Přeposlat Indian Scout Sixty: Nový, levnější Scout je vstupenkou do světa Indianu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Indian Scout Sixty: Nový, levnější Scout je vstupenkou do světa Indianu

27.11.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

O jedno z největších překvapení výstavy EICMA 2015 se postarala společnost Indian, která zde, trochu nečekaně, odhalila nový model s označením Scout Sixty. Jedná se vlastně o levnějšího a tudíž dostupnějšího sourozence modelu Scout a v dnešní krátké novince se na něj podíváme trochu podrobněji.

Indian Scout Sixty: Nový, levnější Scout je vstupenkou do světa Indianu

Společnosti Indian se v poslední době daří, na poli motocyklů má zasloužený respekt a kombinace bohaté historie, stylového designu a klasického feelingu velkých amerických cruiserů zkrátka funguje na jedničku. Je to jenom dobře a podle nás dělá Indian jedny z nejlepších a nejlépe vypadajících motocyklů ve své kategorii. Levné motocykly to ale v žádném případě nejsou a proto je pro Indian nový model Scout Sixty velmi důležitý. Bude to nejlevnější cesta k pořízení motocyklu této značky a tedy taková vstupenka do světa Indianu a klasických motocyklů. Indian si s tímto motocyklem hodně věří a tomu napovídá také fakt, že proti podobně koncipovaným mašinám od rivala Harley-Davidson (Iron 883 a Sportster Forty-Eight) je novinka dražší. Indian se tedy evidentně nemusí podbízet cenou a ví, že se Scoutem Sixty zaboduje i přes vyšší pořizovací cenu. Větší sourozenec tohoto modelu se jmenuje jednoduše Scout a oba tyto motocykly jsou si velmi podobné. No, podobné, ony jsou vlastně úplně stejné a liší se víceméně pouze použitým motorem a několika málo drobnostmi, které vzaly za své kvůli nižší pořizovací ceně.

Indian Scout Sixty: Vstupenka do světa IndianuIndian Scout Sixty: Vstupenka do světa Indianu

Po stránce designu zaujmou hlavně dvě mohutné koncovky výfuku, přední světlomet vyvedený v klasickém stylu a také krásná černá kola. Rozměry jsou stejné, jako u dražšího a výkonnějšího modelu Scout a tato novinka tedy na délku měří 2311 mm. Výška pak čítá 1207 mm a sedlo je uloženo ve výšce 643 mm. Je tedy nepatrně výš, než u výkonnější verze, která má sedlo ve výšce 635 mm, ale pořád je to velmi nízko pro pohodlné dosáhnutí na zem a tudíž příjemnou ovladatelnost v pomalejším, městském provozu. Palubní deska je vyvedena v retro stylu a je zastoupena velkým analogovým tachometrem, který je doplněný malým displejem a informačními diodami. Displej zobrazuje aktuální rychlost, celkové ujeté kilometry a nechybí ani počítadlo kilometrů pro výlety. Případný zájemce ale bude muset oželet ukazatel aktuálně zařazeného stupně, který novinka, na rozdíl od svého výkonnějšího sourozence, nemá. Největší změna proti již několikrát zmíněnému modelu Scout je ale v oblasti pohonné jednotky, která je menší, méně výkonná a dá se tak očekávat také nižší spotřeba.

Indian Scout Sixty: Vstupenka do světa IndianuIndian Scout Sixty: Vstupenka do světa Indianu

Zatímco klasický Scout je osazený kapalinou chlazeným dvouválcem o zdvihovém objemu 1130cc a výkonem 100 koní a 98 Nm, Scout Sixty dostal do vínku sice také dvouválec, ale se zdvihovým objemem sníženým na 999cc. Motor je opět chlazený kapalinou a jeho výkony se zastavily na hodnotách 78 koní a 88.8 Nm. I když je tedy výkon výrazně nižší, pořád je více než dostatečný a hlavní konkurenti tohoto modelu disponují výkonem o něco nižším. Jen pro srovnání, Harley-Davidson Iron 883 má točivý moment o hodnotě 71 Nm. Jeden z posledních rozdílů proti výkonnějšímu modelu je v použité převodovce, a zatímco Scout je vybavený šestistupňovou, novinka disponuje převodovkou s pěti převodovými stupni. Nepatrně se změnila i hmotnost a Scout Sixty je se suchou hmotností 246 kg o 2 kg těžší, než Scout. O zastavení se starají kotoučové brzdy s jedním kotoučem na každém kole o průměru 298 mm, přičemž do kotoučů se zakusuje dvoupístkový třmen vpředu a klasický jednopístek vzadu. Rozměry pneumatik jsou 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu.

Indian Scout Sixty: Vstupenka do světa IndianuIndian Scout Sixty: Vstupenka do světa Indianu

Pokud se vám zdá Scout Sixty, který je víceméně stejný, jako Scout, trochu zvláštním počinem, tak vězte, že hlavní smysl této strategie je v domácím, americkém trhu. Pod hranicí zdvihového objemu 1000cc jsou totiž v USA pro začínající řidiče podstatně nižší sazby pojištění a Indian je v Americe už tak docela drahý, takže dražší pojištění prodejům mezi mladšími zákazníky určitě nepřidá. Na domácím, americkém trhu tedy bude možné koupit si relativně dostupný model s nižší sazbou pojištění, což by mohlo vzbudit zájem i u mladších zákazníků. Co se týče ceny, tak v Americe dostal Scout Sixty cenovku 8999 dolarů, což je přepočtu zhruba 229 180 Kč bez DHP. Novinky se dočká také Evropa, ale cena zde bude pravděpodobně vyšší a zatím není jasné, kdy Scout Sixty na evropské trhy dorazí. Za zmínku určitě stojí také fakt, že k motocyklu bude k dispozici spousta různých příplatkových doplňků a na výběr bude z více než dvou stovek kusů příslušenství. Míra personalizace tedy bude náležitě vysoká.

Indian Scout Sixty: Vstupenka do světa IndianuIndian Scout Sixty: Vstupenka do světa Indianu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Indian Scout Sixty: Nový, levnější Scout je vstupenkou do světa Indianu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.