky emisní normy EURO4, emise CO2 dosahují hodnoty 81 g/km a spotřeba paliva 3,5 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje na 14,1litrovou nádrž umístěnou pod sedlem dojezd přes 400 km. 
 
Dva vyvažovací hřídele vyrovnávají vibrace vyvolané vysokou setrvačností hmoty při vyšších otáčkách. Motor tak působí kultivovanějším dojmem a přitom si zachovává charakteristický „puls“ daný 270° sekvencí zapalování. Vrtání a zdvih jsou 80 mm x 77 mm. Díky minimalizaci počtu dílů zůstává motor lehký, úsporný a spolehlivý. Verze s manuální převodovkou je pro rok 2016 vybavena novou zalomenou páčkou řazení s upraveným poměrem, která usnadňuje časté řazení.
 
Je vybaven pouze jednou škrticí klapkou o průměru 36 mm a kdykoliv je to možné, jednotlivé komponenty zastávají více rolí: vačkový hřídel pohání vodní čerpadlo, zatímco jeden z vyvažovacích hřídelů pohání olejové čerpadlo.
  
Nová lehká pětiúhelníková koncovka výfuku je kratší než u předchozí verze a obsahuje dvě komory spojené děrovanou spojovací trubkou, jež fungují jako konečné rezonátory a vytvářejí hlubší, charakterističtější zvuk s typickým pulsem. Katalyzátor s dvouúrovňovou konstrukcí přispívá k menšímu množství škodlivin ve výfukových plynech.

4. Technické parametry 

MOTOR

 

Typ

Kapalinou chlazený, 4taktní, 8ventilový, řadový 2 válec SOHC splňuje EURO4

Zdvihový objem

745 cm3

Vrtání a zdvih

77 mm x 80 mm

Kompresní poměr

10,7 : 1

Maximální výkon

40,3 kW při 6 250 ot./min. (95/1/ES)

Max. točivý moment

68 Nm při 4 750 ot./min. (95/1/ES)

Olejová náplň

Man.: 3,7 l

DCT: 4,1 l

PALIVOVÝ SYSTÉM

 

Karburace

Elektronické vstřikování paliva PGM-FI

Objem palivové nádrže

14,1 litru

Spotřeba paliva

Man.: 3,5 l/100 km (režim WMTC)

DCT: 3,5 l/100 km (v režimu WMTC, testováno v režimu D)

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Startér

elektrický

Kapacita baterie

12 V/11,2 AH

Výkon alternátoru

Man.: 420 W při 5 000 ot./min.

DCT: 450 W při 5 000 ot./min.

HNACÍ ÚSTROJÍ

 

Typ spojky

Man.: Mokrá lamelová spojka

DCT: Mokrá lamelová, hydraulická 2spojková

Typ převodovky

Man.: 6stupňová manuální převodovka

DCT: 6stupňová dvouspojková převodovka

Stálý převod

Řetěz

RÁM

 

Typ

Kosočtvercový; ocelové trubky

PODVOZEK

 

Rozměry (DxŠxV)

2 230 mm x 845 mm x 1 350 mm

Rozvor kol

1 535 mm

Úhel přední vidlice

27°

Závlek

110 mm

Výška sedla

830 mm

Světlá výška

165 mm (minimum)

Pohotovostní hmotnost

Man.: 220 kg

DCT: 230 kg

ZAVĚŠENÍ KOL

 

Typ vpředu

41mm teleskopická vidlice, zdvih 153,5 mm

Typ vzadu

Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 150 mm

KOLA

 

Typ vpředu

Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny

Typ vzadu

Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny

Velikost ráfku Přední

17M/C x MT3,50

Velikost ráfku Zadní

17M/C x MT4,50

Pneumatika vpředu

120/70-ZR17M/C (58W)

Pneumatika vzadu

160/60-ZR17M/C (69W)

BRZDY

 

Systém ABS, Typ

2kanálový systém ABS

Typ vpředu

hydraulická, s jedním 320mm vlnovitým kotoučem, 2pístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu

Typ vzadu

hydraulická, s jedním 240mm vlnovitým kotoučem, 1pístovým třmenem a pryskyřičnými destičkami

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Přístrojový panel

Digitální ukazatel rychlosti, čárový otáčkoměr, hodiny, čárový ukazatel stavu paliva, dvě denní počítadla, ukazatel zařazeného rychlostního stupně  

údaj o okamžité a průměrné spotřebě paliva a výstražná kontrolka teploty chladicí kapaliny. 

Zabezpečovací systém

HISS

Světlomet

LED

Zadní světlo

LED

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.

** Upozornění: uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky jsou prováděny na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda NC750X, modelový rok 2016


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.