Přeposlat Suzuki na výstavě EICMA 2015

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki na výstavě EICMA 2015

25.11.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Další den, další příležitost prohlédnout si, co přinesla výstava EICMA 2015. Po Ducati a Yamaze zavítáme k dalšímu velkému výrobci, a to k japonské firmě Suzuki. Ta zde ukázala koncept další generace známého superbiku GSX-R1000, ale nezůstalo samozřejmě pouze u ní.

Suzuki na výstavě EICMA 2015

Suzuki SV650
Na superbike GSX-R1000 se pochopitelně podíváme až na závěr a začneme novou generací modelu SV650, což je hezký naháč střední třídy. Tento motocykl se na trhu objevil již v roce 1999 a těší se široké popularitě, takže nová generace je velmi očekávaná. Suzuki se u nové generace pyšní celkově 140 různými změnami, ze kterých 60 připadá na motor a zbytek na šasi a podvozek. Design novinky je velmi povedený, není nijak přeplácaný a motocykl působí docela čistým, nekomplikovaným dojmem. Přídi dominuje jednoduchý, kruhový světlomet, velká zpětná zrcátka a decentní kaplička s palubní deskou. Když už jsme nakousli tu palubní desku, tak ta je kompletně digitální a zobrazuje všechny důležité informace, jako aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň a ujetou vzdálenost. Okolo palubní desky jsou pak uloženy informační diody. Hlavní hvězdou tohoto motocyklu je ale jeho motor, který je zastoupený vidlicovým dvouválcem o zdvihovém objemu 645cc s DOHC rozvodem a válci sevřenými v 90 stupních.

Suzuki na výstavě EICMA 2015Suzuki na výstavě EICMA 2015

Motor splňuje emisní normy Euro4, pyšní se velmi hezkým výkonem čítajícím 71 koní a průměrnou spotřebou pouze 3.8 litru paliva na 100 km jízdy. Dynamické schopnosti jsou prozatím neznámé, ale pohotovostní hmotnost standardní verze je 195 kg, takže žádná výrazná nadváha není na pořadu dne a jedná se o vcelku lehký stroj. Varianta vybavená brzdným systémem ABS pak váží o 2 kg víc a novinka je proti předchůdci o 8 kg lehčí. Zajímavostí je vcelku moderní výbava a kromě již zmíněného systému ABS bude k dispozici také startování pomocí tlačítka a pomocník při rozjezdech. To ocení hlavně nováčci, kterým bude stačit pouze pouštět spojku a systém se postará o plynulé přidání plynu a plynulý rozjezd. Ještě bychom měli zmínit sedlo, které je uloženo ve výšce 785 mm. Zatím se přesně neví, kdy se začne tento naháč prodávat a jasno není ani v ohledu ceny. První odhady ale hovoří o částce v přepočtu okolo 200 400 Kč.

Suzuki na výstavě EICMA 2015Suzuki na výstavě EICMA 2015

Suzuki VanVan
Model VanVan je bezesporu legendou nejenom u Suzuki, ale v celém motocyklovém světě a tento slavný motocykl se pro modelový rok 2016 dočkal lehkého vylepšení. Hlavní poznávací znamení této mašiny, tedy balónovité pneumatiky vpředu i vzadu (tedy hlavně vzadu) a retro design zůstaly hezky na svém místě a vylepšením prošla pouze pohonná jednotka. O pohon se pořád stará jednoválcový motor s rozvodem SOHC a vzduchový chlazením, ale jeho zdvihový objem už není 125cc a v Suzuki tomuto motoru trochu přidali. Zdvihový objem nyní čítá 199cc, takže motor dostal 74cc k dobru a to by se mělo podepsat hlavně na jeho projevu. Motor by měl nabídnout lepší projev v nižších a středních otáčkách, nepatrně vyšší točivý moment a také rychlejší odezvu na přidání plynu. V celkovém součtu by tedy měl být motor příjemnější a vhodnější pro každodenní používání. Jinak se technické specifikace ale nezměnily a případný majitel se může těšit na malou, 6.5 litrovou nádrž, bubnovou brzdu na zadním kole a nízké, rovné sedlo uloženo ve výšce 770 mm. VanVan je tedy pořád retro každým coulem a pořád vypadá velmi dobře. Datum zahájení prodeje je prozatím ve hvězdách a nic se neví ani o ceně, která by ale měla být nepatrně vyšší, než u současné verze.

Suzuki na výstavě EICMA 2015Suzuki na výstavě EICMA 2015

Suzuki GSX-R1000
Nakonec jsme si nechali koncept GSX-R1000, což byl u Suzuki určitě nejvýraznější exponát a výrobce ji prezentuje jednoduše jako nejlepší GSX-R v historii a nového krále v kategorii superbike. Není to jenom nějaká evoluce současné verze, ale úplně nový model s kompletně novým motorem a hromadou moderních technologií. Na výbavu se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který vypadá parádně a pochvalu si zaslouží hlavně přední část. Ta sice působí na první pohled docela normálně, ale při bližším prozkoumání si lze všimnout dvojice LED pásů, které se táhnou od malého světlometu. Vypadá to dobře a dává to Suzuki GSX-R1000 nezaměnitelný výraz, který si určitě s ničím jiným nespletete. Představený motocykl byl sice pouze koncept a mnoho věcí se může u sériového modelu ještě změnit, ale tipujeme, že LED pásy zůstanou. Na první pohled zaujme také velká koncovka výfuku, která je víceméně stejná, jako u současné generace. Novinka je postavena na novém šasi z hliníku a kompletně novém motoru, který má sice pořád čtyři válce a zdvihový objem 999cc, jako u současné verze, ale jeho výkon je výrazně vyšší. Na zadní kolo by měl tento motor posílat rovných 200 koní, což je o hezkých 15 koní víc a točivý moment o hodnotě 112 Nm.

Suzuki na výstavě EICMA 2015Suzuki na výstavě EICMA 2015

To je zase sice o něco méně, ale vzhledem k nižší pohotovostní hmotnosti, která by měla být pouhých 200 kg, bude dynamika nové verze určitě lepší. Plně stavitelný podvozek je postavený na komponentech od firmy Showa a za zmínku určitě stojí také velmi moderní výbava. Ta bude obsahovat všechny soudobé vychytávky, jako je například kontrola trakce stavitelná v deseti úrovních, systém řízeného rozjezdu, rychlořazení, volitelné jízdní módy (S-DMS) a pochopitelně nebude chybět ani brzdný systém ABS. Ještě bychom měli zmínit palubní desku, která je opět kompletně digitální a opět nabídne vyčerpávající list různých informací. Jak jsme se již několikrát zmínili, jedná se pouze o koncept s tím, že sériová verze by se od tohoto modelu mohla trochu lišit. Doufáme ale, že se tak nestane a že Suzuki dodá GSX-R1000 na trh ve stejné podobě, v jaké se ukázala na výstavě EICMA. O ceně pochopitelně zatím nepadlo ani slovo, ale podle Suzuki bude GSX-R1000 jeden z nejdostupnějších superbiků současnosti. Mluví se také o tom, že do prodeje půjde i trochu osekaný model s nepatrně horšími specifikacemi a pochopitelně také nižší cenou, nicméně to prozatím bohužel nebylo potvrzeno.

Suzuki na výstavě EICMA 2015Suzuki na výstavě EICMA 2015

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki na výstavě EICMA 2015


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.